4 Mayıs 2009 Pazartesi

SON DÖNEM TRENDİMİZ, ACTIFRY

Actifry ile tanıştığımız ilk günden beri patates kızartması yemenin gönül rahatlığını yaşıyorum gerçekten de. Kahvaltı-akşam-öğlen hiç farketmiyor, sürekli patates kızartıyorum:) Eee ama sadece 1 kaşık yağla. Bu mucizeye inanamayan herkese ispat mahiyetinde hemen yapalım isterseniz diyip teoriyle sınırlı kalmıyor işi pratiğe de döküyorum.

Actifry ile bugüne kadar patates kızartmasının dışında neler yaptım? Aslında henüz istediğim gibi çok yaratıcı olamadım.Bunun sebebi hem mutfaktaki malum telaşlarım hem de evdeki bildiğiniz yeme - içme konusundaki muhafazakar kocam.Aslında hemen hemen her gün kullandığım Actifry ile fotoğrafını çekemediğim, soya soslu tavuk, domatesli brüksel lahanası sotesi gibi denemelerim de oldu. Ancak bunları tabii ki sadece ben yediğim için hem porsiyonları azdı hem de yeme telaşım nedeniyle fotoğraf sürecine sokamadım:)

Ama geçtiğimiz cumartesi günü sevgili eşimin de severek ve ballandıra ballandıra yiyeceğini düşündüğüm iki uygulamam oldu. Başta da söylediğim gibi bunlar muhafazakar kocacığımın yiyebileceği şeyler olduğu için ütopik tarifler değil malesef. Bu tarifler aslında adaş şekerimin yürüttüğü Actifry etkinliğine pek yakışmayacak ama olsun, o Engin'i de tanıdığı için beni affedecektir.
Engin'in hayır diyemeyeceği şeylerin başında börek gelir. Özellikle kıymalı börek denince derin bir nefes alır ve kaç adet yiyeceği noktasında şöyle bir düşünür :) O yüzden kendisine hafif ve lezzetli bir börek yapmakla başladım işe.
Kıymalı Muska Böreği, bu tarifi daha önce de paylaşmıştım aslında. Bizim evin demirbaşlarından olduğu için sık sık yaptığım bir tarif. Tarifi Actifry için uyguladım, tabii sağlıklı bir kaç değişiklikle.

Malzemeler:
* 3 adet yufka
* 200- 250 gr kadar yağsız dana kıyma
* 1 adet kuru soğan
* 1 yemek kaşığı sıvıyağ (kıymayı kavurmak için)
* 1 yemek kaşığı salça
* tuz-karabiber-kırmızı biber
* 1 avuç kadar ince kıyılmış maydanoz
* yufkaları kapatmak için su
* Kızartmak için sadece 1 Actifry kaşığı sıvıyağ
Bir tencerede bir yemek kaşığı sıvıyağ ile minik minik doğradığımız kuru soğanı kavuruyoruz. Soğanın rengi döndüğünde kıymayı ilave edip kavurma işlemine devam ediyoruz.Salçayı ekliyoruz.Pişmesine yakın baharatlarını ve maydanozu ilave ediyoruz.
İç harcımız hazır olunca yufkaları yaklaşık 3 parmak kalınlığında uzun şeritler halinde kesiyoruz. Her şeridin başına bir tatlı kaşığı iç malzeme koyup üçgen şeklinde katlamaya başlıyoruz. Şeridin sonuna kadar bir sola bir sağa olacak şekilde üçgen katlayarak son kısmında suyla ıslatıp açılmasın diye yapıştırıyoruz. Tüm yufkalar bitene kadar bu işlemi gerçekleştiriyoruz.
Hazırladığımız börekleri yaklaşık 30 dk - 1 saat kadar buzdolabında bekletmemiz böreklerin açılmadan pişmesi için daha iyi bir sonuç verecektir.

Actifry'ı 20 dk'ya kurup böreklerimizi iç haznesine diziyoruz ve 1 kaşık sıvıyağı üzerlerine gezdiriyoruz. (aparatı duruyor, çıkartmıyoruz, buzdolabında bekletme sebebimiz ondan)


Engin'in yiyebileceği ikinci uygulamam ise, Kabak & Havuç Kızartması oldu. Gerçekten tadı hala damağımda diyebilirim. Soyup, yıkadıktan sonra halka halka doğradığım kabak ve havuçları iyice kuruladım ve ayrı ayrı 20'şer dakika sadece 1 kaşık sıvıyağ ile kızarttım. Üzerine bol sarımsaklı yoğurt ve pulbiber eşlemesi ile muazzam bir tadı oldu. İnanın önümüzdeki yazın yemeği budur. Sağlıklı ve lezzetli kızartma yemenin dayanılmaz hafifliğini yaşayacağız :)

Teşekkürler Tefal !

16 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Eşler hep aynılar sanırım bu farklı tatlar konusunda.Ben de actifry eve geldiğinden beri neler denedim ama o yine de en çok patates kızartmasını beğendi.havuçlu kabaklı kızartma da en yakın zamanda denemek istediğim bir diğer lezzet.eminim bu kezzet tam not alır bizim beyden de.sevgiler

My Turkish Kitchen dedi ki...

Eline saglik, muska boregi cok nefis gorunuyor.
Iffet

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok severim elerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

bende almak istiyorum aslında tefalin son mucizesini ama mutfakta nereye sığdıracağımı düşünüyorum börek bu arada çok güzel görünüyor..

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNİZE SAĞLIK....

ipek dedi ki...

Çok sağlıklı yemekler çıkıyor bu actifry den. Büyük bir mutfağa geçince ilk işim actiry almak olucak.

sevil dedi ki...

mügecim ah inş. bende akıcam actifry den ama biraz pahalı suanda evet saglık için gerekli ve bende alıcam .
canım böreginde nefis olmuş ellerine saglık
sevgiler

made in funda dedi ki...

en kısa zamanda ben de alacağım inşallah.börek ve diğer kızartma harika görünüyor.ellerine sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

ben makinemi yeni aldım fakat tarifler konusunda internettede araştırma yapayım dedim ama hiç bir yazdığınız tarifin açık ve net olarak pişirme şekli yok birazdaha açık olsanız anlatımlarınız da bizlerde daha güzel faydalanmış oluuruz. börek yapımınıamlıyamıyorum neden derseniz o dönen haznenin hamura zarar vermeden döneceğini aklımdan geçiremiyorum... ama iyikide tefal böyle birşey çıkarmış gayet güzel bir makine...

Yemekbahane dedi ki...

Dilek Hanım merhaba,

AÇıkçası içinde klavuz nedeniyle makinayı anlatmak aklıma gelmemişti ancak eğer yeterince açıklayıcı değilse tabii neden değinmeyelim. Özellikle böreği sormuşsunuz. Börekler muska şeklinde sarıldığı için hiç zedelenmedi, yufkası kalın olunca zedeleneceğini düşünmüyorum. İçindeki merdanesi keskin bir yapıda değil, öyle olsa zaten çoban kavurma vs pişirirken de iyice ufalanır, zedelenirlerdi. O yüzden endişe etmenize gerek yok. Böreklerinizi hazırlayın, makinayı çalıştırın ve süreyi 20 dk ya ayarlayın, daha çıtır seviyorsanız 25 dk da olacaktır.
Şimdiden kolay gelsin

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim börek tarifi için denedinizmi bilmiyorum ama ben makinamda kek yaptım ne yalan söleyim olabileceğini hiç tahmin etmiyordum ve gayet lezzetli bir kek oldu hele bir gün bekleyince dahada lezzetli oldu denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.....

FUNDA dedi ki...

Merhaba ben tefal actifryı yeni aldım.patates kızartması gerçekten başarılı ancak et ve sebze kızartması konusunda aynı şeyi söylemeyeceğim.Kitapta mantarlı bonfile tarifi vardı etler çok çiğ kaldı biraz fazla pişireyim dedim yanar gibi oldu kurudu gitti.umudumu yitirmedim demek ki ön bi pişirme lazım etleri diye düşündüm( bu arada kitaptaki tarifi aynen uyguladım)ertesi gün kabak ve havuç kızartayım dedim incecik jülyen doğramama rağmen 30 dk pişirdim hala bi çiğlik vardı az daha pişirsem yanacaktı. Ben nerde yanlış yapıyorum acaba bazı sitelerde sebzelere biraz su ilave edin diyorlar benim moralim çok bozuldu büyük umutlarla almıştır.Ön pişirme yapmadan et yemeklerini tavuğu denemeye cesaretim kalmadı eşime çok mahcup oldum o kadar da ısrar etmiştim almak için.bana yardımcı olursanız çok ama çok memnun olurum:))

PASTA PASTA dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Yemekbahane dedi ki...

Funda hanım merhaba, öncelikle kusura bakmayın lütfen, yeni bebeğim oldugu için pek giremiyorum bu ara internete.Actifry konusunda aradığınızı bulamayışınıza ço üzüldüm, aslında kitaptaki tarifleri ben de uyguladım ve başarılı bulduğum çok oldu. özellikle çoban kavurma, kanat kızartma, havuç ve kabak kızartma çok yapıyorum. önden actifryı ısıtıyor musunuz? biz tanıtım toplantısına gittiğimizde bize onu söylemişlerdi. patates kızartmasını yaklaşık 35 dk kda yapıyorum, 1/2 kg için. bir de ön ısıtma deneyin , belki o zaman daha rahat edersiniz. Umarım işe yarar. sevgiler, Müge

Adsız dedi ki...

actifry bana ev hediyesi olarak ilk denediğimde kesin dolapta bir yere kaldırırım diye düşündüm..daha snra tefalin önünden geçerken çalışan bayana patates kızartmasının çok yumuşak olduğunu damak tadıma uymadığını söyledimm..şimdi hergün patates kızartması yapıyorum..bayanın verdiği tarife göre yaptığımda harika oldu..patatesleri actifry a koyun 3-5 dakika arası yağ ve tuz koymadan patateslerin iyice kurumasını bekleyin ve daha sonra yağını koyun...ve sonra parmaklarınızı yiyinnn afiyet olsun

SİBEL İZMİR dedi ki...

ACABA BÖREK KIZARTIRKEN ACTİFRY IN İÇİNDE Kİ APARATI ÇIKARTIYORMUYUZ YOKSA DÖNEREK Mİ PİŞİYOR

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails