29 Kasım 2006 Çarşamba

KÖFTE KEBABI ve PATLICANLI BULGUR PİLAVI

Dün , son günlerde olmayan bir durum oldu ve biz saat 19:00 olmadan eve vardık, gerçekten hayret verici bir durumdu bu. Herşeyden mutfağa girmeye sebep bulan bendeniz, bunu da bir gerekçe yaparak değişik bir mönü hazırlama kararı aldım.Servis eve yaklaşırken evdeki malzemeleri düşündüm, neler var neler yok diye , tasarladım.. Engin'i aradım, "onu istermisin?" , "bunu yermisin?" diye sordum.. Yemek seçen bir eşiniz ya da ailenizde bir birey varsa beni çok iyi anlayacaksınızdır ; kalıplarınız oluyor ister istemez..Herşeyi deneyemiyor, malzemeleri onun beğenisine uygun olarak güncellemeniz gerekebiliyor.Buna birkaç tarifimde zaten şahit olmuştunuz.

En sonunda Engin'in en sevdiği şey olan köfteden yola çıkarak bir kebap yapma fikri geldi aklıma..Esasen Türk mutfağında varolan bir kebaptır bu; ancak genellikle et ile yapılır benim bildiğim..Ben köfte ile denemeye karar verdim.Peki yanına ne yapmalı ?Engin'i tanıyanlar bilirler..Engin ve makarna bir denklem gibidir.Yani Engin=Makarna..O yüzden bizim evde makarna eksik olmaz..Bu sefer pilav yapmaya karar verdim ama ne pilavı??? Tek bir adet patlıcanımın oluşu beni hemen renkli bir fikre götürdü.Eee tamam...Mönü oluştu..

  • Tarhana Çorbası
  • Köfte Kebabı
  • Patlıcanlı Bulgur Pilavı
  • Turşu
  • Yoğurt

Photo-0328


Köfte Kebabı

Malzemeler

  • 3 adet orta boy patates
  • 250 gr kıyma
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • tuz-karabiber
  • 2 adet domates
  • 4 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 kaşık yoğurt
  • kızartmak için sıvıyağ
  1. Patatesleri soyun ve kibrit çöpü inceliğinde doğrayıp, sıvıyağda kızartın. Kızaran patatesleri kebabınızı servis edeceğiniz kabın en altına yayın.
  2. Soğanı rendeleyin ve suyunu sıkın.Ekmek içlerini ıslatın ve iyice suyunu sıkın.Soğan, ekmek,kıyma,tuz ve karabiberi yoğurarak yuvarlak köfteler elde edin.Köfteleri , patateslerden sonra kızartın ve onların üzerine servis kabına dizin.
  3. Domatesleri rendeleyin.Sarımsakları bıçakla ufak ufak doğrayın.Köfteleri kızarttıktan sonra tavada kalan yağı iyice boşaltın ve aynı tavaya domatesi, sarımsakları ve salçayı ekleyin. Çok az sulandırıp , tuz katın. Kaynayınca ocağı kapatın. Hazırladığınız sosu köftelerin üzerine dökün.
  4. Bir kasede yoğurdu krema kıvamına gelene kadar çatalla çırpın, gerekirse çok az sulandırın. Kıvama gelen yoğurdu, kebabın üzerine gezdirin.

Photo-0331



Patlıcanlı Bulgur Pilavı

Malzemeler

  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ (pilav için)
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet çarliston biber
  • 1 adet domates
  • 1 adet patlıcan
  • 1,5 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 adet tavuk bulyon (arzu edilirse kullanılmayabilir)
  • tuz,karabiber
  • sıcak su
  • kızartmak için sıvıyağ
  1. Pilav için sıvıyağı tancereye koyup, yemeklik doğranmış soğanları ve ince doğranmış biberleri kısık ateşte kavurun.
  2. Patlıcanları alacalı soyup, ufak küpler halinde doğrayın ve tuzlu suda 5 dk bekletin.Daha sonra iyice kurulayıp kızartın ve kevgire alıp iyice yağını süzdürün.
  3. Domateslerin kabuklarını soyun ve küp küp doğrayın, kavrulmakta olan soğan ve bibere ekleyin.Salçaları da ekleyerek, tencerenin kapağını 1-2 dk. kadar kapatıp, domatesin pişmesini bekleyin.
  4. 1,5 su bardağı bulguru pişen malzemeye ekleyin. Tuz, karabiber ve bulyonu katın ve 2,5 su bardağı sıcak su ilave edin, yüksek ateşte pilavı arasıra karıştırarak pişirin.
  5. Pişen pilavın üzerine kızarmış olan patlıcanları yayın ve tenecere-kapak arasına bir havlu koyarak yaklaşık 20 dk demlenmeye bırakın.

Afiyetle...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

EVETTTTTTTTT...
sonunda ben sahneye cıkıyorum:)
bende bu yazdıklarının hepsinden yedim ve hepsi harikaydı!!!

Ellerine saglik cikom....

Seni cok seviyorum ben...
ama rejim zamanı artik yapıcaz ama yemeyecegiz one goreeeeeeeeeee

kocaman opuyorum seni
O.SİLA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails