24 Haziran 2010 Perşembe

DİL PEYNİRLİ PATLICAN RULOLARI

Dil Peynirli Patlıcan Rulosu



Patlıcan'ın minimalleşme ve kokoşlaşma serüveni..
Ayy çok güldüm bu lafıma :) Bizim babayani, girdiği yemeğe kallavi bir karizma getiren patlıcana yaptığıma bakın hele :) Kokoş :)
Ama hakikaten içine dil peyniri giren patlıcanın başına gelen avrupalılaşma durumu mudur? Memleketi neresi olursa olsun, sonuç yine memnun edici...
Yazın misafir gelince patlıcanı eksik olmayan ben,açık büfemde pratik ama farklı bir sunum yapmak istedim.

Tek başına da servis edilebileceği gibi, et yemeklerinin yanına da şık ve lezzetli bir garnitür olarak değerlendirilebilir.

Malzemeler:
  • 4 adet ince uzun patlıcan
  • 200 gr dil peyniri
  • 15-20 adet cherry domates
  • kızartmak için sıvıyağ

Patlıcanları alacalı olarak soyup uzunlamasına dilimleyerek tuzlu suda yaklaşık 15-20 dk kadar bekletiyoruz. (dilimlerin çok ince veya çok kalın olmaması önemli)

Patlıcanları kurulayıp kızgın yağda altın rengi alıncaya kadar kızartıyoruz. Kızarttığımız dilimleri, fazla yağını süzdürmek amaçlı olarak kağıt peçete serili bir tabağa alıyoruz.

Patlıcanların arasına birer dilim dil peyniri koyup rulo yapıyoruz. Yaptığımız ruloları bir borcama ya da fırın kabına diziyoruz. Her bir rulonun üzerine yarım cherry domates koyarak 180 derece fırına vererek peynirleri eritiyoruz. Domatesler yumuşayınca , fırından alarak servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

16 yorum:

gulsev dedi ki...

Acil durumlar için servis tabağına, yemeğin yanına alternatif bencede...Çok beğendim.
Ellerine sağlık.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

sunum ve görunumuyle harıka bir aperatif olmuş.ellerıne sağlık.sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık patlıcan aşığı
olarak denemem lazım çok öpüyorum...

çeşnici Handan dedi ki...

Görüntü süper. Ellerine sağlık.

otomatikkepce dedi ki...

İYİ FİKİR EMİNİM LEZZETLİ OLMUŞTUR
ELİNİZE SAĞLIK
HÜLYA

Unknown dedi ki...

ah birde patlıcanları kızartmasak daha pratik olacakmış.ellerine saglık.

aleyna dedi ki...

elinize sağlık.bir patlıcnsever olarak deneyeceğim inşallah

ebru dedi ki...

Sevgili Müge senin kokoş patlıcan harika görünüyor. :)) Ellerine sağlık canım.

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok şık bir sunum, ellerinize sağlık. Patlıcanın her haline bayılırım. Ben de patlıcanlı-kabaklı benzer tarifler tasarlıyordum kafamda ama bu tarifi de mutlaka deneyeceğim.
Güzel bir hafta sonu dileklerimle...
Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

eline sağlık harika bir aparetif olmuş

TuruncuTatlar dedi ki...

nefis olmuşlar nefis ellerine sağlık canım sağlıkla kal..

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

çok şık bir sunum olmuş... ellerinize sağlık

duygu dedi ki...

merhaba bu istah acici goruntuye dayanamayip denedim tarifinizi...gercekten oldukca lezzetli oldu...dil peynirleri akip gitmezmi icinden diye tereddut etmistim ama gayet guzel hapsolmuslardi...hatta sogudukca daha lezzetli oldu sanki... tek sorun patlicanlarim her zamanki gibi cok yag cekti...firindan cikinca peynirin yagiyla da birlesip tepsinin dibinde bol miktarda yag birikti... patlicanlarin fazla yag cekmemesi konusunda bildiginiz puf noktalari var mi? tesekkurler

gülşen dedi ki...

bir patlıcanı kaç dilime ayırmalıyız tahmini?
birde küp şeklinde peynirmi koyacağız içine yoksa peyniridemi uzunm ince dilim halinde koyacağız?
denemek istiyorum çok güzel.

gülşen dedi ki...

bir patlıcanı kaç dilime ayırmalıyız tahmini?
birde küp şeklinde peynirmi koyacağız içine yoksa peyniridemi uzunm ince dilim halinde koyacağız?
denemek istiyorum çok güzel.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails