16 Mart 2009 Pazartesi

PAÇANGA BÖREĞİ

Yılbaşı sofrasından vermek istediğim tarifleri henüz tamamlayamadım. Araya başka tarifler, konular girince baktım hepsi kalmış. O nedenle bugün Paçanga Böreğini yazmaya karar verdim. Aslında elimde yine çok konu biriktirecek bir durum söz konusu oldu. Cumartesi günü 18 kişilik bir çay davetim vardı ve haliyle yine mamalar pişirildi :) Ama onlar sırasını beklesin, bugünün konusu Paçanga Böreği.

Herkesin ayrı bir stili olabilir, kimi direk kızartır, kimi galeta ununa bular kızartır, kimi içine sadece kaşar-pastırma koyar gibi gibi...

Bu benim tarzım :) Fırında ve içinde domates-biber de var:)

Malzemeler: 8 adet için

  • 2 yufka
  • 8 dilim kaşar peynir (taze kaşar)
  • 8 dilim pastırma (eğer daha bol malzemeli seviyorsanız arttırabilirsiniz)
  • 8 dilim domates
  • 8 dilim biber (ince uzun doğranmış biber dilimleri)
  • sıvıyağ (yufkaların arasına sürmek için)
  • 1 adet yumurtanın sarısı

Birinci yufkayı tezgahımıza seriyoruz. Üzerine bir fırça yardımı ile sıvıyağ sürüyoruz. İkinci yufkanın da üzerine sıvıyağ sürüp, önce dikey ortadan ikiye sonra yatay ortadan kesiyoruz. Bir de çapraz olarak sağdan ve soldan keserek yufkayı 8 eşit parçaya bölüyoruz.

Elde ettiğimiz üçgenlerden alıp geniş kenarına kaşar peynir, pastırma, domates ve biber koyup kalın sigara böreği şeklinde sarıyoruz. Diğer dilimlere de aynı işlemi yapıyoruz.

Yağlanmış tepsiye börekleri dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz. Önceden 180 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.





Ne zamandır film önerisinde bulunmamışım.. Malum Prison Break ile meşguldüm :) Uykusuz kala kala 4. sezonu da bitirince artık filmlerime geri dönebildim.

İşte seyrettiğim son 3 film.

Ghosttown - Kafa yormayan bir Holywood filmi, kendine dönük yaşayan bir adamın bir kaza sonucu ölen kişileri görebilmesi ile hayatının nasıl değiştiğini anlatıyor.

Avustralya - Tam 3 günde seyrettim :) Uzun ama güzel bir film. Nicole Kidman'ı görmek bile yetti..Harika bir kadın bence. İngiltere'den kocasının arazisi için Avutralya'ya gelen bir leydinin Avustralya'nın yerli hayatına alışması ve orada yaşadığı aşkı konu alıyor.

Veee... Slumdog Millionaire ... Oscar almış ama seyredilebilen nadir filmlerden bence. Nedense bu ödül alan filmleri fazla ağır ya da sanatsal buluyorum ben. Örneğin Üç Maymun'da içim şişti diyebilirim. Ama bu filmi görmeniz lazım. Kader, şans, yaşanmışlıklar ve aşk ... Milyoner olmaya yetecek mi? Çok başarılı ve ödülü gerçekten hak etmiş..

Benden yine bu kadar..

Afiyetle kalın,

7 yorum:

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım en sevdiğim böreklerdendir.fırında oluşu değişik geldi bana .deenmek isterim.ellerine sağlık.
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Betül KAVAL dedi ki...

bende hep kızartmışımdır ama birdahakine fırında deniycem. ellerine sağlık canım. Yeni tarifleride merakla beklemekteyim :)

sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

paçangan harika olmuş,kurtarıcı bir börek bence.benim de dondurucu da hazırdır sürekli.
filmlere gelince hiçbirini henüz izlemedim ama üç maymun dvd bizi bekliyor yaklaşık 2 aydır.küçük beyin erken yatıp bize izin verdiği ilk gece izleyeceğiz ama eşim de sanırım senin gibi baygınlık geçirecek.bense inanılmaz meraktayım.
neyse izleyince mutlaka paylaşırım ben de

durutarifler dedi ki...

Ben de Prison Break manyağı biriyim. Dün akşam seyrettiğim Will Smith'in Pursuit Happyness'ı tavsiye ederim. 2006 yapımı ben çok beğendim.

Paçanga böreğine bayılırımmm. Ellerine sağlık

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Paçanganın fırında yapıldığını hiç duymamıştım.İlk fırsatta bir de böyle deneyeceğim.Eminim daha hafif oluyordur.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sevgili Müge, paçanga böreği her ne kadar ramazanda, yılbaşında ağırlık kazansa da benim için her daim favori börek :)
Ellerine sağlık, sevgiler.

Bu arada Slumdog Millionaire konusunda ben de seninle aynı fikirdeyim . Kesinlikle seyredilmeli.

yemekelisleri dedi ki...

http://yemekelisleri.blogcu.com
adlı bloğumla TÜRKİYE BLOG ÖDÜLLERİ YARIŞMASINA katıldım.

http://2009.blogodulleri.com linkini tıklayarak kayıt olup TEFAL YEMEK BLOGLARI KATEGORİSİNDE GÖNÜLDEN GELEN TATLAR
adlı bloğuma oy verirseniz çok mutlu olurum.
Kısa bir kayıt işleminin ardından e-mailinize gelen onay kodunu yazarak oy kullanabilirsiniz.Hepinizin desteğini bekliyorum.. sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails