12 Aralık 2006 Salı

PEYNİRLİ TEPSİ BÖREĞİ

Babyshower partisi
Geçen gün şirkette sabah kahvaltılı geçecek olan toplantımız için pişirdim peynirli böreği.Aslında şirkette ıspanaklı börek ile meşhurum ama açıkçası üşendim ıspanakları yıkayıp , börek yapmaya.Ben de peynirli börek yapmaya karar verdim.Belki de hepinizin bildiği bir tariftir ama kendi çevremi de düşünerek tarifi yazmaya karar verdim.Esasen bu harcı hemen hemen her çeşit iç malzemesi ile değerlendiriyorum ben.İster peynirli, ister ıspanaklı, ister kıymalı vb...Yumuşacık bir börek oluyor, eminim beğenirsiniz..

Malzemeler:
  • 5 yufka
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Su
  • 1 kase böreklik peynir
  • Maydanoz
  • Süslemek için çörekotu & susam
Sıvı harç:Çukur bir kasede yumurta, süt, yoğurt, sıvıyağ ve tuzu iyice karıştırın.Koyu bir kıvamda ise çok az su ile sulandırın.
İç Malzeme:Peyniri bir çatal yardımı ile iyice ufalayın.Maydanozları ince kıyın ve peynirle karıştırın.
Fırın tepsinizi margarin ile yağlayın.Birinci yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde tepsiye
serin.Hazırladığınız sıvı harç ile birinci kat yufkayı ıslatın.
İkinci yufkayı ikiye bölün ve tepsiye serin, yine ıslatın.İkinci yufkanın ikinci yarısına da aynı işlemi uygulayın.Bu şekilde yine iki parçada üçüncü yufkayı tepsinize serin.Üçüncü yufkanın son parçasını da serdikten sonra iç malzemenin hepsini yufkaların üzerine eşit miktarda serin.
Daha sonra dördüncü yufkayı yine ikiye bölün, birinci parçasını malzemenin üzerini kapatacak şekilde serin ve ıslatın, daha sonra ikinci parçasını yayın ve yine ıslatın.Beşinci yufkayı bölmeden tam parça olarak tepsiye serin ve ilk yufkanın dışarıda kalan kısımlarını da içeri doğru katlayarak yufka serme işlemini tamamlayın.Hazırladığınız böreğinizi kare dilimler halinde enine ve boyuna olacak şekilde kesin.Kesme işlemi tamamlanınca sıvı harçın kalan kısmını eşit olarak tüm böreğin üzerine gezdirin.Kestiğiniz dilimlerin arasına harcın girmesini sağlayın.Üzerine çörek otu serpebilirsiniz.
Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında böreğin üzeri tamamen kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails