26 Mayıs 2008 Pazartesi

DAVET SOFRALARINDAN ÇEŞİTLEMELER

HÜNERLİ BAYANIN HALİ BİR BAŞKA OLUYOR

Adaş şekerim ile ne zamandır gerçekleştirmek istediğimiz bir organizasyonu geçen hafta en sonunda yapabildik. Sevgili Müge ve eşi Sinan bizi özenle hazırlanmış sofraları ve muhteşem bir manzara ile evlerinde ağırladılar. Eminim bu misafircilik oyunumuzdan kendisi bahsettiğinde büyük bir mütevazilik gösterip, konuyu "ne yaptım ki... fazla bir şey yapmadım...her zaman yediğimiz şeyler" ifadeleri ile anlatacak.Ama siz siz olun ona aldırmayın... Çünkü özendiğini kendisi ayrıntılarda belli etti..Nasıl mı ? Anlatayım..

Bir kere benim dünya yemek seçme şampiyonu canım kocamın en çok sevdiği şeyi Yemekbahane'den takip edip bildiği için Engin'i canevinden vurmayı başardı..

Sonraaaa ne zaman bir davet menüsünde sofraya kondursa "ben de istiyorum!" diye yorum yazdığım patlıcan salatasını yaptı...Bu kadar nokta vuruşu yapıp Sinan'ı da düşünmeden olur mu ... Olmaz tabii..Ona da patates kızarttı..Yani bizim hünerli bayan o gece bir melek edası ile herkesin midesini mutlu etti...


Menüde :

  • Köfte & Patates

  • Sosyete Mantısı (Engin'in en sevdiği şey) :)

  • Patlıcan Salatası

  • Zeytinyağlı Fasulye

  • Domates Soslu Biber Kızartması

  • Turşu çeşitleri

  • Tatlı olarak da Fırında Helva


    • Tekrar ellerine sağlık adaş şekerim ....




      ESKİ DOSTLAR YİNE BULUŞTU




      Artık bir rutin durumunda buluşmalarımız. Ve bu gerçekten beni çok sevindiriyor. O kadar çok konuşacak konumuz oluyor ve o kadar çok gülüyoruz ki anlatamam.. Aramızda konuşurken hep söylediğim bir şey var.. Bir sosyal antropoloji tezi yazsaydım bu kızlardan birini seçerdim mutlaka..Sanırım kuvvetle muhtemel de Ayşen'i :)

      Cumartesi sabahı Esen'in evinde aldık soluğu... Soluk aldık ve bu muhteşem sofranın karşısında aldığımız soluktan da olduk... Eğer ben bu işten biraz anlıyorsam (bana bak sennn!!!) Esen konuyu bitirmiş... Üzerinde detaylarla oynuyor ... Yani aşmış efendim aşmış :)





      Neye bakacağımı şaşırdım...Neyin fotoğrafını çekeceğimi bilemedim bile.. Herşey o kadar muntazam , o kadar özenliydi ki... Domatesin bile fotoğrafını çekmişim :) Ama o fotoğrafı çok beğeneceğinizi düşünüyorum ...



      Az laf çok foto esasına dayanarak buyrun dilbilimcilerin en güzel güleni Esen hanımın davet menüsüne geçelim..

    • Yeşil Mercimek Salatası (tarif alındı, denenecek, yazılacak)




    • Cevizli Kabak Salatası (benzer bir tarife buradan ulaşabilirsiniz)



      • Peynirli & Dereotlu Tepsi Böreği


        • Mantarlı & Fıstıklı Pirinç Salatası (Tek kelime ile muhteşemdi! En kısa zamanda deneyeceğim)


          • Mantarlı & Kıymalı Rulo Börek (Esen'in anneciğinin ellerinden)



            • Çikolatalı ve Tarçınlı Muffin çeşitleri




              • Bu tatlının adını ben şöyle demeye karar verdim "Assolist Tatlısı"

                • Çünkü herşey bittikten sonra bir assolist edası ile çıkıverdi saklandığı buzdolabından ...Esen'in annesinin spesiyalini mutlaka öğreneceğim :)







                  Çatlayana kadar yiyip enteresan aktivitelerde bulunduk.. Mesela ... ben bir fotoğraf sergisi açtım adı ... "Kadın ve Dudaklar" sonra "Emre'cimTünaydın " adlı sanat çalışmamız oldu :)

                  Amerikan filmlerindeki çember içinde psikolojik rahatlama seansı.. Konuk konuşmacılardan seminer programları ... Tüm bu geyik mevzuulara patlayana kadar güldük...

                  Yani anlayacağınız çatlayana kadar yiyip patlayana kadar güldüğümüz bir cumartesi geçirdik :)


                  BİR KAHVALTI DAVETİ DAHA




                  Kahvaltı sofrası hazırlamayı çok sevdiğimi artık biliyorsunuz. Bu pazar da gelen konuklarımı yine bir kahvaltı sofrasıyla karşılamayı tercih ettim.



                  Daha önceki kahvaltılardan örnekler:


                • Kahvaltı 1

                • Kahvaltı 2

                  • Kahvaltı hazırlarken en çok hoşuma giden şey peynir, zeytin bile koyuyor olsam da onları süslemek, tabaklarını farklı farklı kullanmak..


























                    Kahvaltı soframız:
                    • Kahvaltılık çeşitleri
                    • Sahanda Sucuk
                    • Haşlanmış Yumurta
                    • Patates Kızartması
                    • Karnıyarık Böreği (Tarifini vereceğim)
                    • Sütlü Beyaz Ekmek(Tarifini vereceğim)



                    Yazısı uzun , fotoğrafı bol bu postu okumaktan umarım sıkılmazsınız :)

                    Afiyetle kalın,

                    9 yorum:

                    Müge Hüner dedi ki...

                    Adaş şekerim;
                    Sıkılmak ne demek bayıla bayıla okudum, hatta yukarı çıktım, aşağı indim,bidaha bidaha okudum:)) Hatmettim yani.
                    Neden? Cünkü ben özenli sofralara bayılyorum! İyiki benim mütevazi basit sofrayi, bu diğer muhteşem sofralarla birlikte yayınlamışsın harika fikir olmuş, bizimki arada kaynayıp gitmiş:) Yani gerçekten ben bişey yapmadım o akşam:)
                    (Vallahi billahi sitem değil, sakınn yanlış anlama, muhteşem bir kolaj olmuş)
                    Esenciğin sofrasınada seninkinede çok çok bayıldım, hemen aklıma notlar aldım. Hepimizin ellerine sağlık..
                    Çok çok öperim.

                    Hülya dedi ki...

                    Müge'ciğim,
                    Vallahi bayıldım sofralara
                    Son derece özenli ve zevkli..
                    Nice güzel sofralara...

                    gülriz dedi ki...

                    Mügeciğim ben ortadan bir kayboldum sen neler yapmışsın öyle????? Öncelikle evlilik yıldönümünüz kutlu olsun diyorum, umarım nice güzel evlilik yıldönümlerini kutlarsınız sağlıkla, mutlulukla, aşkla...
                    Davet sofralarına bayıldım, ayılıp tekrar baktım yine bayıldım; bir ayıldım bir bayıldım :)))) Enginara ise söyleyecek sözüm yok, bu aralar İstanbul İzmir arası sık sık gidip geldiğimizden bol bol enginar yeme şansına sahip olduk bu sene. Ege toprakları gerçekten bir enginar cenneti, buralarda bir tane enginara verdiğimiz para ile oralarda neredeyse bir tencere engnar pişiriliyor değil mi?
                    Öpüyorum seni kocaman, segilerimi gönderiyorum.

                    Betül KAVAL dedi ki...

                    vallahi sofralar mükemmel gözüküyor hazırlayanların ellerine sağlık sizlerinde midesine :)

                    sevgiler

                    Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

                    öncelikle ziyaretiniz için çok teşkr ederim...sofralar muhteşem çok düzenli ve şık ellerinize sağlık kocaman sevgiler

                    Tuğba dedi ki...

                    Mükemmel sofralar hazırlamışsınız,ellerinize sağlık..
                    Merhaba,
                    güzel tariflerinle etkinliğe katılırsan sevinirim.
                    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 24
                    http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
                    http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
                    • Akşam üstü sohbetine gelen dostlara
                    • Hanımlarla yapılan günlere
                    • Beş çayına gelen misafirlere
                    • Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..

                    26 Mayıs 2008 (pazartesi) -- 8 Haziran 2008 (pazar)
                    tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 24 bende yani http://www.keyiflimutfagim.com/ da düzenlenecektir..
                    Tüm arkadaşlarımın katılımlarını bekliyorum.


                    AYRICA :
                    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
                    Yayına Hazırlayanlar
                    http://nasibim.blogcu.com
                    http://birdemliksohbet.blogspot.com
                    Sorumlu Müdür
                    http://selmahlc.blogcu.com
                    Grafik Tasarım Düzenleme
                    Yagmur İpar

                    Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
                    Bunun için yapmanız gereken tek şey
                    • adınızı
                    • sitenizin adresini
                    • dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
                    • tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
                    Örnek
                    isim: SEVİL SAHİN
                    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
                    Tarif : SALATA YARIŞMASI
                    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

                    Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

                    Damak Tadı dedi ki...

                    Çok şık sofralar,hazırlayanların ellerine sağlık diyorum..Sizlere de afiyetler olsun..

                    Sevgiler

                    banu kırmızıgül dedi ki...

                    canım sofra çok sık olmus hazırlıklar nefis afiyet seker olsun. imrendim valla. sevgiler..

                    aslı'nın mutfağı dedi ki...

                    Merhaba, sofraya bayıldım, ellerine sağlık.. Özellikle de reçelleri sunuş biçimin bana ilham verdi.. Ayrıca buluşma sofrası fotoğrafları da şahane, dediğin gibi domates fotoğrafı çok hoş.. Bu arada arkadaşınla zevklerimiz benziyor sanırım, sandalyeleri kaplattığı kumaş benim koltuk kumaşıma çok benziyor..

                    LinkWithin

                    Related Posts with Thumbnails