15 Nisan 2008 Salı

SEBZELİ & TERBİYELİ TAVUK PİRZOLA


Ne zamandır ana yemek olarak herhangi bir tarif vermediğimi farkettim. Sevgili adaşım sayesinde Statcounter.com sitesine sardığımda farkettim ki Müge'nin de daha önce bahsettiği gibi genelde arama motorlarında en çok basit diyip yazmadığımız şeyler, akşam yemeğinde farklı olarak pişirilmek istenenler aranıyor.. Örneğin statcounter sitesine göre Yemekbahane'nin en popüler tarifi şu anda "Dalyan Köfte" ... Gerçekten bana çok ilginç geldi ...

O zaman dedim ki kendime "Müge ! Biraz yemek konusunda da pişirdiklerini yazmalısın"


Dün servisle eve dönerken ne yemek yapsam diye bir hayli düşündüm..İtiraf ediyorum uyumadığım 5-10 dk zarfında bir hayli düşündüm daha doğru bir ifade olacak :)

Buzdolabındaki malzemeleri bir bir aklımdan geçirdim...

Hmmm...Tavuk, havuç, dolmalık biber (yok ..Aylin'lerde cuma akşamı dolma yedik...birkaç gün sonra yaparım dolmayı) O zaman tavuk yapayım en iyisi dedim.. Aklımda sadece tavuğu hafifçe haşlamak ve sonrasında ya fırına vermek ya da yağsız tavada biraz tereyağ ile kızartmak vardı ama sonuç hiç düşündüklerimle alakalı olmadı..

Belki bunu kuzu eti ile yapanlarınız vardır.Ben ilk kez tavuk ile denedim...Çıkan sonucu çok beğendim ve sizlerle paylaşmaya karar verdim..


Malzemeler: (2 kişilik)


  • 4 adet tavuk pirzola (kalça şiş de güzel olabilir, göğüs hafif yavan kalır kanısındayım)

  • 2 adet orta boy patates

  • 1 adet havuç

  • iri kıyılmış maydanoz

  • 1/2 limon

  • 2 tatlı kaşığı un

  • 1 yumurtanın sarısı

  • 4 su bardağı su

  • tuz, karabiber

Öncelikle 1 çay kaşığı tuz ilave ettiğimiz suda yaklaşık 15 dk kadar sadece tavukları haşlıyoruz. Patatesleri küp küp, havucu ince halkalar halinde doğruyoruz. Tavuklardan sonra sebzeleri de ekleyip 15 dk kadar da sebzelerin pişmesini bekliyoruz.


Hem tavuk hem sebzeler pişince yemeğin terbiyesini hazırlıyoruz. Terbiyenin hazırlanışı:


Un, limon ve yumurta sarısını bir kasede çırpıyoruz. Homojen bir kıvam alması için tavuk ve sebzelerin suyundan bir miktar ilave ediyoruz. Bu karışımı tel süzgeçten geçirerek yemeğimize döküyoruz ve karıştırıyoruz. Gerekiyorsa bir miktar daha tuz ilave ediyoruz ve karabiber ekiyoruz.Son olarak maydanozları ekliyoruz. Ocağın altını kısıp yemeği bir taşım kaynatıyoruz.


Afiyetle,







2 yorum:

Ayse Pamuk dedi ki...

asla hayır demem ellerine sağlık

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nefis olmuş, kesinlikle denemeye değer. Bu arada blogta yazmasam da sizlerden pek çok yemeği yapıyorum ben, pasta böreği keşfetmek güzel de, ana yemek keşfetmek kolay olmuyor, o nedenle denenmiş yemek tarifi iyi oluyor. Bence de millet ana yemek arıyor ama kendi adıma benim blogtan ümit yok :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails