5 Kasım 2008 Çarşamba

BİR YAŞ PASTASI VE KURABİYELERİ

Bir şeklinde pasta yapmak gerçekten çok keyif veriyor bana. Hele bir de pastayı sipariş edenler aynı pastayı birebir istemediler mi, dünyalar benim oluyor diyebilirim. Belki yanlış ama aynı şeyi yapmaktan çok keyif almıyorum, muhakkak bir yenilik, bir farklılık olmalı, kişiye özel olmalı.

Sevgili Işık, yeğeni Ayşe için bir yaş pastası isteyince bana bu özgürlüğü tanıdı sağolun. "Renkli olsun" "Sevimli olsun" dedi ve gerisini bana bıraktı :)
Bayılıyorum böyle müşterilere :)

Pastayı yine beyaz zemin üzerinde renklendirmeyi tercih ettim. Zeminde beyaz olunca kullanılan renkler kendini çok daha güzel gösteriyor diye düşüyorum. Minik Ayşe'nin sevebileceği ve tanıyabileceği hayvan figürlerini yapmaya karar verdim...

Kuzu, arı, kedi, kelebek ve uğur böceğini tercih ettim.

Tabii bir de çiçekleri..

Madem bu kadar çiçek ve hayvan oldu, en iyisi bahçe konsepti olsun. Işık , bir önceki pastada da kullandığım küpler üzerinde isim modelini çok beğendiği için onu uyguladım.

Pastanın beraberinde gelen konuklara dağıtılmak üzere kurabiye de istendi. Kurabiye modeli olarak "1", çiçek ve kelebek tercih edildi. Eee pastaya da bu konsept hakim olunca tam takım oldular diye düşünüyorum.


İlk kez bir kurabiyesi yaptım. Evde bir kartona çizdiğim modelle kendime bir kalıp yarattım ve bu şablonla kestim hem kurabiye hamurunu hem de şeker hamurunu. Kurabiyelerin de üzerinde kelebek ve çiçek figürlerini tercih ettim.


Tüm kurabiyeleri saplı çalıştım, poşetlemeden önce dore rengi kalp tabanlıklara yerleştirip öyle paketledim.

Minik Ayşe'ye nice mutlu yıllar diliyorum!

13 yorum:

serinmavi dedi ki...

eline sağlık canım çok şirin olmuş.Ayşe'ye mutlu yıllar.....Sevgiler....

şeker pasta dedi ki...

Kurabiyeler ve pasta harika olmuş, ellerine sağlık...
Birebir pasta yapmak konusunda çok haklısın ve aynı fikirdeyiz.
Bende sevmiyorum pastaların tekrarını yapmayı....
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Muge'cim,
Pastanin gorunusu kadar tadi da guzeldi. :) Cok tesekkurler. Ellerine saglik.
ISIK

Uğur CAN dedi ki...

Çok Tatlı olmuşlar, çok beğendim elinize sağlık
Sevgiler Uğur

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar başarılı çalışma olmuş canım..Ellerine sağlık..Ayşe'cik pastayı görünce kimbilir nasıl şaşırmıştır..Mutlu yaşlar diliyorum kendisine..


Sevgiler..

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar,

Yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.

sevgiler
Müge

Esra Kars dedi ki...

Müge çok güzel şeyler yapmışsın yine. En alttaki çiçek kurabiyelere bayıldım tam benlik :)
Sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Mügecim süper olmuş hepsi, ellerine sağlık,
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben doğum günü kızı Ayşe'nin annesi :)

Ayşe'nin ilk yaş günü ve ilk pastası çok güzeldi. Pasta ve kurabiyeler o gün en çok iltifat alanlardı ne yalan söyleyeyim :) Ellerinize sağlık.

SERAP

Unknown dedi ki...

Kurabiyeler de pasta da bir harika ellerine sağlık

PASTASEHRİ dedi ki...

Mügeciğim ellerine sağlık . çok güzel cıvıl cıvıl olmuş. 1 şeklinde ki kurabiyelere bayıldım . kalıpların ölçüsü kaç cm ?

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayşe'ye mutlu yıllar canım, pasta da kurbişler de harika; ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Mügecim özellikle kuzucuğa bayıldım ellerine sağlık cnm:)

Sevgiyle.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails