17 Haziran 2008 Salı

KAKAOLU PUDİNGLİ MUFFİN



Geçenlerde şirketten arkadaşım Sedoşun doğumgününü sabah 07:30'da şirketin hemen yakınındaki küçük bir büfede buluşup kahvaltı ederek kutlama kararı aldığımızda ona süpriz olsun diye bu muffinleri yapmaya karar verdim. Tarifini en sıkı takip ettiğim blogların başını çeken adaş şekerimin bloğunda okuduğum ve denemeye karar verdiğim Muzlu Puding tarifini sadece kakaolu pudingle değiştirerek uyguladım.

Sonuç tek kelime ile muhteşemdi .. Yaklaşık 20 adet muffin elde edince bundan departmandaki arkadaşlarım da nasiplendi haliyle. Burada aldığı tepkilere bakılırsa bu tarif elimin altında hep olacak. Denemek isteyenlere duyurulur.

Bari bu tarifle ne zamandır katılamadığım etkinliklere de katılayım da tam olsun.Bu ayın etkinliği Cupcake Festivali.. Sevgili Zerrin gerçekten çok keyifli bir konu seçmiş kendisine. Neler neler gelecek dünyanın dört bir yanından merakla bekliyorum.

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kakaolu puding
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı damla çikolata (üzeri için)

Yumurta ve şekeri , krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Bu karışıma süt ve yağı ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Tüm toz malzemeleri bir kaba eliyoruz ve eledikten sonra sıvı harç ile karıştırıp bir müddet daha çırpıyoruz. (Çok koyu olması halinde bir miktar süt ile sulandırabilirsiniz)

Muffin kalıplarımızın içine muffin kağıtlarını yerleştiriyoruz. Her bir kağıdın içine 2/3 'si dolacak şekilde kekimizin harcından döküyoruz.

Damla çikolatalarımızı bir kaşık un ile karıştırıp elekten geçiriyoruz. (Bu işlem çikolataların batmasını engelleyecektir)

Paylaştırdığımız kek harçlarının üzerlerine damla çikolata serpip önceden 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz. (Pişip pişmediğini kürdan batırarak kontrol edebilirsiniz)

Afiyetle,

7 yorum:

İlker Ergin dedi ki...

nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Begüm dedi ki...

Görüntüsü süper. Tadida kesinlikle cok lezzetlidir. Ellerine saglik.

Müge Hüner dedi ki...

Adaş Şekerim;
Bir kere sayfanın yeni hali süper oldu valla her geldiğimde içim açılıyor. Fotoğrafların bile bir başka güzelleşti bu sayfa ile.
Ben biraz yorum özürlüyüm ama (sadece kabartma tozu niye yok, karabiber iki kere yazılmış demek için geliyorum:)))kusura bakmıyorsun dimi?
Muffinlerin süpper gözüküyor valla canım istedi bu akşam eve gittiğimde yapabilirim, baştan çıkardın beni yani:)
Soru 1: ben 12 tane zar zor çıkarttım, aynı malzemele ile 20 tane nasıl çıktı:))
Soru 2 : Damla çikolataları üzerine serpince eridiler ve damalı kek oldular, seninkiler böyle nasıl kaldı? piştikten sonra üzerinemi sapladın?
Gözlerinden öper, en kısa zamanda görüşmeyi dilerim:)

Hülya dedi ki...

Mmmmmm
Nefis görünüyorlar
Festivalin yıldızı olacaklar.
Sevgiler

Gönül dedi ki...

offf muhteşem görünüyor ellerine sağlık...sevgilerimle öpüyorum

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar teşekkür ediyorum yorumlar için.
Adaş şekerim sayende favori bir tarifim daha oldu:)

Sevgiler
müge

zarpandit dedi ki...

bu tarıfı bir köşeye yazdım hemen canımcım:)
bakalım nasıl olacak(gerçi süper olacak biliyorum da ben becerecekmiyim o meçhul:D)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails