27 Ekim 2007 Cumartesi

PRENS & PRENSES İÇİN ...

Dün gece saat (sabah demeliyim aslında) 04:00'e kadar bugün teslim edeceğim minik Ralf ve Rayna'nın vaftizleri için istenen prensens ve prens konseptli kurabiye ve pasta ile uğraştım... Şu anda taze çekilmiş resimleri koymadan evden çıkmayayım dedim ...
Bir döndüm pir döndüm galiba :)

Detayları ve daha bir sürü resmi dönünce ekleyeceğim ...

Yine yeniden sizlerleyim...

Evet cumartesi tam evden çıkmadan önce koyduğum yazının devamına başlayalım...
Yaklaşık 2-3 hafta önce minik Ralf ve Rayna'nın vaftiz törenlerinin konsepti belirlendiğinde bu miniklerin annesi sevgili Nil ile pasta ve kurabiye konusunda ne yapalım diye oturup düşündüğümüzde taç konseptinde karar kıldık. Kilisedeki törenin ardından akşam yemekte masalara çiçek yerine çubuklu kurabiyelerin hoş olabileceğini , böylelikle bir nevi tören şekeri gibi de algılanabileceğine kanaat getirdik. Pasta ise 50 kişilik olarak iki katlı olarak tasarlandı. Kurabiyeler ile uyumlu olması için taç konseptini pastada da kullandık.. Ayrıca minik ikizlerin resimlerini de yenilebilir kağıda bastırıp şeker hamuru ile pastada kullanmaya karar verdik.
Gelelim pastanın yapım aşamasına :
Pandispanya'da Emel Başdoğan'ın tarifini uyguladım.
Alttaki dikdörtgen kat için buradaki pandispanya tarifinin iki sefer, 1,5 katını hazırlayarak iki tane pandispanya pişirdim.Ayrıca üst kat için de 20 cm'lik kelepçeli kalıpta 1 ölçü daha hazırladım. Yani 1,5 ölçüden iki sefer , bir ölçüden bir sefer olmak üzere 3 adet kekim oldu.

Dikdörtgenleri aradan bölmedim. Sadece üst katı ortadan ikiye ayırdım.
Portakal suyu ile kekleri fırça yardımı ile hafifçe ıslattım.
Ara malzeme olarak 2 paket çikolatalı cremole'yi 3,5 su bardağı süt ile çırptım. İçerisine çikolata rendeledim ve bolca fıstık koydum.Birinci dikdörtgen kekin üzerine bu iç malzemenin 3/4'ünü döktüm ve her yerine eşit gelecek şekilde spatulam ile yaydım.İkinci dikdörtgen keki üzerine kapattım.
400 gr bitter+sütlü çikolatayı benmari usulü eritip, 2 paket sıvı krema ile çırpıp kekin dışını bu ganaj ile iyice sıvadım. Dikdörtgen pastam hazır olunca şeker hamuru ile kapladım ve yuvarlak pastayı oturtmak istediğim yerleri işaretleyip , oralara tahta çöpşişlerden sapladım. Bunu üstteki katı koyunca çökme yapmaması ve üst katı sabitleyebilmek için uyguladım.

Yuvarlak kat için de ara malzeme ve sıvama ganajı uyguladıktan sonra yine krem rengi şeker hamuru ile kapladım ve hazırladığım çöpşişlerin üzerine sabitledim.


Pastanın süslemelerinde dore renk minik şekerler ve dore yenilebilir sim kullandım. Özellikle bebeklerin baş harfletini dore ile renklendirdim ve son olarak pastayı tamamladıktan sonra büyük boy fırça ile pastanın geneline dore fırça darbeleri yaptım.

Image Hosted by ImageShack.us


Kurabiyelerde ise her zamanki gibi bu tarifi kullandım.
Törenlerine de katıldığım minik ikizlerin vaftizlerinin ardından ben de onlara tatlı , sağlıklı, huzur dolu bir hayat diliyorum.


13 yorum:

Pastanı Seç dedi ki...

selam mügüş,kurabiyeler çok hoş görünüyorlar.Resimleri eklemeni bekliyorum.Pastanı merak ediyorum.Eminimki yine harikalar yaratmışsındır.

öpüyorum...

Adsız dedi ki...

selam
harika kurabiyeler yapmışsın eline sağlık.
sevgiler

Adsız dedi ki...

harika bir işçilik...!!! elinize sağlık..

gülriz dedi ki...

Mügeciğim, bir ortadan kayboluyorsun sonra da bir dönüyorsun pir dönüyorsun. Ne diyeyim ki yine muhteşem olmuşlar. Kocaman sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Aylin'cim,
Koydum işte resimleri senin merakını hemen gidereyim dedim :)

Gülriz'cim benim, sağol canım ...
Ziyaret eden herkese çok teşekkür ederim

Sevgiler
Müge

Mutfak Havlusu dedi ki...

tek kelimeyle çok şık olmuş!

Figen Karavas dedi ki...

Cok guzel olmuslar çok şık bayıldım.
Ellerine saglık.

Figen Karavas

Beyhan dedi ki...

Tebrik ederim Müge çok şık bir pasta olmuş,ellerine sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Tebrikler Müge'ciğim!!
Bu görüntüler karşısında sanırım fazla söze gerek yok.Resimler her şeyi söylüyor.

O güzel ellerine sağlık canım.

Sevgilerle

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili mutfak havlusu, Figen,Beyhan ve Gül... Yorumlarınızı için çok teşekkür ediyorum.

Sevgiler
Müge

Yasemin dedi ki...

mugecim harika bi is cikarmissin ortaya ellerine saglik! bu arada sen ders veriyordun dimi :) banada versene banada verseennnnee :D:D

Yemekbahane dedi ki...

Yaso'cum,

Estafurullah ne dersi? Ben daha hala yolun çok başındayım. Pastacı Burcu'dan aldığım değerli bir iki ders sonrasında kendimce bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte.bu arada bir de kursa başladı, yazmıştım geçenlerde..Daha yolun çoook başında sayılırım yani.Ama benim bildiğim kadarını öğrenmek istersen memnuniyetle , her zaman..
Sevgiler
Müge

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Çok güzel ve bir o kadar da şık görünüyorlar ellerine sağlık Müge.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails