11 Şubat 2010 Perşembe

BALKABAKLI MUSKA TATLISI

balkabaklı muska tatlısı



Rejim Bozan :) Bu benim bu tatlıya taktığım diğer isim...Nedenini anlatayım..

Dün malum koltukta oturup dizimde laptop bir yandan işimle ilgileniyorum, bir yandan gözüm Oktay Usta'da, adamcağız koştur koştur pişirip duruyor.. Anneme serzenişim şu ... "ya yazacak şey yok.. kanepe tarifi verdim, olacak şey değil":)




Gelen giden de kalmadı , annem de bari rejime girelim dedi, bizim evde pişen kereviz, kapuska, çorba ... Kaynaklar bitti.. Ayak sakat.. Reyting telaşı değil, okuyucular mutsuz olmasın kaygısı vallahi :)




Oktay Usta'nın yaptığı bir tarife takıldı gözüme.. Kestaneli bir börek yapıyor.. Hmmm dedim .. Balkabaklı olsa nasıl olur bu acaba?




Annecik sabah markete gitmiş, yufka almış meğer evde Engin'in aldığı balkabakları pişmeyi beklermiş. Ooooo bu fırsat kaçar mı? Biraz Oktay Usta'dan biraz bizden buyrun kombine tarife..




balkabaklı muska tatlısı



Malzemeler: 32 adet tatlı için

  • 4 adet yufka
  • 1 kg balkabağı
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 kase iri dövülmüş ceviziçi
  • kızartmak için sıvıyağ
  • üzeri için pudra şekeri ve tarçın


Balkabaklarını ufak ufak doğrayıp bir tencereye koyuyoruz. Üzerine şekerini döküp tencereni kapağını kapatarak kısık ateşte suyunu salana kadar pişirmeye bırakıyoruz. Şeker eriyip suyunu salınca tencerenin kapağını açıp kabaklar yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişiriyoruz. Pişen kabakların kalan suyunu varsa süzüp, bir çatal yardımı ile eziyoruz. Cevizi ilave edip karıştırıyoruz.

İç harcımız bu şekilde hazırlanmış oluyor.




Yufkaları teker teker 8 şerit elde edecek şekilde uzunlamasına kesiyoruz. Toplamda 4 yufkadan 32 adet şerit elde ediyoruz. Yapım aşaması aslında bu böreğe benziyor.




Yufkaların başına iç harcımızdan bir yemek kaşığı kadar, içi bol malzemeli oluyor, koyup önce sol köşeye sonra sağ köşeye ilerleyerek üçgen şeklinde sarıyoruz. Sonunu suya batırıp yapışmasını sağlıyoruz. Tüm şeritlere bu işlemi uygulayarak hazırlığımızı tamamlıyoruz.




Bir tavaya sıvıyağ koyup kızdırıyoruz, muskalarımızı kızgın yağa atıp pembeleşinceye kadar kızartıyoruz.

Servis ederken üzerine pudra şekeri ve tarçın serpiyoruz.




Tadım sonrası akla gelenler : Sıcakken de soğuduktan sonra da tadı harika .. Elma-ceviz-tarçın ayrılmaz üçlüsü ile de sonuç muhteşem olur. Çok pratik ve lezzetli bu uygulamayı daha kalorisi az olsun istersek fırında da yapabiliriz bence, neden olmasın?

Buzluğa koysak, ani misafir baskınlarında havamızı atsak.. Hhahahaha :)




Neden mi rejim bozan ? Annemin rejim bitti de ondan :)



Afiyetle, sağlıkla

27 yorum:

LEZZETİKRAM dedi ki...

eline sağlık canım ,pek güzeller tadı öyledir eminim .e bu güzellikteki her şey rejim bozan olur tabiii...
sevgiler

VeRaY dedi ki...

Çocukluğumda annem sık sık balkabağı börekleri yapardı.Nefis bir tat.
Bu şekilde denemedim,ama çok güzel olmalı...kızartılmış tatlılara bayılıyorum...ne yazık ki :0)
Ellerinize sağlık!

susamcorekotuFeriha dedi ki...

börek harika olmuş şifa olsun ama annenin rejimine üzüldüm yaa

Federica Simoni dedi ki...

che buoni!!! aspettami che arrivo!!:)) ciaoooooooo

Saglıklımutfak dedi ki...

lezzetli gözüküyor. eline sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... Eminim harika bir lezzettir... Normalde kabak tatlisina bayilirim ama börek icinde hic yememistim... Ben de denemek istiyorum.... Sevgilerimle,

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerine sağlık mügeciğim harıka görunuyor takıbımdesın sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık:)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim görüntü harika, fotoğraflarda bir değişim kesinlikle var. tatlının adına gelince çok keyifli, ben de böyle annemle başbaşa olsam sanırım habire yeni şeyler denemek için deli olurdum. rejim yapabilen varsa blog aleminde valla bravo...

Yemekbahane dedi ki...

Sedacım,

Teşekkür ederim. Hakikaten rejim falan dayanmaz bunlara.

Veraycım, kızartmanın tadı hep başka değil mi:)

Susamcorekotu, rejim bahane, sağlık olsun :)

Buona sera Federica,
grazie mile..

Yemekbahane dedi ki...

Hilalcim,

Teşekkür ediyorum ziyaretin için.
Münstercim,
Sağol canım, dene bak seveceksin eminim :)

Sevgili Tülin , Melek

Ziyaretleriniz için teşekkür ederim.

Yasemincim,
Sağol hayatım, haklısın bize rejim haram canım:)

Yemekbahane dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Saliha dedi ki...

bizim yörenin böreği:)mügecim,ben sık sık yaparım ama şekil farklı:)ellerine saglık arkadaşım.....ayrıca geçırdıgın kazayı okudum tekrar tekrar geçmişler olsun..daha önceden farketmedıgım ıcınde kendıme cok kızgınım..sana destek olmak isterdim...ama gecde olsa cok cok cok gecmiş olsun Rabbım daha buyuklerınden korusun inş...sevgilerimle:))

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Mügecim, pek hoş olmuş. Balkabağını yemek için her fırsatı kollarım, yufka ile yakışmışlar birbirlerine. Elinize sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bunlar nefis nefis duruyor:)
ellerinize sağlık.

Burcu Çalışkan dedi ki...

Tatlı canavarı seni :)) ellerine sağlık canım fotolarda gayet lezzetli gözüküyorlar

Adsız dedi ki...

Müge Hanım program esnasında Oktay Usta zaten balkabağı ve ceviz ile de çok güzel olacağını söylemişti, Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok yani:))

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık müge hanımm nefis görünüyor:))

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Düğme Bay,
İyi dileklerin için çok teşekkür ederim.

Sevgili Aylin, mutfak havlusu, kalp kurabiye yorumlarınız için teşekkür ederim.

Burcucuğum, tatlı bahane, asıl merak mutfak biliyorsun:)

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Adsız,

Size özel ayrı bir alanda cevap vermek istedim. Keşke yorum yaparken gösterdiğiniz cesaretle adınızı da verseydiniz de size isminizle hitap etme şansım olsaydı. Öncelikle Oktay Usta'nın o gün bunu kabakla yapabiliriz dediğini duymadığımı belirtmek istiyorum. Ben hergün bu güzel programları seyretme şansına sahip olmayan çalışan bir bayan olduğum için aradaki kelimeleri atlamışım sanırım.Bu benim ayıbım olmuş ama sizin ayıbınız bunu bu yorumla ifade etmiş olmanız diye düşünüyorum. Amacım amerikayı keşfetmek değil, öyle olsa çok şükür dünyayı keşfettik 4 yıla yakın blog hayatımızda. Dediğim gibi asıl cesaret isim vererek görüşleri dile getirmek olmalı.
Sevgiler,
Müge Karahan

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Görüntü süper, ellerinize sağlık. Ceviz ve kabakla harika olacağına eminim. Ben elmalı olarak denemiştim. Kızartma olduğu için çok beğenmemiştim, biraz yağlı olmuştu. Belki doğru bir teknikle güzel olabilir. Umarım bir an önce sağlığınıza kavuşursunuz. Sevgiler.

durutarifler dedi ki...

süper bir tarif. Tam denemelik . Ellerine sağlık.

aleyna dedi ki...

bencese rejimi bozdurur.kestane yerine bak kabağı güzel bir tercih.ellerinize sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oy oy oyyy keşke buyurabilsem şu an:)))acayip lezzetli görünüyor
ellerine sağlık canım
sevgiler,öpücükler

Zehra Gürgen dedi ki...

Şahane olmuş. Ben çok seviyorum tuzlu yufka içinde tatlıları ama dediğin gibi rejim bozan bu !!

yapsam yerim duramam..

ellerine sağlık canım

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Hımmm çok nefis olmuş. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık canım.Seni mimledim.Blogumdaki mimler bölümünden bakabilirsin.bizimle çocukluğunu paylaşırsan sevinirim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails