10 Ekim 2006 Salı

ZEYTİNYAĞLI PORTAKALLI KEREVIZ


Herkes sevmez kerevizi; genelde erkekler hele hiç yemezler. Bırak yemeyi kokusundan bile hoşlanmazlar. Ahh onun kokusu, benim en sevdiğim taze sebze kokularından biridir aslında.
Ben de kerevizle geç tanıştım esasen ama şimdi tokken bana bir şey yememi teklif edecek olsalar "O kadar tokum ki kereviz olsa yiyemem" desem yeridir :) Yani kerevizi çookkk severim.

Kerevizi sevmeyenlere bile sevdirecek bir tarifim var elimde ama önyargı varsa ona yapacak bir şeyim malesef ki yok !!

Hemen geçelim tarife, offf akşam olsa da gidip yesem ; şimdi buz gibi de olmuştur ...


  • 3-4 adet kereviz
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kurusoğan
  • 2-3 adet sıkmalık portakal
  • 2 adet kesme şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 çay bardağı su
  • Süslemek için kereviz yaprakları


Soğanları ay şeklinde (piyazlık) doğruyoruz. Kerevizleri soyup, yarım ay şeklinde dilimleyip bir müddet limonlu suda bekletiyoruz. Havucu da soyarak dilimliyoruz. Portakalların suyunu sıkıyoruz.


Tenceremize zeytinyağını koyup soğanları yumuşayıncaya kadar soteliyoruz. Daha sonra havuç ve kerevizleri de ilave ederek üzerlerine sıkılmış portakal suyu, su, tuz ve şekeri ekleyip yaklaşık 30-40 dk kadar pişmeye bırakıyoruz.


Pişen yemeğimizi servis edeceğimiz tabağa aktarıp soğutuyoruz ve kereviz yaprağı ile süsleyerek soğuk servis ediyoruz.

Bu çok pratik hem de şık görünümlü lezzetli yemeğe bayılacaksınız. Özellikle davet sofralarınızda çok ilgi çekeceğine eminim....

Afiyetle & sağlıkla,

1 yorum:

hay sana ne dedi ki...

annem en son içine 1 adet ayva da ilave etmişti
ben ki et yemekleri dışında ayvayı sevmem, delirdim :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails