20 Temmuz 2010 Salı

VİŞNE REÇELİ

Vişne Reçeli


Reçel.. Kahvaltı sofralarının olmazsa olmazı ...

Reçelin geçmişi bir hayli eskilere dayanıyor. Yaptığım araştırmalara göre, eski Yunan medeniyetinde ilk olarak ayva parçaları bal ile kaynatılarak soğuduktan sonra tüketilirmiş. Avrupa’da meyvelerin rendelenerek şekerle pişirilmesi usulü olarak bilinen “marmelat” kelimesi kökünü bu uygulamadan kaynaklı olarak, Portekizce “ayva” sözcüğünden almış. Yunanlılarda yaygın olan bu uygulama, sonrasında Romalılarda da yapılmaya başlanmış ve hatta çeşitler arttırılarak elma, limon ve gülle zenginleştirilmiş.

Ortaçağ’da ise reçeli, et yemeklerinin yanında görmeye başlıyoruz. Şekerin ve balın çok pahalı oluşu ile yemeklere tat vermek amaçlı olarak ilave edilen meyvelerin, yemeğe verdiği lezzet, reçelin de yemeklere eşlik etmesinde kuşkusuz öncü olmuş.
.........

Reçel hakkında daha çok öğrenmek ve yazının devamına ulaşmak için Ajanda Temmuz sayısını online okuyabilir, PDF olarak indirebilirsiniz..

Ajanda'da her ay farklı bir konuya yer verdiğim "Bir Kaşık Bilgi"sayfasında Temmuz sayısını "Reçel"e ayırınca bana da evde reçel pişirmek düştü.

Genel olarak en sevdiğim reçeli sorsanız kesinlikle Ayva! Ayva! diye bağırabilirim :) Hele de canım Neroş'umun yaptığı ayva reçeline doyamam ...

Ama Enginciğimin en sevdiği reçel ise vişne reçelidir. O yüzden bu denememi vişne reçeli ile yaptım. Biraz tembel işi gibi gözükse de sonuç gayet iyi oldu. Ben vişnelerin çekirdeklerini çıkartmadım. Hem zeytini de yerken çekirdeğini çıkartıyoruz değil mi :) Dedim ya tembel işi oldu diye :)

Abartmadan küçük bir kavanoz reçelim olsun derseniz... Hem de Müge gibi tembelim diyorsanız :)

Malzemeler:
  • 250 gr vişne
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay kaşığı limonsuyu

Vişnelerin saplarını ayıklayıp yıkıyoruz ve tencereye koyuyoruz. Üzerine şekeri koyup kısık ateşte kaynatıyoruz. Şeker eriyince vişneler suyunu bırakacaktır. Suyu koyulaşınca limonsuyunu ilave edip ocaktan alıyoruz. Kavanoza koyarak soğuyunca buzdolabına kaldırıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

8 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim harika görünüyor, benim eşimin de reçelde kıstası kırmızı olacak. yani kırmızı dışında başka renk olunca olmazmış. ben de her reçele ayrı bayılırım, benim de bu aralar aklımda nektarin var bakalım kısmetse

umutluhayat dedi ki...

en sevdiğim reçellerin başındadır vişne,o mayhoş tadı ve nefis rengine bayılşırım.ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Mügem canım harika bir görüntü reçelsiz sofra bizdede düşünülemez ellerine sağlık öpüyorum.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Mügeciğim ellerine sağlık en sevdıgım recel vişne ve ayvadır benımde.verdıgın bılgılerde cok guzeldı sevgıler:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Sevgili Müge ne diyeyim çekirdekli reçel yapma fikri süper..
Bahçeden vişne topladım getirdim attım nofrostta reçel yapmak istiyorum ama çekirdekle falan uğraşmak istemiyorum
bende çekirdekli vişne reçeli yapayım :)
Ellerine sağlık bayılıyorum vişne reçeline

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim eline sağlık .Aslında reçel yaparken özelliklede vişne reçeli çekirdekleri içinde kalınca ayrı bir aroma veriyormuş yani tembel işi değil lezzet farkı senin yaptığın.Sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık reçelin görüntüsü çok berrak ve rengi çok gü<el

Unknown dedi ki...

Gerçekten kahvaltı soframın vazgeçilmezi reçeller.Çok seviyorum hele ev yapımı reçel oldumu hiç hayır demem:)))
Ellerinize sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails