11 Temmuz 2008 Cuma

MUHAMMARA

Işık için :)

Başlığa anlam mı veremediniz? Anlatıyorum hemen :)
Işık , benim sıkı bir takipçim .. Aynı şirkette çalışıyoruz ve biliyorum ki hiç bir yazımı kaçırmadan takip ediyor !
Bu sabah bana şöyle bir mail attı :)
Aynen copy-paste ediyorum mailde yazdıklarını ...

"Aaaa kac gundur bak bak kahvaltı sofrası... Zaten baktıkca canım cekiyo. Yeni yemekler istiyorummmm ;)))"

226. yazımı yazmama vesile olan, beni dürten Işık'a bu yazımı ithaf etmeyeyim de kime edeyim hele bir söyleyin bana :)

Yaz gelince geleneksel "Blog Rehavetleri" benim de üzerime çöktü sanırım.. Yoksa var . Bir sürü pasta ve tarif var bekleyen dile gelmeyi..Ama bir tembellik.Hani konusuz koymama düsturu var ya ben de :) Şimdi uzun uzun ne anlatsam diye düşünmeye üşenmek; başka bir şey değil anlayacağınız..

Çok eskiye gitmeden elimi son yazımdaki masada duran Muhammaraya atayım bari dedim ...
Muhammarayı çok duydum ama hiç yememiştim. Alaçatı seyahatimiz esnasında kaldığımız otelde sabah kahvaltılarında yemek nasip oldu ilk kez.. Eğer ekmeği fazla yemekten korkuyorsanız yapmayın, yapmak isteyenlere mani olun.. Sonra uyarmadı demeyin bak :)

Çünkü yok böyle bir şey...
İnsanın süresi, ısırası sonra yine süresi ve yine ısırası geliyor.. Ardı ardı devam eden bu eylem sizi o kadar mutlu ediyor ki birden bire tek hissettiğiniz şey önünüzde sürecek bir şey kalmadığında duyduğunuz öksüz kalmış duygusu ... Biraz daha olsa yine yerdim diyorsunuz ve ertesi sabah olsa da kahvaltı etsek diye düşlere dalmaya başlıyorsunuz :)

Muhammarayı bu kadar bohem bir kıvamda bir ben anlatmışımdır sanırım :) Atla deve değil.. Salça, baharat, ceviz ve zeytinyağının bir arada oluşunun verdiği bir mutluluk sadece ama sanırım ben bağımlı olmak üzereyim :)

En son bu kadar bir yiyeceğe sanırım 10'lu yaşlarımda tutku ile bağlanmıştım.. O da Mc Donald's
tutkum :) Sadece ve sadece double cheeseburger için yolumu hala değiştirebilirim , tüm yasaklarımı delebilirim :)

Neyse ... biz muhammara üzerine mübalağa yapmaya devam edelim ve tarife geçelim..
Tabii bu mübalağa kısmında değil, esas..

Size tam bir ölçü vermeyeceğim.. Bu ölçüleri kafanızda bence değiştirebilirsiniz.. Kullandığınız salçanın tuz oranına , ne kadar baharatlı seveceğinize göre eklerken hafif hafif tatmalısınız diye düşünüyorum. Benim yaptığım ölçüler:

  • 4 yemek kaşığı tepeleme domates salçası
  • 1 su bardağı ceviz (Rondodan hafifçe geçirdim, iri kıyılmış)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • çay kaşığının ucu ile karabiber, kırmızı biber, kimyon, yenibahar, kekik
  • 2-3 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı

Tüm malzemeyi iyice karıştırıyoruz. Bazı tariflerde sarımsak ve ekmek içi okudum.. Tabii tercihen eklenebilir ancak ben ekmeği dayanıklı olmayacağını düşünerek, sarımsağı da sabahları rahatça yemek adına eklemedim..Benim Alaçatı'da yediğimde de ekmek ve sarımsak yoktu.

Güzel bir cuma ve güzel bir haftasonu geçirmeniz ümidiyle,

Afiyetle,



6 yorum:

Adsız dedi ki...

Eeee bu yazi bana ithaf edilir de, ben yorum yapmaz miyim..? :) Muge'cim oyle bir anlatmissin ki muhammarayi, vallahi eve gideyim de ilk is bunu deneyeyim diye dusundum. Kahvaltiyi bekleyemiycem sanirim... :) Sevgiler ISIK

Hobi Sepeti dedi ki...

Ahh ahh,doya doya ekmek yemeyeli aylar var.Şu diyet işine giriştiğimden beri ( 3-4 ay oldu) ancak yapıp yapıp eşe dosta yedirerek yeme isteğimi köreltiyorum.Ama bahsettiğiniz lezzet olur da ekmek yenmez mi.Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Müge, benim de canım çok çekti, fotoğraftan sonra yazını da okuyunca başka bir ihtimal kalmıyor zaten.. Tekrar ellerine sağlık..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

müge hn.
ne deseniz azdır o cağğnım lezzete..
tüm çocukluğum annemin yaptığı bu zatı şahaneleriyle geçmiştir..
hakikatende yemelere doyum olmuyorr..bu arada güzeelim ALAÇATIyada selam olsunn..yakında oralardayımm inş..

svglr NuNU

Hülya dedi ki...

Annem yapardı "muhammara"yı...
Ekmek içi ya da galeta unu da eklerdi.
Gerçekten nefis bir tattır.

Unknown dedi ki...

muhammaraa ege değilde doğuya özgü bir tat'dır ve asıl olanı salçaya değilde taze tatlı kırmızı biberle yapılır ve emin ol bundan dahada lezzetli bir tat eğer tarifini istersen sana atabilirim :) aydsvs79@gmail.com dan ulaşabilirsn bana :)) ama seninde ellerine sağlıkk yaptıgn her sey cok guzel :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails