14 Şubat 2007 Çarşamba

SEVGİ GÜNÜ PASTASI

Image Hosted by ImageShack.us

Bugün 14 Şubat, bugün sevgi günü...Esasen sadece sevgililerimizi değil sevdiklerimizi içeren güzel bir gün...Ama sadece bir gün sevgiyi dile getirmemeli insan! İnsan her gün her an her hissettiğinde SEVİYORUM demeli..Sevdiğini söylemeyi ertelememeli..
Sizlere sevgi dolu , sevildiğinizi bildiğiniz ve sevdiğiniz bir hayat diliyorum !!!

Ben de bugün için özel bir pasta yaptım dün.Bu benim tek başına şeker hamurundan yaptığım ilk pastam olarak tarihte yerini alacak.Şeker hamurunu da ben hazırladım, Burcu ile çalıştığımız ölçüleri kullandım..

Malzemeler:

Pandispanyası;


  • 5 adet yumurta (oda ısısında beklemiş)
  • 11 yemek kaşığı toz şeker
  • 11 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı (silme) krem tartar

Kreması;

  • 250 gr çikolata (sütlü ve bitter karışık)
  • 200 gr sıvı krema

Şeker Hamuru malzemelerini buradan alabilirsiniz.

Pastayı hazırlamadan bir gün önce pandispanyayı yaptım ve bir gece dinlendirdim.

Pandispanyayı yaparken;

Fırınınızı 170 dereceye ayarlayın ve ısıtmaya başlayın.

Yumurta aklarını ve sarılarını ayırın.Yumurta sarılarını, toz şeker ile krema kıvamına gelip, şeker iyice eriyinceye kadar çırpın.Başka bir kapta yumurta beyazlarını kar haline gelene dek çırpın.Un ve krem tartarı eleyin ve yumurta sarılarına katıp, tahta bir kaşık yardımı ile karıştırın.Daha sonra bu karışıma yumurta aklarını katın ve tahta kaşığınızla kar halindeki yumurta aklarını söndürmeden, yukardıan aşağıya hareketlerle karışımı birbirine yedirin.

Dikdörtgen tepsinize yağlı kağıt döşeyin.Pandispanya karışımınızı tepsinize dökün ve üzerini bir kaşık ile düzeltin , fırına koyun.Yaklaşık 35-40 dk kadar pişirin.Üzeri pembeleşince kürdan ile kontrol edin ve fırından çıkarın. Soğutun ve tepsiden çıkarın.Streçe sarıp bir gece bekletin.

Ertesi gün , kalp şeklinde büyük kalıplarla 8 adet kalp kesin. Keklerinizi vanilya şurubu eklediğiniz süt ile hafif ıslatın.

Şeker hamuru hazırlayıp, yarısından biraz fazlasını kırmızı gıda boyası ile renklendirin.Geri kalanına da beyaz boya ile parlaklık sağlayın.

Kreması için, Çikolataları bir bıçak yardımı ile ufak ufak traşlayın ve cam bir kasede benmari usulü eritin.Soğuk krema ile eriyen çikolatalarınızı yüksek devirde çırpın ve 5-10 dk kadar hazırladığınız kremayı buzdolabında bekletin.

Kalp pandispanyalarınızı krema ile sıvayın.Altta kalacak olan kalbin üzerine ince dilimlenmiş muz dizin ve üzerine diğer kalbi kapatıp, tekrar krema ile sıvayın. Bu şekilde 4 adet kalp pastanız olacak.

Kırmızı şeker hamurunuzu nişasta serpilmiş tezgahta ince kıvama gelene dek açın , bir pasta tabağını kullanarak 4 adet yuvarlak kesin.Her bir yuvarlağı kalp pastaların üzerine kaplayın, fazlalıkları kesin.

Beyaz şeker hamuru ile 4 adet gül yapın ve kurutun. Gül yapımı için buraya tıklayabilirsiniz.

Kalp pastalarınızı uçları birbirine bakacak şekilde dizin.Üzerlerine yumurta akı sürüp gülleri sabitleyin.

SEVGİLİLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN !

5 yorum:

Tulosh dedi ki...

Sevgililer gününüzü kutluyorum. Ellerinize sağlık blogunuzu söyle bir gezdim hepsi birbirinden güzel.

kamiş dedi ki...

Merhaba Müge, pastan çok şık olmuş, ellerine sağlık. :)

Hülya dedi ki...

Mügeciğim,eline koluna sağlık.İyi bir öğrencisin ki bu kadar güzel işler çıkıyor ortaya...Tebrikler...

Adsız dedi ki...

merhaba Müge, canım sen ne güzel pastalar yapıyorsun öyle, öğrenmeye çalıştığın pastalar böyleyse kim bilir öğrenince nasıl olacak!
Ellerine sağlık canım.
Dediğin gibi 1 gün değil hergün kutlayalım sevdiğimizin gününü.
tekrar ellerine sağlık.
Sevgilerle

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Tulosh,
Ben de senin sevgililer gununu kutlarım.Blogumu ziyaret etmene çok sevindim.

Kamişciğim, teşekkür ediyorum sana da ...

Hülyacım, elimden geleni yapmaya çalışıyorum Burcu'ya layık bir öğrenci olabilmek için :)Sağol ...

Ayşecim,valla hayalim harika pastalar yapmak tabii inşallah yapabilirim..Şimdi öğrenme zamanı..

Hepinize ziyaret edip yorum bıraktıgınız için çok teşekkür ediyorum zira yorum görünce insan daha da bir mutlu oluyor :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails