19 Ağustos 2010 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Zeytinyağlı Biber Dolması


Çok uykusuzum.. Tarif yazamayacak kadar üşengeçim bugün :( Hadi fotoğrafı benden tarifi sizden olsun bugün, değiştirelim düzeni :)
Herkesin evinde pişer zeytinyağlı dolma.. Herkesin yoğurt yiyişi farklı, değişik metodlar, farklı farklı ilaveler var.. Siz nasıl yapıyorsunuz dolmayı ? Benimkine en yakın tarife gönderme yapıcam kendime geldiğimde :)
Hadiii okumak değil yazmak zamanı..
Böyle şey görmedim demeyin.. tarif bekliyorum :)

Üşengeç blogger Müge :)

14 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

Müge Hanım;
Günaydınlar..
madem bugün program değişti.. Bu güzel fotoğrafın altına nacizane tarifimi yazıvereyim dedim..

Zeytin yağlı biber dolması için;
Kuş üzümleri bir kasede ılık suda bekletilir.
Dolma biberler yıkanıp içleri temizlenir.
Soğanlar yemeklik doğranıp geniş bir tencere içerisinde zeytinyağı ile sotelenir. İçerisine iyice yıkanmış pirinçler eklenir kavrulmaya devam edilir.
Küp küp doğranmış domatesler, ince kıyılmış maydonoz, dereotu, taze nane, yeşil soğan ve taze yeşil sarmısak eknelip kavrulmaya devam edilir.
Tuz, karabiber, sumak, kırmızı pul biber, kimyon, tozşeker, yıkanmış kuşüzümü, limon suyu ve en son tarçın eklenip bir iki kez çevrilir ve dolma içi ocaktan alınıp soğutulur. Soğuyan iç dolmalık biberler içerisine paylaştırılır ve geniş bir tencere içerisine sıralanır. pişmeye bırakılır.

NzlGl dedi ki...

Bunu stili çok beğendim .İnanın yazı yazmak gelmediği için içimden tarif yayınlamıyorum.
Böylesi hoş olmuş:))))
Tarifim deniz hanımınkiyle aynı:)))))

sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Güzel bir yöntem.Bende aynı yapıyorum.Yalnız şeker,üzüm ve tarçın koymuyorum.Tatlı tatları yemekte sevmiyorum.Ellerinize sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

5-6 kurusoğan
1 sb zeytinyağı
1,5 bardak pirinç
1 tepeleme yemek kaşığı dolma baharatı(zeytinyağlı dolmalar içib aktardan alıyorum)
1 ttalı kaşığı şeker
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
2 yemek kaşığı kuş üzümü
nane,dereotu,maydonoz...

Sıvıyağda yemeklik doğranmış soğanlarla fıstıkları pembeleşene kadar kavuruyorum.Sonra pirinci katıp biraz daha çeviriyorum ve malzemeleri sırayla ekliyorum 1 sb su ekleyip biraz pişiriyorum..En son otlarıda katıp kapağını kaparıp 5 dk demlendiriyorum.

Dolmalık biberleri temizleyip içlerine dolma harcını doldurup tencereye dizilir.Üzerine yarısına gelecek izada su ve biraz zeytinyağı gezdirip pişiririm ..

Ben sitemden kopyledim ama sizinkine yakın olmaz çünkü benimkinin rengi daha koyu siz sanırım domates kullanmışsınız:)

yemekbiraşk dedi ki...

Müge Hanım,
bilmukabele, ben teşşekür ederim. yemekbahane benim yıllardır zevkle takip ettiğim sayfalardan biridir. şimdi ne mutluyum ki yazarıyla birebir yorumlar köşesinde buluşuyorum :)
nacizane benimde tarifim var. aslında ben zeytinyağlı dolmayı 3 ayrı reçeteyle pişiririm ama bunların içinde en sevdiğim tarif bol baharatlı, dereotlu, taze naneli ve fırınlanmış olanıdır. sizlerle bu tarifimi paylaşmak istiyorum, sevgiyle kalın.

zeytinyağlı fırınlanmış biber dolma

malzemeler
1 kg dolmalık büyük boy biber (ve olabildiğince aynı boyda)
1 kg soğan küçük yemeklik doğranmış
1/2 yarım demet ince kıyım maydonoz
1/2 yarım demet ince kıyım dereotu
1/2 yarım demet ince kıyım taze nane
1 ym kaşığı dolu dolu acı biber salçası
1 tatlı kaşığı karabiber
2 ym kaşığı kuru nane
1,5 su bardağı zeytinyağ
1.5 su bardağı pirinç
dolmalara kapak için domates
tuz

hazırlanışı

Z.yağında soğanlar kavrulur içine iyice yıkanmış pirinçler eklenir 2-3 dk daha kavrulur. Salçası eklenir tavaya sardırılmadan bir iki çevrilir 1 su bardağı su konur suyunu çekince baharatları eklenir karıştırılır. Ocağın altı kapatıldıktan sonra yeşillikler eklenir karıştırılır. ve demlenmeye bırakılır. Biber salçası tuzlu olduğundan iç harcına tuz konulmaz. Salça tuzsuz ise konulur.


Temizlenmiş biberlerin içine hazırlanan harçtan konur ağzına kadar doldurmayın pirinç şiştikçe taşıcaktır. domatesteleri ağzına kapattıktan sonra fırınada girebilen yayvan bir tencereye tek sıra dizilir. Tencereye 1/2 çay bardağı zeytinyağ gezdirilir tuz miktarı ağız tadına göre ayarlanıp biberlerin yarı beline kadar su konur önce harlı sonra kısık ateşte pişirilir. Biberler diriliğini pek kaybetmeden 220 derece fırında sadece üst pişirme kısmı ayarlanarak biberler kızarana kadar pişirilir.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili müge abla hemen ben de kendi tarifimi vereyim istedim madem bugün tarif paylaşım günü oldu.ama daha evvelinde sana güzel bir gün diliyorum.uykunu almış olman dileğimle...

mintininmutfagi.blogspot.com dan zeytinyağlı biber dolması tarifi...

***************


1 kg.dolmalık biber

yarım su bardağı pirinç

yarım su bardağı bulgur

2 adet kurusoğan

yarım demet taze nane

çeyrek demet maydonoz

6-7 diş sarımsak

2 yemek kaşığı salça

1 çay bardağı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı pulbiber

1 çay kaşığı karabiber

tuz

YAPILIŞI1-bir tavaya 2-3 kaşık kadar yağı koyun ve ince kıym doğradığınız kurusoğanları bu yağda pembeleşinceye kadar kavurun.

1-üzerine çok az salça ilave edin.yıkayıp hazırladığınız bulgur ve salçayı ilave edrek karıştırın.tuz ve baharatlarını ekledikten sonra hafif üzerini geçecek kadar sıcak su ilave ederek kısık ateşte pişirin.suyunu çektikten sonra ılımaya bırakın.

3-sarımsakları soyarak küçük küçük doğrayın.maydonoz ve naneleri de incecik kıyarak ılıyan harcın içine ekleyin.dolmanın tadını harika yapan şey bol sarımsak ve bol taze nane.bana güvenin ve deneyin derim.

4-son olarak biberlerin köklerini çıkartarak bir bıçak yardımıyla küçük çizikler açın.içine su girerek daha güzel pişmesi için.biberlerin içlerini doldurarak tencereye yerleştirin.

5-üzerlerini ister domates ile ister çıkardığınız biber kökleriyle kapatın.üzerine salçalı su yaparak biberlerin yarı yerine gelene kadar tencereye koyun.son olarak zeytinyağı gezdirin.üzerine bir porselen tabak yerleştirdikten sonra kısık ateşte pişmeye bırakın.
yanında yoğurt ile servis yapabilirsiniz.

not:***benim bu tarifimde lezzet kaynağı sarımsak ve taze nane aroması.güvenin ve deneyin derim.

***kuşüzümü ve fıstıklı bulgur kullanmadan yaptığım biber dolması tarifini de yakında bloğumda yayınlayacağım.sırasını bekleyen tarifler arasında...

müge ablacığım sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Bu güzel fotoğrafa bizinde bir katkımız olsun o zaman:)

Ellerinize sağlık kırmızı biberin zeytinyağlısınada, etlisinede bayılırım:)


Malzemeler

* 13-14 adet orta boy dolmalık biber
* 2 büyük boy kuru soğan
* 2 su bardağı pirinç
* 2 adet domates
* 1 su bardağı zeytinyağ
* dolmalık fıstık
* kuş üzümü
* yenibahar
* 3 yemek kaşığı tozşeker
* karabiber
* tarçın
* nane
* tuz


Yapılışı

Soğanları küçük küçük doğrayıp yağda fıstıkla birlikte biraz kavurun sırasıyla yıkanmış üzümü, pirinci koyup çok az kavurun. Baharatlarını ve şekerinide ekleyip karıştırın. Domateslerin kabuklarını kapak yapmak üzere soyup, içini küp küp doğrayın. Pirince domatesleri ilave ettikten sonra iki su bardağı su koyup kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Daha sonra kenara alıp soğumasını bekleyin. Diğer tarafta dolmalık biberleri temizleyip içlerini tuza batırdığınız parmağınızla tuzlayın. İç malzememiz soğuyunca biberleri doldurup dometes kabuğuyla kapatıp tencereye dizelim, iki su bardağı su ilave edip yine suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirelim. Suyunu çekince tencerede soğutup servis tabağına alalım... Afiyet olsun

Sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

offf yazdıklarımın hepsi gitti silindi :(

Bende aynı senin gibi yaparım biber dolmasını ASnlatmaya ne gerek var :P

tembel bloggerın tembel blogger arkadaşı olurmuş :P valla hiiç yazacak halim yok mügecim keşke müge yapsada yesem vaziyetindeyim..
nefis görünüyor. ellerine sağlık..

sevgiler öpüyorum

Adsız dedi ki...

arkadaşların çok güzel tarif etmişler dolmayı hepsi birbirinden güzeldir eminim... ben sitenizi cupp kek tarifi ararken buldum ve yapmış olduğunuz (kokaolu cupkek şeker hamurlu süslemeli kutuda) tarifinizi yaptım ve çok güzel oldu .. acaba küçük şeffaf kutuları nerden bulabilirim bilgi veririseniz sevinirim tşkler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ımmm harıka görunuyor:)görüntü bıle yeter::)

ruken dedi ki...

çok hoşsun yaaa :) bu tembelliğin bana yaradı.. değişik tarifler görmüş oldum sayende :)

ozlemhan dedi ki...

Alemsin müge güzel fikir ama bende uzun yazamayacak kadar yoğunum Ellerine sağlık görüntü süper eminim lezzeti de öyledir

Yemekbahane dedi ki...

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum güzel tarifleriniz ve samimi yorumlarınız için.

Değerli "adsız" şeklinde yorum bırakan okuyucum, bana yemekbahane@gmail.com adresinden email atarsanız konu hakkında detaylı gorusebiliriz.

Selamlar,
Müge

Devastator Usta dedi ki...

fotoğraf çok iştah açıcı bu arada. fikir de güzel. tebrikler. ellerine sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails