3 Nisan 2007 Salı

ÇALIŞKAN BAYANIN HALİ

Image Hosted by ImageShack.us


Departmanımızın müstesna kişiliği Hülü'nün doğumgününü kutladık dün. Pastasını da ellerimle hazırladım !!
Bilgisayarı ile bütünleşmiş sosyal insan Hülya'mız için güzel bir pasta oldu diye düşünüyorum.Herkes çok beğendi , hatta figürü Hülya'ya benzetenler dahi çıktı..:) Ama Hülya "Ben bu kadar şişmanmıyım?" diyip durdu :))

Image Hosted by ImageShack.us


Pastanın tarifine gelince;

Pandispanyası için;

  • 11 yemek kaşığı toz şeker
  • 11 yemek kaşığı un
  • 6 adet yumurta (oda ısısında beklemiş)

Fırınınızı 170 dereceye ayarlayın ve ısıtmaya başlayın.
Yumurta aklarını ve sarılarını ayırın.Yumurta sarılarını, toz şeker ile krema kıvamına gelip, şeker iyice eriyinceye kadar çırpın.Başka bir kapta yumurta beyazlarını kar haline gelene dek çırpın.Unu eleyip, yumurta sarılı karışıma ekleyin ve çırpmaya devam edin.Daha sonra yumurta beyazlarını ekleyip, tahta kaşıkla, yumurta akını söndürmeden hafifçe tüm malzemeleri birbirine yedirin.20 cm'lik çemberinizin içine yağlı kağıt döşeyin, altına da yağlı kağıt serip bri tepsiye oturtun.Pandispanya karışımınızı çembere dökün ve üzerini kaşıkla düzeltin.Fırına verin.40-45 dk sonra, üzeri pembeleşince kürdan kontrolü yaparak , pişip pişmediğine bakabilirsiniz.

Pişen pandispanyanız soğuduktan sonra streçe sarıp 1 gece bekletin.

Kreması için;

  • 250 gr çikolata (sütlü ve bitter karışık)
  • 200 gr sıvı krema

Çikolataları bir bıçak yardımı ile ufak ufak traşlayın ve cam bir kasede benmari usulü eritin.Soğuk krema ile eriyen çikolatalarınızı yüksek devirde çırpın ve 5-10 dk kadar hazırladığınız kremayı buzdolabında bekletin.

Pandispanyayı ortadan tam ikiye bir bıçak ya da levye yardımı ile bölün.Ben pandispanyayı hafifçe sulandırdığım şeftali marmelatı ile ıslattım.Siz şekerli süt, şurup ya da meyve suyu ile ıslatabilirsiniz.

Alt katı ıslattıktan sonra hazırladığınız kremayı sıvayın ve üzerine ince dilimlenmiş muzları dizin.Daha sonra üzerine ikinci katı kapatın ve kalan kremayı ince bir şekilde tüm pastaya sıvayın.

Şeker hamuru yapımı için buraya bakabilirsiniz.

Şeker hamurunuzu döşeyip, şekillendirme işlemini tamamlayabilirsiniz.

Afiyetle,


9 yorum:

Nukhet dedi ki...

Mugecim

Ellerine saglik cok hos olmus. Ne guzel boyle seyler yapip ortaya cikarmak. Bu arada hakkenten ben de soracaktim Hulya hanim hafif balik eti mi diye? Sevgiler

Calimero Mutfakta dedi ki...

Ne kadar guzel gorunoyr. Eminim lezzeti de oyledir..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba, arkadaşının doğum günü kutlu olsun, pasta çok güzel olmuş ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Muge ellerine saglik cok hos bir pasta ve arkadasin icin guzel bir supriz olmus :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım ya harika olmuş... sen bu başardın artık...ellerine sağlık.. ne güzel senin arkadaşın olmak:))

Unknown dedi ki...

Mügecim harika olmuş pastan. Pc başından kalkmayanlara göre ahrika bir tema olmuş :) Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çok şirin ve güzel bir pasta olmuş.Çok beğemdim :)

Selam ve sevgiler

Sinem Keleş dedi ki...

Mügecim, ellerine sağlık, artık şeker hamuru işini aştın sen; fil'oşuna bayıldım:)

Tulosh dedi ki...

Arkadaşının doğumgününü kutluyorum, pastası çok şeker olmuş :) ellerine sağlık..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails