22 Şubat 2007 Perşembe

CEVİZLİ CUPCAKE

Image Hosted by ImageShack.us

Haftasonu eğer evdeysem en sevdiğim şey mutfakta vakit geçirmek oluyor.Engin de bu işten son derece memnun; tabii yaptıklarım damak tadına uygun, onun sevebileceği şeyler olursa...Allahtan o da yemek yapmanın nasıl bir stres atma yöntemi olduğunu bildiği için beni çok çok iyi anlıyor hatta bana yardım etmek daha da ötesinde mutfağa tek başına girip bir şeyler yapabilmek için bana yalvarıyor.
Geçtiğimiz pazar günü evde yine önlüğümü takıp mutfağa girdim ve önce birazdan tarifini yazacağım cevizli cupcakeleri daha sonra da birkaç gün sonra tarifini paylaşacağım zeytinli ayçöreklerini pişirdim.O gün evimiz misafir bereketi yaşayınca da pek bir makbule geçti valla hepsi.Kalite kontrolden sorumlu benim canım komşularım :) (Serkan & Özlem) ile önce bir güzel beş çayı yaptık , ardından akşam oturmaya gelen diğer arkadaşlarımızla da muhabbete ortak ettik pişirdiklerimizi.
Cupcakeleri Burcu'da yemiştim, zaten o da yayınlamıştı.O üzerine nutella sürüp , çikolata koymuştu.Ben evdeki malzememe göre biraz değişiklik yaparak ceviz döktüm.Her ikisini de yemiş biri olarak diyebilirim ki her ikisinin de tadı da başka...Cevizsever biriyseniz cevize doyuyor insan :)

Ben 24 adet cupcake yapmak istedim, amacım ertesi gün şirkete de getirebilmekti.Ama misafir durumu olunca malesef getiremedim.Allahtan yine de ölçüyü fazla tutmuşum :)

Image Hosted by ImageShack.us



Malzemeler:

  • 1 cup (220 gr) kahverengi tozşeker
  • 1 cup (150 gr) un
  • 1 cup (150 gr) buğday nişastası
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 çaykaşığı tarçın
  • 180 gr oda sıcaıklığında yumuşamış tereyağı
  • 1/2 cup (120 ml) buttermilk - bunun için sütün içerisine 2-3 damla limon damlatıp 5-10 dakika bekletin
  • 2 adet yumurta (oda ısısında bekletilmiş)
  • 4 çorbakaşğı glikoz
  • 1 su bardağı kadar damla çikolata
  • 200 gr bitter çikolata
  • 1 paket krema
  • 1 büyük kase ceviz içi

Fırınınızı 170 derecede ısıtın. Un, kabartma tozu, nişasta,tarçın ve tozşekeri, bir kaba alın. Üzerine tereyağı, glikoz , buttermilk ve yumurtayı ilave edin. Mikser ile yavaştan hızlıya doğru çırpın. Karışımın en son içine damla çikolataları ekleyip alttan üste doğru spatula ile karıştırın.

Muffin kağıtlarınızın içerisine 1 parmak boşluk kalacak şekilde karışımı paylaştırın. Isınan fırınınızda yaklaşık 30 dk kadar pişirin.Fırından çıkarıp soğutun.

Bitter çikolataları parçalayıp, benmari usulü eritin.Krema ile eriyen çikolatayı çırpın ve bir müddet buzdolabında bekletin.

Soğuyan keklerinizin üzerine kremadan sürün ve üzerine bolca ceviz içi koyun.

Afiyetle,

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar Müge;
Harika görünüyorlar. Ellerine sağlık.
seldaercan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba,çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık, yiyenlere afiyetler olsun, sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba,çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık, yiyenlere afiyetler olsun, sevgiler..

hatice dedi ki...

Sevgili Müge,
cevizli cupcakeler harika, çok güzel ve değişik olmuş, glikoz yerine ne kullanabiliriz?
zeytinli ay çöreklerin tarifinide sabırsızlıkla bekliyorum, ellerine sağlık...sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor kekiniz,pastalarınızada bayıldım,ellerinize sağlık.
sevgilerle..
www.denizesintisi.com

Hülya dedi ki...

Ne kadar zarif görünüyorlar.Hele o kelebekler yok mu?Dönüp dönüp baktım inan..Ellerine,yüreğine sağlık...

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Hatice,

Glikoz yerine bir şey kullanmasak da olur belki o zaman yağ oranını arttırmamız gerekebilir.Çünkü glikoz kekin yumuşak olmasını sağlıyor, farklı bir ıslak tad veriyor.

Herkese ziyareti için çok teşekkür ediyorum.

Yorumlarınız beni çok mutlu ediyor, sevgilerimle...

Müge

Pasta Cafe dedi ki...

Müge'ciğim bunlar çok güzel olmuşlar. Hele o kelebekler çok şık olmuş. Özellikle üzerindeki cevizler :))))) Ellerine sağlık.
Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Eline sağlık..Çok güzel görünüyorlar....Selam ve sevgilerimle....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails