15 Kasım 2006 Çarşamba

ELMALI CEVIZLI KEK

Photo-0285


Haftasonunda annemle,kendisinin doğumgünü için alışveriş yaparken ben de kendime bir kek kalıbı aldım.Hemen denedim tabii, bekleyemem ki..
Bu arada kek kalıbını bir yana bırakalım 30 Kasım annemin,1 Aralık da eşimin doğumgünleri..
Annecim sağolsun bu sene bana yardımcı oldu ve hediyesini kendisi seçmeye ikna oldu!!Ama yine de ailenin süprizci üyesi olarak ben bir organizasyon kesinlikle yapmalıyım.
Bu arada Engin'e ne alacağım ya da ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim yok.Aslında onu Amsterdam'a götürmeyi planlıyordum ama malum uçak korkusu nedeniyle kandıramadım:)Bu gidişle biz Yunanistan'dan öteye gidemeyeceğiz:)
Neyse biz kekimize geçelim..Kalıbı bu hafta aldım demiştim, şu bu aralar en lüks mağazasından tutun da pazarına kadar heryerde satılmaya başlanan silikonlu kek kalıplarından bir de ben denemek istedim...
Malzemeler

  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 elma
  • 1 çay bardağı ceviziçi

Not:Ben malzemeye kalıp hacim olarak fazla geniş olmadığı için 2 yumurta koydum ancak siz kalıbınızın büyüklüğüne göre yumurta sayısını 4'e kadar arttırabilirsiniz, elma ve ceviz dışında diğer malzemelerin sayılarını arttırmanıza gerek yoktur.

Yumurta ve şekeri, şeker iyice eriyinceye kadar bir kapta çırpın. Şeker eriyince, karışıma sıvıyağı ekleyin ve çırpmaya devam edin.Daha sonra elekten geçirdiğiniz unu ve kabartma tozunu karışıma bir tahta kaşık ile karıştırın. Elmayı ay şeklinde doğrayıp ortadan ikiye bölün.

Photo-0280



Son olarak kek karışımına elma, ceviz ve tarçını ekleyip tahta kaşıkla iyice malzemeyi birbirine yedirin. Kek kalıbınızı yağlayın ve karışımınızı kalıbınıza boşaltın.

Photo-0282


Önceden ısıtılmış fırında, 160 derecede yaklaşık 40 dakika pişirin.Soğuduktan sonra kalıptan çıkararak servis yapın.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails