16 Nisan 2007 Pazartesi

YUMUŞAK MUFFİNLER

Image Hosted by ImageShack.us


Ben bu tarifi Pastacı Burcu'nun Şubat ayında yaptığı muffin 'lerden uyguladım ve çok beğendim.

Lezzetlerini nasıl tarif edeyim bilmiyorum ama bir deneyeyim bakayım :) Bir kere gerçekten yumuşacıklar...

Sonra kremadan dolayı mis gibi süt kokuyorlar...Çok hafifler...Ve yineliyorum çok ama çok lezzetliler...



Image Hosted by ImageShack.us



Malzemeler:

  • Oda ısısında 2 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya
  • 100 ml sıvı krema (yarım paket ediyor)
  • Arzuya göre vişne, damla çikolata veya frambuvaz vb...

Fırınınızı 170 derecede ısıtın.

Şeker,yumurta ve sıvı vanilyayı krema haline gelene dek çırpın. İstediğiniz kıvama gelince yavaş yavaş kremayı ilave ederek çırpmaya devam edin.

Un ve kabartma tozunu ayrı bir kaba eleyin ve yumurtalı karışıma ekleyip mikserin devrini yükseltin.

Son olarak istediğiniz iç malzemesini , isterseniz sade de bırakabilirsiniz, ekleyip tahta bir kaşık yardımı ile alttan üste doğru karıştırın.

Muffin kalıbınıza muffin kağıtlarınızı yerleştirin ve her birinin içerisine 2 tatlı kaşığı kadar kek harcınızdan dökün. Kabarma payı olarak 1 parmak kadar pay bırakmaya özen gösterin.

Isıtmış olduğunuz fırında üzerleri kızarana kadar yaklaşık 40 dk pişirin. Soğuduktan sonra servis edene kadar yumuşaklıklarını kaybetmemeleri için ağzı kapalı bir kapta saklayın.

Afiyetle,


4 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğim,
Muffinler gerçekten tam tarif ettiğin gibi duruyor. Okurken yutkundum, şimdi olsa ne iyi giderdi. Sevgilerimle canım.

Sinem Keleş dedi ki...

Mügeciğim ellerine sağlık, öyle güzel tarif etmişsin ki o süt kokusunu duyar gibi oldum:)

Özlem dedi ki...

Merhaba Müge , kurabiyelerine bayıldım. Daha doğrusu sayfandaki herşeye bayıldım. Hepsi de çok farklı, çok zevkli şeyler. Ziyaretinle ilgili yorumunu posta kutumdaki birikmeden dolayı yeni alabildim. Bu yüzden de cevabım çok geçikmiş oldu. Kusura bakma lütfen. Görüşmek üzere sevgiler.

Adsız dedi ki...

selam,
blogun cok guzel ve keyifle hazirlanmis belli...
muffinlerin kokusu rejimde oldugumdan midir nedir burnuma kadar geldi...Eline saglik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails