9 Aralık 2006 Cumartesi

CİPSLİ TAVUK

peynirli fesleğenli makarna & cipsli tavuk



Kolay ama lezzetli yemeklere bayılıyorum.Hele bir de görsel olarak sanki saatler harcamış izlenimi veriyorsa daha da bir hoşuma gidiyor.Birazdan tarifini sizlerle paylaşacağım yemeği ne zaman yapsam, "Neden uğraştın? Valla ne hamaratsın kaçta geldin işten bu yemeği ne zaman pişirdin?"gibi sözlerle karşı karşıya kalıyorum ;)
Ama işin özü o kadar da zor değil..
İşte malzemeler:

  • 1/2 kg tavuk göğüs (İnce olması gerekli)
  • 1,5 paket krema
  • 1 paket cips (Ben Ruffles tercih ediyorum genellikle)
  • tuz,karabiber

Isıya dayanıklı borcamınıza tavuk dilimlerini üst üste gelmeyecek şekilde dizin. Kremayı tavukların üzerine bolca dökün.Tuz ve karabiber serpin. Mutfak robotunuzda cipsleri iri taneler halinde çekin.(Robot yoksa elinizle de ufalayabilirsiniz)En üste cipsleri tavukların üzerini iyice kapatacak şekilde serpiştirin.Yaklaşık 30-35 dk 180 derecelik fırında pişirin.

İnanın hazırlaması da yazması kadar kolay olacak.

Beğeneceğinizi ümit ediyorum ;)

Afiyet olsun ...

5 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Müge, ben de severek yaparım bu tarifi..

gülşah dedi ki...

ruffles hangi tip çerezi olucak acaba?

Adsız dedi ki...

aklıma takılan soruları sorduktan sonra denemek istiyorum,yarım kg tavuk göğsü sanırım iki parça tavuk göğsü civarı oluyor,tek parçayı ikiyemi ayıracağız mesela tavuk göğsünü nasıl kullancağız,fotoğraftaki gibi kaç parça tavuğumuz olmalı?
sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Gülşah hanım,

Ben klasik ruffles kullanıyorum, siz tercihen baharatlı yada çeşnili de tercih edebilirsiniz.

Sevgiler,
Müge

Yemekbahane dedi ki...

Sayın okuyucum,

yarım kilo tavuk göğüs evet iki tane oluyor ancak o dilimlenmemiş halidir. Sizin orta kalınlıkta filetolar şeklinde dilimletmeniz gerekir ya da tabakta satılan hazır dilimlenmiş olan ürünleri tercih edebilirsiniz. Benim verdiğim ölçüden 4-5 kişilik çıkar.
Şimdiden kolay gelsin, aklınıza başka bir şey takılırsa lütfen çekinmeyin.

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails