6 Mayıs 2008 Salı

FRANBUVAZLI FINDIKLI MUFFIN

Bizim için çok özel ve anlamlı bir hafta başladı. 8 Mayıs evlilik yıldönümümüz olduğu için genellikle bu hafta bir başka mutluluk sarar bizi.. Engin'in de tüm katılımıyla kutlamayı sevdiği nadir özel günlerden sanırım :)


İlk seneden beri evlilik yıldönümümüzü daha da özel kılmak adına bir karar verdik ve çiçek, hediye, yemek faslının yerine yeni bir yer görmek, sanki balayına çıkar gibi bir yerlere gitmek fikrini sabitledik ve bunu başarı ile 4 senedir uyguluyoruz.


Yaz tatiline pek vakit ayırmayı tercih etmeyen (??!?) canım eşim sağolsun böylelikle bana en değerli hediyeyi veriyor , vaktini :)


Birinci yıldönümümüzde Selanik'e gitmiştik...Mana'nın yanına.. İkinci senemizde Sapanca'ya , geçen sene de Abant'a.. gittik.


Bu sene Adaş şekerim'den tavsiye ile Alaçatı'ya gidiyoruz... Çok heyecanlıyım çok!! Gelince bol resimli, uzun bir yazı yazacağım sanırım.



İşte bu nedenle daha fazla tepsi böreğine bakmanızı istemedim :) ve geçenlerde Women's Weekly dergisi Muffins serisinden denediğim bir tarifi yazacağım... Haftaya pazartesiye kadar bu sayfa ile başbaşa kalacaksınız ama kusura bakmayın lütfen !!









Malzemeler: (10 adet muffin için)




  • 2 cup (320 gr) kekun

  • 1/2 cup (75 gr) normal un

  • 1/2 çay kaşığı karbonat

  • 3/4 cup (165 gr) toz şeker

  • 2 yumurta (oda ısısında)

  • 1 cup (250 ml) süt

  • 1/4 cup (60 ml) sıvı yağ

  • 1 kase franbuvaz (120 gr kadar)

  • 20-25 gr file fındık

Öncelikle fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.


Muffin kalıbına muffin kağıtlarını yerleştirip hazırlıyoruz.


Ben dergide yazdığından biraz farklı yaptım...(orjinal yapılışı sayfa 13)


Şeker ve yumurtayı iyice çırptım. Buna süt ve yağı ekledim. Un çeşitlerini ve karbonatı derin bir kaba eledim ve diğer sıvı malzemelerle bir kaşık yardımı ile karıştırdım.Hazırladığım karışımı muffin kalıbına bölüştürdüm. Franbuvazları bir tatlı kaşığı un ile hafifçe karıştırdım (bu çökmelerini engelledi) ve muffinlerin üzerine paylaştırdım.Son olarak file fındık ile süsledim ve fırına verdim. Yaklaşık 25 dk sonra pişip pişmediklerini kontrol ettim ve fırından aldım.


Tabii bu haftayı özel kılan başka bir unsur daha var ki onu da dile getirmezsek olmaz ...
Tüm annelerin ve anne olan tüm okuyucularımın ANNELER GÜNÜNÜ kutluyorum ! Tabii benim meleğimin de ... Yanaklarından kocaman öpüyorum ! Hepsine kucak dolusu çiçekler gönderiyorum !



Herkese güzel bir hafta diliyorum !

Umarım benim haftam çok güzel geçer :)

Bu bir blogsekreter mesajıdır :

Yemekbahane eşrafı tatildedir ... Bu sayfada kaldığınız için teşekkür ediyoruz :)

Afiyetle,

12 yorum:

inci dedi ki...

ne güzel bir hafta da ziyaretine gelmişim:)eşinle beraber nice güzel,mutluluk dolu yıllar geçirmeni dilerim.))tebriklerrr...muffinlerde tam mutluluk saçıyor...özle haftaya uygun bir seçim olmuş..ellerine sağlık şeker:))

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Birlikteliğinizin uzun yıllar devamını diliyorum Mügeciğim. Umarım gönlünüzce bir tatil olur.
Muffinler de pek lezzetli görünüyor.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Müge'cim eşinle mutlu, huzurlu,uzuuun yıllar diliyorum..Merakla resimleri bekliyorum, iyi tatiller..

HÜLYA dedi ki...

Merhaba Müge
Alaçati ya bizde esim ile bir kaç sene üst üste tatile gitmistik. çok güzel, sirin bir yer.

Oradan çesme ye de gidecek olursaniz, mutlaka ama mutlaka sakiz reçelindende almalisin. çesme de "çesmeli Hasan & Hüseyin Usta" nin dükkanindan sakiz reçelini satin alabilirsiniz ve tabiiki orada sakizli dondurmayi da tavsiye ederim.

Belki biliyorsundur, Alaçati nin mis kokan kavunlari ve enginarlari meshurdur.
Sakizli dondurma, sakizli türk kahvesi, sakizli kurabiye, sakizli muhallebi... bunlari Alaçati da bulabiliyorsun.
Ve tabiiki Alaçati nin içindeki o eski evlerin arasindaki kisa sokakta yürüyüs yapabilirsiniz. O sokakta çesit çesit restoranlari bulmaniz mümkün.

Alaçati da mutlaka "Imren pastanesi" ne gitmelisiniz, orada iyi niyetli "Sebahat Atmaca" çalisiyor, benden Sebahat a selamlarimi iletebilirsin :-)
Arti, Alaçati da meshur "Köse kahvede" lavantali limonatayi tavsiye ederim.

Bir de güzel zeytinyagli yemekler ve güzel ev yemekleri (anneleri yemekleri yapiyormus) yiyebileceginiz restorant tavsiye edebilirim.
Ismi : “şişarka” (bulgarca kozalak). Çok hos bahçe içinde oturup güzel yemek yeme zevkine kavusursunuz :-) Birde onlar o güzel bahçede güzel rum müzigi çalarlarsa…. Of of… o zaman iste tam keyif yapabilirsiniz. Yaninda bir de güzel sarap ;-)

Neyse.
Ben sana bunlari yazarken anladim ki, ben Alaçati yi özlemisim.
Ama anlatirken sanki oralari gezmis gibi oldum senin sayende :-)

Belki bu yaziyi tatilden döndügünde okursun. Olsun.

Sizlere çok güzel tatil günleri diliyorum.
Esin ile nice mutlu ve güzel yillar geçirmeni dilerim.

Saygilarim ile
Hülya

Pastanı Seç dedi ki...

Tadını çıkar şekerim gelince....:)
Tabiki güzel geçer evlilik yıldönümünüz ve eşinle beraber tatildesin.
Ah bir de ben gidebilsem bu kadar yogun bir kış sezonundan sonra

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canım Müge'mmm,

Nice, uzun, birbirinzle dopdolu seneler diliyorum sana ve eşine:)) Bizlerin yerine de gez gel e mi?

Sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler...

Feyza Fidan dedi ki...

Mügemmm süper valla, bencede harika bir hediye başbaşa tatile çıkmak...Mutluluğunuz bir ömür sürsün canımcım,
Resimlerini ve tatil anılarını dört gözle bekliyorum.
Öptüm seni..

Hülya dedi ki...

Ne güzel bir hediye seçmişsiniz kendinize.Hep mutlu olun,mutlu kalın.

Adsız dedi ki...

canım merhaba muffinlerin harika olmuş.ellerine sağlık.hayırlı cumalar ve sevgiler

hayat dedi ki...

Sevgili Müge, evlilik yıldönümünüz kutlu olsun.Allah ayırmasın ve inşallah çok güzel bir tatil geçirirsiniz.
Sevgilerimle...

GANNE dedi ki...

Mügecim eşinle beraber daha nice senelere erişirsiniz inşallah. Mutlulugunuz daim olsun. :) Her sene bir haftalık özel kutlama tatili fikri super. :) Opuyorum.

Nilay Cinisli dedi ki...

Mügeciğim Canım anneler gününü kutlarım..Kucak dolusu sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails