6 Şubat 2010 Cumartesi

BRUSCHETTA

bruschetta



    Orjinale bir adım daha yakınlaşmak..


Evet bu uygulamada yapılan bu oldu.. Diğer sefer de söylemiştim zaten İtalyanların uygulamasının başka olduğunu ...

Bu sefer bir adım daha yakınlaşarak yaptım Bruschetta'ları.. Lazanya ve mercimek salatası öncesinde bir aperatif şeklinde ikram etmiştim ancak pazar kahvaltıları için de gayet güzel bir seçenek olur diye düşünüyorum, ne dersiniz... Hmmm belki sarımsağı çıkartıp içine peynir ya da zeytin ekleyerek yapmak gerekebilir. Görüyorsunuz ya, bir pazar kahvaltısıdır dilimden düşmeyen :) Birileri artık sesimi duysun :) Zaten söyledim kocaya, bana merdivensiz düz ayak bir yer bul, yarın sırtında taşı bir kahvaltıya götür dedim :) Sırtında taşıma kısmına hafif tebessüm ederek, konuyu organize etme sözü verdi. Bu tebessümü nereye çekmeliyim a dostlar, siz söyleyin :)

Ayy ne çenesi düşük kadın oldum.

İki dilim ekmek yazıcam, şuraya bak, çenem koptu...

Gelelim bruschettalarımızaa..



Malzemeler:

  • Tost ekmeği ya da varsa dilimlenmiş köy ekmeği bence daha da lezzetli olacaktır.
  • Domates
  • Sarımsak
  • Zeytinyağı
  • Taze ya da kuru fesleğen
  • Tuz
  • Rendelenmiş parmesan ya da kaşar peyniri
  • Kırmızı dolmalık biber
  • Ekmeklerin üzerine sürmek için tereyağ

Tost ekmeklerimizi öncelikle ekmek kızartma makinasında ya da fırının ızgarasında kızartıyoruz. Kızaran ekmekleri ben ortadan ikiye keserek üçgen hale getirdim. Kızarttığımız ekmeklerin üzerine bir miktar tereyağ sürüyoruz.

Bir kaseye domateslerin kabuklarını soyarak ufak ufak doğruyoruz. Kırmızı biberleri de doğrayıp domateslere ilave ediyoruz. İnce kıyılmış sarımsak, tuz , zeytinyağı ve arzu ettiğimiz kadar fesleğen de ilave ederek iyice karıştırıyoruz. Bu karışımı ekmeklerin üzerine paylaştırıp üzerlerine rende parmesan ya da kaşar peyniri serpip fırına veriyoruz.

Daha önce de belirttiğim gibi bir akşam menüsünün başlangıcı da olabilir, ufak tefek malzeme değişikliği ile bir kahvaltının öğesi de... Siz nerede isterseniz...

Afiyetle ve sağlıkla,

12 yorum:

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Destekliyorum seni sevgili Müge. Eşinin imalarına bakma sen, yarın hava güzel olacak görünüyor. Kahvaltı iyi gider.

elif dedi ki...

kahvaltılar için harika bir seçenek.en yakın zamanda denicem.ellerinize sağlık.sevgiler.

Burcu Çalışkan dedi ki...

Mügeciğim orjinalini çok yemiş ve çok yapan biri olarak nacizane önerim şu tarif olur. cheery domatesi minik minik doğrayarak sularını süz ki ekmeklerini sulandırıp yumaşatmasın içine sarımsak mutlaka taze feslegen ve biraz tuz ve z.yağı koyman olur. köy ekmeklerini de fırına koymandan önce zeytinyağını üzerine sürüp pişirip karışımı servise yakın üzerine sürersen gelenlerin parmaklarını yiyeceğini söylyebilirim(şimdiye kadar bende öyle oldu :))

LEZZETİKRAM dedi ki...

kahvaltılar için iyi bir alternatif ellerine sağlık
sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

gecenin bu saatinde hiç iyi olmamdı bu yaaa karnım acıktı benimmm :((

ellerine sağlık cnım nefisss...

sevgiler

Papaz Her Zaman Pilav Yemez dedi ki...

güzel görünüyorlar....

kalpkurabiye dedi ki...

bence çok konuşmuyorsunuz hayatlara konuk olmak benim çok hoşuma gidiyor hayatları konuk etmekte tabiiki bu yüzden yazılarınızı zevkle okuyorumm bruschettalar harika.... hastaydım gelemedim kusuruma bakmayınn

neseersoy dedi ki...

Şu an canım çekmediyse ne olsun:-)Ellerine sağlık , harikalar.
Bu arada hepsini olmasada :-) bir kaç tarifini okudum , sunumlar çok güzel ve başarılı tebrikler.
Sevgilerimle

durutarifler dedi ki...

Bayılırım buna ben. Ellerine sağlık. Görüntü süper.
Bu arada kahvaltıyada gidilmiş.

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Canım emegine ,yüregine saglık. Çok güzel görünüyor. İlk fırsatta denemek isterim.
Sevgiler..

biri dedi ki...

çok lezzetli görünüyorlar

Abuk Kraker dedi ki...

Müge'cim sitenin yeni takipçisiyim.
İlk denediğim tarif bu.Tost ekmeği yoktu evdeki bayat ekmekleri değerlendirmek için ben normal ekmekten yaptım.Kırmızı biber ve fesleğen de yoktu bende nane koydum.Nefis oldu.Ellerin dert görmesin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails