4 Temmuz 2008 Cuma

YOĞURTLA YAPILAN KEK





Bu başlığı Adaş Şekerim'den copy-paste usulü aldım...Ama neden..? Çünkü sonuna kadar haklı da ondan :)
Bu yazısını okuduğumda aslında bir çok sefer yoğurt ile kek yapmıştım ve kendi kendime düşündüm: "vallahi haklı" diye.. Engin de "bana şöyle dümdüz (kalıplarıma sinir oluyor) :) tepside bir kek yapsana" diyince hemen adaşımın bu tarifini denemeye karar verdim.
Sonuç : Müthiş !
Malzemeleri bir de ben yazayım, arşivde bulunsun :
  • 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 80 gr ince kıyılmış bitter çikolata

Ben yumurtaların hepsini aynı anda çırptım....

Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Yoğurt ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim.

Toz malzemeleri eleyerek bir kapta karıştıralım, üzerlerine çikolataları ilave edelim. Tüm bu kuru malzemelerin üzerine sıvı karışımı da döküp bir kaşık yardımı ile karıştıralım.

Tepsinizi katıyağ ile iyice yağlayın ve yapışmaması için her yerine un serpelim.

Kek harcınızı dökün ve önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 45-50 dk kadar pişirelim.

Kürdan ile pişip pişmediğini kontrol ederek fırından alalım.

Afiyetle,

5 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

SEVGİLİ MÜGE ,ELİNE SAĞLIK,YOĞURTLADA PEKALA OLMUŞŞ:)
HEM ÇOK ÖNCELERİ BÖYLE TARİFLER VARDI ELLERİMİZDE,AMA ARTIK SÜTE DÖKTÜK KEKLERİ..BİRAZDA DAMAK TADIYLA ALAKALI SANIRIM.,VE ŞAHANE KABARMIŞ GÖRÜNÜYOR..AFİYETLER OLSUNN.OLMUŞDA :))

TŞKKRLER PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN.
SVGLR nUnU

zeynep dedi ki...

ellerinize saglik,bende ayn fikirdeyim.kek yapilacaksa yogurtla yapilmali:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili Müge, adaşının göderisine de yazmıştım, tezinize ben de katılıyorum.. Benim de favori kekik limonlu kekte yoğurt var, süper yumuşak oluyor .) Afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

ya sizin yuzunuzden kekim yandı ne 45-50 dk kek dedıgın 15 dakıkada olur. kekimi yaktım yaaa:(

Yemekbahane dedi ki...

Sayın adsiz bir kek 15-20 dakikada asla pişmez fırın sıcaklığınız 180 derece üzerinde olmalı kekin yanması için üzüldüm emeginizin heba oluşuna ama bunun benim tarifim yüzünden olduğunu kabul etmem mümkün değil ancak cupcake 15-20 dk da piser çünkü

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails