28 Aralık 2009 Pazartesi

ALTERNATİF YILBAŞI SOFRASI - KAHVALTI

yılbaşı süsü

Bundan tam 9 sene önce Selanik'te yaşadığım bir yılbaşı dönemi beni çok etkilemişti. Aslında yılbaşı oluşunun da ötesinde, süslenen evlerdeki değişim, mutluluk ve heyecan o kadar içimi ısıtmıştı ki bir gün evlendiğimde ve kendi evim olduğunda bu büyülü atmosferi kendi evime de yansıtmanın hayalini kurmuştum.

yılbaşı süsü



Özellikle evde yarattığı cıvıl cıvıl değişim nedeniyle, kendi adetlerimizden biri olmasa dahi yılbaşı hazırlıkları ve dekorasyonunu ayrı bir keyif alarak yapıyorum. Zaten maksat hayata bir renk katmak, bir farklılık yaşamaksa nerede ve kim olduğumuzun çok da önemi yok bence.

yılbaşı süsü

Evde yarattığım bu ambians nedeniyle bizim meşhur Altın Kızlar toplantılarının her sene sonuncusunu bizim evde yapmak, son 5 senede artık adet haline geldi.Biz bu adeti yine bozmadık ama bu sefer alternatif bir yılbaşı kutlaması haline getirdik, kahvaltı sofrasıyla.

kahvaltı sofrası


Kahvaltı deyip geçmeyeceğimi bildikleri için beklentilerinin yüksek olduğunu az çok tahmin edebiliyordum :) Ama yine de onları şaşırtmam gerekiyordu, sanırım bu sefer de şaşırtmayı başarabildim :) Salona her girenin yüzündeki sevincini görmek dahi beni o kadar mutlu ediyor ki, tüm yorgunluğum uçup gidiyor diyebilirim.

Yılbaşı gecesi hazırlayacağım sofrada konsept olarak kırmızıyı baz aldığım için bu soframda farklı bir sunum hayal ettim. Severek kullandığım horozlu :) kahvaltı tabaklarımı kullanmaya kıldım. Peki masa örtüsü? Çekmecedeki alternatiflerden birini değerlendirecektim , ta ki Porland'da bu içime büyük coşku veren masaörtüsüne rastlayana kadar :) Tam istediğim gibi bir hava oluştu sonuç olarak sofrada, cıvıl cıvıl ,rengarek, mutluluk saçan :) 2010 için tüm dileklerimi yansıtan..

sofra düzeni

Lösemili çocuklara destek amaçlı hizmetlerini sürdüren Theodora Vakfı'nın şirketimizde kurduğu kermesten satın aldığım minik magnet çerçevelere konuklarımın resimlerini koyarak, hem oturma kartı hem de minik hatıra hediyeler oluşturmuş oldum. Yani bir taşla üç kuş :)

peynir tabagı

Kahvaltı Menümüzde;

  • Peynir, zeytin çeşitleri
  • Şarküteri tabağı
  • Annemin yaptığı ayva & şeftali reçellerireçel sunumu
  • Actifry'da kızarttığım kırmızı ve yeşil biberler (Yılbaşı renklerine çok yakıştı)
  • Çeşnili tereyağ
  • Kuru kayısı & ceviz
  • Peynirli Omlet

peynirli omlet

  • Ev yapımı Çavdar Ekmeği
  • Çıtır Sosis Buketi

sosis buketi

ve tatlı olarak ..

  • Yılbaşı kurabiyeleri

yeniyıl kurabiyesi


Bir yılın daha sonuna geldiğimiz bu günlerde size Yemekbahane aracılığıyla 2009'dan daha güzel, daha umut dolu bir yıl diliyorum. Yaşayacağınız her yeni gün bir öncekini aratmayacak kadar güzel geçsin...

Afiyetle,

16 yorum:

GÜLSÜM dedi ki...

ÇOK HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

Burcu Çalışkan dedi ki...

Müge cıvıl cıvıl harika bir masa olmuş, kahvaltı davetlerinde ki minik jestlerini bilen biri olarak bunları da çok beğendim, eline sağlık canım :))

Hülya dedi ki...

Super gozukuyolar cok neseli!

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim, içinizdeki cıvıltı pırıltı hiç solmasın.Sevgiler.Mine

Eya dedi ki...

Sevgili Müge...bende yeni yilda umut ve sevgi dolu günler diliyorum...

zehra

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ediyorum arkadaşlar, beğendiğinize çok sevindim.

Burcu'cum, sen de biliyorsun, misafirim mutluysa ben çok mutuluyum o gün :)
Sevgili Mine & Zehra,

Yeni yıl dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Sevgiler
Müge

kalpkurabiye dedi ki...

kesinlikle içim açıldı müge hanımm nekadar da güzel bir sofra masal gibi:)) mutlu bir yıl dilerimm.. sağlıkla afiyetle...

Ballı Cimcime dedi ki...

Renk renk harika bir masa olmuş canım ellerine sağlık, sevgiler. Mutlu yıllar:)

Müge Hüner dedi ki...

Yaaa Adaşım ne diyim ben sana
Her şeye ayrı ayrı bayıldımm, fotograflı kartlara, kadehteki süslü reçellere, sosis buketine, çan kurabiyelere.. :)
ayy bütün sofrayı sayacağım hee :)

Ben daha senin şeker hamurlu isim kurabiyelerini yapacağım güya bir misafire, onları yapamadan sen bir üst boyuta geçtin :)

Zevkine sağlık şekeriim. öperim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Harika görünüyor herşey,kesinlikle böyel güzel hazırlıklarda o gülümseleri görmek sevinci görmek insanı çok huzurlu ve rahat ettiriyor.Emeğinize sağlık..Ağız tadınızın her daim olması dileğiyle.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

çok cici bir masa olmuş.:)blogunuzda güzel hazırlanmış.takibe aldım sizide beklerim sevgiler:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Rengarenk nefis bir kahvaltı sofrası olmuş, ellerinize sağlık.. Mutlu yıllar!

Buse dedi ki...

Merhaba,

Haftasonu kahvaltıya misafirim var !!! Kusura bakmayın ama kahvaltı sofranızı tamamen çalıcam, herşeyi ama herşeyi aynı yapıcam çünkü tek kelimeyle bayıldımmmmmmmmmm .... acayip şirin ve yaratıcı

Sevgiler,

Buse :)

sakizliturkkahvesi dedi ki...

merhaba.blogunuzu inceleme şansım yeni oldu.çok hoşuma gitti.özellikle yazılarınız çok samimi...kahvaltı sofrası ise son zamanlarda en beğendiklerim arasına girdi.tabaklar,masa örtüsü,ayrıntılar süper....çok çok beğendim...bende böyle bi sofrada kahvaltı etmek isterdim.elinize sağlık...sevgiler....

sakizliturkkahvesi dedi ki...

merhaba.blogunuzu inceleme şansım yeni oldu.çok hoşuma gitti.özellikle yazılarınız çok samimi...kahvaltı sofrası ise son zamanlarda en beğendiklerim arasına girdi.tabaklar,masa örtüsü,ayrıntılar süper....çok çok beğendim...bende böyle bi sofrada kahvaltı etmek isterdim.elinize sağlık...sevgiler....

Unknown dedi ki...

yaptıklarınız ve ekorda ki kulandığınız yenilikleriniz bi harika! hepsi birbirinden güzel görünüyor ellerinize sağlık..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails