3 Eylül 2010 Cuma

KAYISI HOŞAFI

kayısı hoşafı



Hoşaf ve komposto arasındaki farkı biliyor musunuz? Ben yeni öğrendim, geçenlerde televizyonda bir programda aşçı anlattı. Meğer hoşaf, kuru meyveden, komposto taze meyveden yapılırmış. Bak iyi oldu öğrendiğim. O zaman bugün kurukayısıdan yaptığımıza göre bu nedir? "Hoşaf" Bravo !!!!

Ramazan ayında ferahlatıcı, ağzımızı tatlandırıcı bir lezzet kayısı hoşafı. Eskiler özellikle sahurlarda pilav ile çok tüketirlermiş. Kayısı hoşafı özellikle de sindirim sistemimizin düzeninin bozulduğunu varsaydığımızda sağlığımız açısından da etkili.

Hazır meyve sularındansa evde yaptığınız buz gibi bir hoşafa ne dersiniz?

Malzemeler:

  • 2 su bardağı ufak doğranmış kuru kayısı
  • 3/4 su bardağı toz şeker (Çok tatlı seviyorsanız şeker miktarını arttırabilirsiniz)
  • 5 su bardağı su

Kayısıları 5 su bardağı suda yaklaşık 20 dk kadar haşlıyoruz. Daha sonra şekeri ilave edip 5 dk daha kaynatıyoruz. Soğuk şekilde servis ediyoruz.



Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

Unknown dedi ki...

çok hoş görünüyor bilgi içinde teşekkürler bende bilmiyordum öğrediğim iyi oldu ellerine sağlık:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Nefis görünüyor ama benim simdi cok canim cekti! Elinize saglik,bizim oralarda bayramlarin,dügünlerin,mevlütlerin en cok sevilen unsurlarindan biridir,bir an gözümün önüne geldi...

Sevgiler,afiyetle...

Zeynep'in Evi dedi ki...

Bu ramazan yapmaya niyetlendiğim ama birtürlü tembelliğiimi yenip yapmadığım hoşaf ah nasıl canım çekti ellerine sağlık cnm:)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel goruyor
cokta severim kayisi hosafini
hosaf yapmanin tam zamani simdi

kalpkurabiye dedi ki...

dediğiniz gibi en ferahlatan hoşaf türü:)
bende bu farkı oktay ustadan öğrenmiştim..:)
annemle sürekli itiş kakış olduk hergün kayısı hoşafımı olur diye ama oluyor çok seviyorum:))

NzlGl dedi ki...

En sevdiğim hoşaftır. Hatta tatlıyla pek haşır neşir olmadığım için şeker koymadan yapıyorum ben...
Eline sağlık sevgili Mügecim

anneanneninemekleri dedi ki...

Ohhhh missss.Bu ramazan sık sık yaptım ben.Ramazanın vazgeçilmezi.Ellerinize sağlık.

ebru dedi ki...

Müge çok lezzetli görünüyor. İş yerindeki eski aşçımız sık sık yapardı. Yanında da tavuklu pilavla beraber. Ellerine sağlık canım.

KEYF-İ MEKAN dedi ki...

Ellerinize sağlık Müge Hanım, hoşaf-komposto mevzusunu öğrendiğim iyi oldu, aslına bakarsanız ben kompostoyu hoşafın günümüzdeki adı olarak biliyordum:)) Teşekkürler bilgi verdiğiniz için, bloğunuzu uzuuuun zamandır takip etmekteyim, yorum yazmak bugüne kısmetmiş, sevgilerimle...(Nazife-28-İzmit)

Birsel ve İrem dedi ki...

Görüntü harika, kayısı hoşafı çok da faydalı, ellerinize sağlık. Şimdi olsa soğuk soğuk, süper olurdu. Afiyet olsun.
Sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Eskiden annem çok yapardı şimdi unuttuk sanki hatırlattığın için teşekkürler Mügeciğim eline sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Soğuk soğuk ne güzel olur. Ellerine sağlık harika görünüyor. Sevgiler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails