4 Ocak 2010 Pazartesi

YILBAŞI SOFRAMIZ & YENİYILA DAİR

yılbaşı sofrası


Canım arkadaşım çok güzel yazmış..Her ne kadar bir önceki günle bir sonraki günün arasında kalan bir gün olsa dahi yılbaşı yeni bir umut demek, tertemiz bir sayfa demek çoğumuz için. Gelinen aynı iş, yatılan aynı yatak, giyilen aynı kıyafet olsa dahi bir başka hissediyor insan.
Biraz da başka hissetmek için ekstra bir gayret gösterdin mi, işte sana vesile mutlu olabilmek için, değil mi?
Bu sene bu vesileyi sofra düzenim için kullanmayı tercih ettim. Gelen konuklarımı şık bir masada ağırlamak, 5,5 yıla varan evliliğimde hep aynı tabak takımını kullanmanın verdiği sıkıcılığı küçük bir bütçe ile farklı kılabilmek adına bir kaç yeni parça edindim :)

yılbaşı sofrası

İkea'dan kestirdiğim kumaşı canım annem iki parçalı runner yaptı sağolsun..Mudo'dan aldığım kırmızı kadehler, yine canım annemin yılbaşı hediyesi olarak süpriz yaptığı supla tabaklarla tam hayal ettiğim gibi bir takım oldu. Çekmecedeki peçetelikleri karıştırırken, varlığını dahi unuttuğum kırmızı halkaları karşımda görünce yüzümdeki mutluluğu görmenizi isterdim :)
Bir gece önce hazırladığım sofraya sadece yılbaşında kullandığım bu sevimli mumlukları da yerleştirince vesile görevini yerine getirdi.. Başka bir sofra, başka bir ev vardı sanki karşımda:)

yılbaşı dekorasyon

Yılbaşı davet menümüzü bir önceki yazımda yazmıştım zaten. Bu menünün oluşmasında Didemciğim ve Sinemciğimin de büyük emekleri var. Yakalayabildiğim kadarıyla :) bir kaç kare kurtarabildim :) Ama yine her zamanki gibi bir yerden sonra pes ettim, çoğunun fotoğrafı malesef yine olamadı.
Ama kendi hazırlıklarımdan bir kaç kare buyrun..
Cheddar peyniri sarılı pastırma bohçaları ... Davet sofraları için şık bir alternatif sunum oldu sanırım.

Cheddar Peynirli Pastırma Bohçaları



Peynir tabağımız ..

peynir tabağı

Deniz mahsüllü kanepeler ..
İkea'nın marketinden satın aldığım dereotlu havyar ezmesi ve hardal sos ile hazırladım. (Pahalı şeyler değiller ve son derece lezzetliler, taviye ederim)

Deniz Mahsullü Kanepeler


Yine İkea'nın marketinden satın aldığım yengeç püresi ile hazırladığım krakerler...

Deniz Mahsullü Kanepeler

Portakal dilimlerinde servis ettiğim cevizli kabak salatası..

portakal diliminde cevizli kabak salatası

Sinemciğimin hazırladığı leziz pastırmalı humus

pastırmalı humus


Didemciğimin elleri ile hazırladığı cookie şamdanlar soframıza müthiş ahenk kattı.

yılbaşı dekorasyon

Ve.. Yeni yılın ilk dakikalarında ağzımızın tadı hep yerinde olsun diye temennilerde bulunarak kestiğimiz, benim hazırladığım, çevresi kurabiyelerle bezeli yeniyıl pastamız.

yılbaşı pastası

Şimdi bir mum yakalım umutla..

2010 bize istediğimiz şeyleri kararında versin diye.. İstemediklerimizi bizden uzak tutsun diye. Gönlümüzde çiçekleri yeşertsin diye..

yılbaşı dekorasyon

Müge'nin 2010 ajandası..

  • Daha önce hiç olmadığın bir şey ol ! Mesela ... :)
  • Mutlu ol , mutlu ol, mutlu ol ...
  • Sağlığının kıymetini bil
  • Anneni öp, kokla :) sanki az yapıyorum ...:)
  • Yemekbahaneyi daha çok okunur yap ki kendini geliştir, peki nasıl? Var mı tavsiyesi olan ?
  • Fotoğraf çekmeyi öğrenmeye devam et, daha olmadı çünkü...
  • Çok pişir, az taşır, az ye.. daha kilo alma Allah aşkına :)
  • Sevmediklerine katlanmayı öğren, çok zor olacak :(

Offf... yazacak daha çok var ama .. bıkmayın benden diye kesiyorum :)

Afiyetle,

21 yorum:

otomatikkepce dedi ki...

Herşey harika görünüyor elinize sağlık tadanlara afiyet olsun

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık. Herşey çok nefis ve leziz görünüyor.Yeni yılda da ağzınızın tadı bozulması sevgiyle kalın.Mine

GÜLSÜM dedi ki...

HERŞEY ÇOK GÜZEL KEŞKE ORADA OLABİLSEYDİM:))

Ballı Cimcime dedi ki...

Harika bir sofra ve leziz mamalar... Mutlu yıllar, sevgiler canım:)

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkürler arkadaşlar, valla beğendiğinize çok memnun oldum.
İyi dilekleriniz için de çok teşekkür ediyorum.

Sanat Notları dedi ki...

Ustalıklarının ve marifetlerinin sayısı artıyor, yemeklerin ezelden beri nefis şimdide fotoğrafların konuşuyor, hepsini yanımızda çektin ama harika olmuşlar bravo peki biz nerdeyiz:)

le ricette del glutine scomparso dedi ki...

Ben yeni yıl için sevgili istekleri, bu harika tablo için tebrikler ^ _ ^ sevgi dolu, bu gibi bir kutlama hak etmek isterseniz ...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))))))))))))
NE GÜÜÜZEELL BİR AJANDA NOTU !!!!
ellerine sağlık..
nice güzel yıların olsun.
sevgiler.

ceydabural dedi ki...

sofran şahane kırmızı tonlar çok güzel olmuş bardaklarının mavisi ve yeşili var bende de kırmızılar pek bir güzelmiş :)

Özlem dedi ki...

Çok güzel ve sıcak bir sofra olmuş, ellerine sağlık,
nice mutlu yıllar dilerim,
sevgilerimle

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim sofranın renklerine detaylarına bayıldım. yeni tabakların, anneciğinin diktiği runner ve diğer herşey inanılmaz birbirine uyumulu olmus. menu de cok guzel, hem klasik degil hem de doyurucu olmus. iyi seneler dilerim sana. umarım tüm o dilediklerin gerçek olsun

Yemekbahane dedi ki...

Sino,
biz yokuz :( sırf bu tabak çanak var yaaaa...

Teşekkürler arkadaşlar hepinize tekrar tekrar

LEZZETİKRAM dedi ki...

cnm ne kadr hoş bir masa ve nekadar güzel bir ajanda o öyle
yeni yıldan beklentilerin gönlünce olsun cnm
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ne kadar hoş bir sofra ellerinize emeğinize yüreğinize sağlık müge hanımmm

Adsız dedi ki...

sofranıza bayıldım! yemek bahane sofra şahane bence :) ufak masraflarla güzelleşen çok şık masa olması da süper. ellerinize sağlık.bu arada fotoğraflarda git gide güzelleşiyor. çok beğendim son fotoları. uzun zamandır takip ediyorum ama hiç yorum yazmamıştım lakin bu sofra yorumsuz kalamazdı :) sevgiler

ayşegül

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Ayşegül,

Yorumun beni nasıl mutlu etti anlatamam. Yorum bırakılması konusunda fazla hassaslaştım sanırım. Gelen her bir yorum beni çok sevindiriyor ayrı ama senin gibi takip ediyorum ama ilk kez yorum bırakıyorum diye belirtilmesi çok daha mutlu ediyor beni.

Sevgili kalp kurabiye,

sana da çok teşekkür ediyorum.

Afiyetle kalın,
Müge

TuruncuTatlar dedi ki...

harika bir sofra ellerinize sağlık mutlu sağlıklı yıllar...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim bloğumu ilk yayınladığım günlerde beni tanıyan arkadaşlarım dışında ilk senden yorum almıştım.Dün blog arkadaşlarının yayınladığı dostluk bildirisinde 10 arkadaş seçmem gerekti.Bunlardan biride izin verirsen sensin.Bloğumda yayınladım.Uğrarsan sevinirim.sevgiler.Mine

Makbule dedi ki...

herşey o kadar güzel ki, yemekler tamam şahane zaten onları süper yaptığınız her tarifinizden belli ama o sofranın güzelliği, yılbaşına uyumu, tek kelimeyle MÜKEMMEL ...

Bence sitenizin adı yemek bahane değil mügemmell tatlar olmalıymış ....

Sevgiler,
Makbule

ECE İSTANBULLU dedi ki...

MErhabalar herşey çok güzel alıp yaptığım 1 kaç tarifinizde var .
Sizden rica etsem o güzel ellerinizle marifetli arkadaşlarınızla 2011 yılına güzel bir giriş için bir sofra hazırlığı yapar mısınız? Yeni evlendim ilk yılbaşımız evimiz biraz kalabalık olacak bana yardım etmek istersiniz değil mi ? Hatta yemekleri yaparken siz benden yardım isteyin :) Israrla ...
Teşekkürler ...

Dışavurum dedi ki...

Nostalji... Müge dileklerine bak. Maşallah artık fazlan bile var, Aras'ın.
Çok şükür. Bundan sonraki yıllarımız daha da güzel olsun.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails