18 Mart 2010 Perşembe

PIRASALI BÖREK 2

pırasalı börek



Ben bu böreğin adını Patirik Böreği olarak değiştiriyorum :) Patirik de ne mi ? Patirik , trakyalıların koltukdeğneğine verdikleri ad :) Eeee ben de 2 aydır koltukdeğneği ile gezince evde bir patiriktir alıp gidiyor.Bu böreği yaptığımızda anneme dur kesme, ufak dilimler yapmayalım, çubuk gibi olsun adı da "patirik böreği" olur dedim :) Annem bastı kahkahayı. Adını sanını istediğiniz gibi koyun ama muhakkak tadına bakın. Bir tane yetecek sanıyorsanız, şimdiden yanıldığınızı söyleyebilirim.

Bizim kızlar da önce yeter dediler ama....


pırasalı börek



Malzemeler: (12 adet börek)

  • 1 kg pırasa
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz - karabiber
  • 3 adet yufka
  • yufkaların üzerine sürmek için sıvıyağ
  • yumurta sarısı


Pırasaları yıkayıp ince ince doğruyoruz. Bir tencereye zeytinyağını koyup pırasaları pişene kadar soteliyoruz. Tuz ve karabiberi ilave edip iç harcımızın hazırlığını tamamlıyoruz.



Yufkaların her birini ortadan ikiye bölüp üzerine sıvıyağ sürüp iç harçtan koyarak rulo şeklinde sarıyoruz. Yaptığımız ruloyu da ortadan ikiye bölüyoruz. Bu işlemi tüm yufkalar bitinceye kadar tekrarlıyoruz. Toplamda 12 adet böreğimiz oluyor.



Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine börekleri yan yana dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz. Önceden ısıtılmış fırında (180 derece) üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.



Afiyetle & sağlıkla,

13 yorum:

Federica Simoni dedi ki...

ottima ricetta! complimenti come sempre! ciao!

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik canim benim... Siz Trakyali`misiniz? Neresinden? Ben de Trakya`liyim. Yani annem, babam... Sevgilerime cok öpüyor, böreginizden bir tane aliyorum...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

misler gibi, bence de bir dilim asla yetmez. ben pırasalı böreğin harcına biraz havuç rendesi ve mutlaka soya sosu eklerim. soya sosunu şiddetle tavsiye ederim. ellerine sağlık. bu arada patirik adını da çok sevdim

Betül KAVAL dedi ki...

nefis birbörek olmuş bende bayılırım pırasalı böreğe. ellerinize sağlık.

sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

nefis gözüküyor
bana yetmez 1 tane
vallahi hepsini yerin iştahla oohh yarasın

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlıkkkk....pırasa çok severim..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlıkkkk....pırasa çok severim..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müge'ciğim,
Benzetmen çok güldürdü beni. Ömürsün vallahi.
Trakyalı olup da pırasalı böreği sevmeyen var mıdır. Hele böyle nefis olursa. Bi yarım da oralı olduğundan bayıldım. Ellerine sağlık, nefis olmuş.
Sevgilerimle,

ebru dedi ki...

Sevgili Müge ellerine sağlık. Hiç kimseye bir tana yetmeyeciğine eminim. Çünkü pek bir lezzetli görünüyorlar.

Zehra Gürgen dedi ki...

Nereye baksam aklımı çelen börekler! sende pırasalı börek yapıp beni kalbimden vurdun.
Bende 15 güne yakındır bronşitim, düzeleceğime ağırlaşıyorum.Seni o yzden çook iyi anlıyorum, birşey yapmadan yatmak, yapamamak zor..sağlık gibisi yok Müge'cim.
Sağlıklı günler diliyorum canım
sevgiler

Yasemin dedi ki...

heheh sen patirik demişsin ben onu Pratik diye okuyorum :D sanirim bu okuma bozuklugu kotu bisi :D:D:D

bu arada Çıtır çıtır nefis görünüyorlar valla koca sopayı hüpltebilirim sanırsam zannedersem kanımcaaa!

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor ben iç malzemesine kıymada koymuştum böylesini de deneyeceğim ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Eşim tarafı trakyalı ve kayınvalidem pırasalı böreği çok yapar biz de bayılarak yeriz. Tabii o yufkasını kendi açar ama ben beceremeyeceğim için denememiştim. Şimdi senin tarifinle ben yapayım :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails