16 Ocak 2009 Cuma

DENİZ ÜRÜNLÜ & KREMALI SPAGETTİ



Tarifini verecek misin sorularına karşılık olarak Sevgili Esen'in tadı damağımızda kalan makarnasının tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Lezzeti ve sunumu ile hem göz dolduran hem de midelere şenlik yaptıran bu makarnanın tarifini paylaştığı için Esen'e buradan kucak dolusu sevgiler!

Malzemeler:

  • 1 paket spagetti

  • 1 paket dondurulmuş karides

  • 2-3 adet yeşil biber

  • 1 adet orta boy kuru soğan

  • 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ

  • 2-3 yemek kaşığı kurutulmuş domates

  • 1-2 çay kaşığı biberiye

  • 1 kase doğranmış mantar

  • 1 paket krema

  • tuz (Esen genel olarak Vegeta- sebze tozunu tuz yerine kullanıyor)

  • servis ederken ince kıyılmış maydanoz ve rendelenmiş parmesan peyniri

Makarna tuzlu suda haşlanır. Bu arada ayrı bir tencerede de dondurulmuş karidesler haşlanarak sos hazırlıkları başlatılır.

Soğanlar ve biberler ufak ufak doğranır.


Bir tavaya sıvıyağ konur ve soğanlarla biberler hafif hafif sotelenir.Haşlanan karidesler de ilave edilerek birlikte sotelenmeye devam edilir. Kurutulmuş domates ve biberiye eklenir. En son krema katılır. Tuzu ayarlanır.


Haşlanan makarna süzülür ve hazırlanan kremanın içerisine dökülerek karıştırılır.


İnce kıyılmış maydanoz ve rendelenmiş parmesan ile servis edilir.


Biz çok beğenerek yedik, eminim sizler de çok seveceksiniz.


Bu arada daha önce de bahsetmiştim sizlere, Uno'dan lezzetli torbalar almaya devam ediyorum.


Bu hafta başında işten eve döndüğümde kapıda bir not karşıladı beni. "Kargo ile bir paketin geldi, bizim buzdolabında " Karşı komşumun kapısını büyük bir heyecan ve merakla çaldım. Aslında kafamda Uno'dur fikri vardı, itiraf ediyorum. 2 hafta önce yine bir paketim gelmiş ancak kargo firması bırakacak kimseyi bulamadığı için teslim edememiş, gıda ürünü olduğu için iade etmişti.


Zrrrrrrrr! Karşı komşunun kapısı çalındı ve o sarı poşet bana uzatıldı. (zaten sarıyı çok severim)


İçinden ne mi çıktı ? Süprizz !!! Daha önce hiç görmediğim Uno'nun "Dondurulmuş Ürünleri"


Ertesi gece kahvaltı menülü akşam yemeğimizde hemen ikisini tatbik ettim tabii :)


Peynirli Çıtkıt ve Çikolatalı Çörek


Elinizin altında sadece 20 dk da pişen harika ikramlar olarak özetleyebilirim. Ani gelen tatlı krizleri, ani gelen misafirler, çayın yanına bir şey olsa da yesek anları , ben mutfaktan hiç anlamam diyenler için süper !

Teşekkürler Uno.. Diğerlerini de deneyeceğim hem de büyük bir memnuniyetle :)

Afiyetle,

1 yorum:

Hülya dedi ki...

Makarnayı denemek istiyorum .
Çok güzel görünüyor.
Sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails