21 Ekim 2008 Salı

ŞAM TATLISI

Hünerli bir bayanın ellerinden gördüm ilk bu tatlının tarifini. Koca yaz geçti ben kaç sefer yaptım, kaç sefer fotoğrafını çektim bilmiyorum bile. Özellikle yazlıkta şerbetli tatlı düşkünü delikanlımız Mutlu için ilk denememi yaptığımda bu tatlı tutar, tarif defterinde alması gereken yeri ve önemi alır diye kanaat getirdim.

Tarifini burada da okuyabileceğiniz tatlımızın yapılışını kayıtlarda kalması adına bir de ben yazayım. Ben şerbet oranı ile yaptıkça oynadım. Bu sayfaya yazacağım benim yaptığım şerbet ölçüsü olacak.

Malzemeler:

Kek için:
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Süslemek için : Badem

Şerbet:
  • 2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
Kek malzemelerini bir kapta koyu bir kıvam alana kadar karıştırın. Pişireceğiniz borcamı iyice margarinle yağlayın. Hazırladığınız karışımı borcamınıza dökün. Kaşığın tersi ile üzerini düzeltin ve bademleri hamurun üzerine bir kaç sıra olacak şekilde dizin.Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında yaklaşık 30-40 dk kadar üzeri kızarana kadar pişirin.

Kek pişerken şerbet için su ve şekeri, şeker iyice eriyene kadar karıştırarak pişirin.Kaynamaya başlayınca limon suyunu ilave edin ve bir taşım kaynatıp ocağın altını söndürün, ılınmaya bırakın.

Kek pişince şerbeti yavaşça (birden hepsini dökmeyin) üzerine yedirin. Şerbeti kaldırmaya devam ettiği sürece şerbetten ilave edin. Şerbetleme işlemi bitince üzerini kapatıp, minimum 3-4 saat bekletin. Vanilyalı dondurma ile servis yapabilirsiniz.

Afiyetle,

6 yorum:

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik muhtesem görünüyor...afiyet bal seker olsun...sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Adaş Şekerim;
Sadece şerbette değil hamurunda da değişiklik yapmışsın :))
Ama eminim o şekildede çok güzel olmuştur, elceğizlerine sağlık.
Benimde zırtpırt yaptığım çok kurtarıcı bi lezzet kendileri :)
Öperim çok çok
Dikkatli blogır:)

Yemekbahane dedi ki...

Yok şekerim herhangi bir değişiklik yapmadım hamurda.O benim yanlış yazmamdan kaynaklanmış. Ama sayende bunu çok geç olmadan düzeltmiş oldum.

Dikkatli adaşıma sevgiler,

Pastanı Seç dedi ki...

valla bende deneyip tarif defterimde bulundurayım hem kolay hemde lezzetli görünüyor.

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık cok lezız gorunuyor sevgıler..

hayat dedi ki...

Canım, şam tatlısı nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails