4 Kasım 2009 Çarşamba

SEBZELİ TAVUK RULO

LG'nin yarışmasında dereceye girdiğim yemeğin tarifini paylaşmak istiyorum bugün sizlerle. O gün, yarışmak için Mariott Otel'e gittiğimizde, şefimiz Eyüp Bey ve ekibi bize bir sepet dolusu malzeme verdi ve 1 saat içerisinde sağlıklı bir tabak hazırlamamız gerektiğini iletti. Sepetin içersindeki malzemeler, çok çeşitli tatlar çıkartmak için son derece idealdi ki öyle de oldu zaten. Herkese verilen malzeme aynıyken birbirinden farklı lezzetler ortaya çıktı. Bu yarışmaların, bu konseptte oluşuna bayılıyorum. Bir bakış açısı analizi gibi oluyor hakikaten.
Misafirlerim için yemek hazırlarken genellikle aynı zamanda tabağımın görselliğini de hayal ettiğim için bu sefer de böyle oldu. Tabağımda şık duracak bir yemek yapmak istedim.

Malzemeler:(Yaklaşık 12-15 dilim tavuk çıkıyor, 4 kişilik diyebiliriz)
  • 4 adet tavuk göğüs (fileto edilmemiş halde, kalın et parçası şeklinde olmalı)
  • Mantar (yaklaşık 10 adet kadar)
  • Kırmızı, Sarı, Yeşil Dolmalık Biber (Birer adet)
  • 1 adet küçük boy kabak
  • 1 adet küçük boy havuç
  • 1 Bardak Süt
  • Zeytinyağ
  • Tuz,karabiber

Sosu için

  • 1 domates
  • 1 avuç iri dövülmüş ceviz
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 diş sarımsak
  • su

Tavuk göğüslerinin tam ikiye bölmeden, ortadan ikiye sandviç gibi ayrılıp evde yada kasapta incecik olacak şekilde parçalamadan dövülerek hazırlanması gerekiyor. Bunu ben yarışma esnasında kendim yaptım.

İnceltilen tavuklarımızı, 1 bardak süt, 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ, tuz ve karabiber içerisinde 1-2 saat kadar marine ediyoruz. (Tabii bu süreyi yarışmada daha kısa tutmam gerekti)

Tüm sebzeleri jülyen (Uzun ince şeritler halinde) doğruyoruz.

Bir tavaya 2 yemek kaşığı zeytinyağ ilave edip, önce kabak ve havuçları yüksek ateşte sotelemeye başlıyoruz. Burada yüksek ateş sebzelerin suyunu salmaması için önemli, sadece dışını dağlamış oluyor, içindeki yumuşaklığı, sulu kıvamı yüksek ateşle korumuş oluyoruz. Tabii sürekli karıştırmamız, tavanın başından ayrılmamamız da önemli. Sonrasında biber ve mantarlarımızı da ilave ederek, tuz ve karabiber ekliyoruz. Sebzelerin renkleri dönene kadar soteleme işlemine devam ediyoruz.

Marine ettiğimiz tavukların içine sotelediğimiz sebzelerden koyup, rulo şeklinde sarıyoruz. Bu aşama biraz zorlayıcı olabilir. Kapatmakta zorlanırsanız kürdan ile iliştirmeyi deneyebilirsiniz. Yarışma esnasında peynir yoktu ancak rulo işlemine geçmeden sebzelerin üzerine bir dilim dil peyniri koymak da bu yemeğe yakışacaktır diye düşünüyorum.

Hazırladığımız 4 ruloyu fırın tepsisine koyuyoruz. Fırına vermeden evvel, üzerlerine bir fırça yardımı ile zeytinyağı sürüyoruz.

200 derece fırında tavuklar iyice pişip ve kızarana kadar pişiriyoruz.

Bu sırada sosumuzu hazırlıyoruz.

Domatesin kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz. 1 yemek kaşığı zeytinyağ koyduğumuz bir tencerede kısık ateşte domatesleri soteliyoruz. Buna salça ilave edip sotelemeye devam ediyoruz. 1 diş sarımsağı ufak ufak doğrayıp ekliyoruz. Kıvamını koyu tutacak şekilde su katıp, tuz ve karabiberini arzumuza göre ayarlıyoruz. Cevizi de ekleyerek sosumuzu tamamlıyoruz.

Fırından çıkan tavuklarımızı keskin bir bıçakla dilimleyip servis tabağımıza alıyoruz. Üzerine ya da yanına sosunu döküyoruz.

Ben yanında bir de fırında kekik ve kırmızı biber ile pişirdiğim patates ikram ettim. Siz de pilav ya da patates gibi garnitürleri tercih edebilirsiniz.

Afiyetle,

6 yorum:

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Mügeciğim.Harika bir yemek olmuş.Davet sofraları için ideal.Bu arada fotoğraflar giderek güzelleşiyor.:))
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık harika görü
nüyor.Kucak dolusu sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Gerçekten harika bir yemek olmuş. Ellerinize sağlık.

Sevgiler

Qte dedi ki...

selam blogunu yeni kesffettim, ve kesinlikle sana katiliyorum, yemek yapmak gercekten bir terapi...
tavuk konusunda baya seciciyim ama bu sebzeli rulo agzimi sulandirdi vallahi. ilk firsatta denemeli.
sevgiler,

Adsız dedi ki...

Merhaba
Bloğunuzu ortak arkadaşımız olan Ayla'dan öğrendim. Çok beğendim. Malzemelerde ceviz var, sosa ne zaman katılacağı unutulmuş sanıyorum. Teşekkür ederim.
Gülşen

Adsız dedi ki...

merhaba blogunuzu tesadufen ararken buldum aciklama ve malzemeler uygun olmus ozellikle bi erkek icin oly anlasilir kiz arkadasimin tadmasi icin hazirlayacagim tesekkurler :) begeneceginden eminim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails