8 Şubat 2007 Perşembe

KABAKLI HAVUÇLU KİŞ

Image Hosted by ImageShack.us

Geçen gün kabak dolması yaptığımda kabakların içi kalınca aklıma kiş denemesi yapmak geldi.İlk deneme için sonuç bence gayet iyiydi.Hazırlaması kolay, sunumu şık kişi farklı malzemelerle de denemeyi düşünüyorum.Aklımda ilk Ispanaklı ve mantarlı olanı var...En kısa zamanda onu da yapacağım...

Malzemeler:
Hamuru için;
-1 cup (1 çay fincanı)un
-70 gr tereyağ (ben Hüner kullandım)
-3 yemek kaşığı soğuk su
-1 çay kaşığından az tuz

İç Malzemesi;
-1 adet kabak
-1 adet havuç
-1/2 kase rendelenmiş kaşar peynir

Sos;
-2 yumurta sarısı
-50 ml (Yaklaşık 3 yemek kaşığı)krema
-50 ml (Yaklaşık 3 yemek kaşığı) süt

Hamur malzemelerinin tümünü yoğurun.Ben mutfak robotunda karıştırdım, çok çabuk sonuç veriyor.Hamuru diğer malzemeler hazır oluncaya kadar buzdolabında bekletin.Kabak ve havucu rendeleyin, çok az sıvıyağ ekleyip soteleyin.Ocaktan aldıktan sonra içerisine peynirleri katın.Sosunu tüm malzemeleri katarak ve bir çatal yardımı ile çıraparak hazırlayın.Buzdolabında beklettiğiniz hamurunuzu bolca un serptiğiniz tezgahınızda pişireceğiniz kaba göre açın ve kabınızı yağlayıp, açtığınız hamuru içine yerleştirin.Fazla gelen hamuru kesin.Daha sonra içerisine hazırladığınız iç malzemeyi yayın ve sosunu dökün.Önceden ısıtılmış fırında (170 derece)üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyetle,

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık. Yine harika bir görüntüyle güne merhaba dedim.Çay fincanınız kaç grama denk geliyor yazarsanız çok sevinirim. Malum çikoltalı muzlu pastanın sosunda bir aksilik yaşamıştım.Belki böylece sorunu halledebilirim. Tekrar ellerinize sağlık.
Hoşçakalın...
Elif

Yemekbahane dedi ki...

Elif merhaba,

Ziyaretin ve beni yalnız bırakmadığın için çok teşekkür ediyorum.Ölçü esasen 1 cup olarak yazıyordu; 1 cup un:140 gr kadar geliyor.
Bu arada denediğin pastanın sosunda da yaklaşık 170 gr pudra şekeri kullanılıyor.Umarım yardımcı olur...

Sevgiler,
Müge

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Yardımcı olduğunuz için ben size çok teşekkür ederim.

Hoşçakalın...
Elif

hayat dedi ki...

Merhaba Müge, havuçlu kabaklı kiş çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Görüşmek dileğiyle sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails