22 Eylül 2010 Çarşamba

ŞEFTALİ KOMPOSTOSU

Şeftali Kompostosu

Uzun ve güzel bir tatilin sonrasında Ramazan'dan bir tarifle dönüş yapıyorum. Daha önce hoşaf tarifi vermiş hatta komposto ve hoşaf arasındaki farkı aktarmıştım sizlere. Ramazan ayında bir de şeftali ile denemem olmuştu. Taze bir meyve ile yaptığım için buna artık komposto diyebiliriz sanırım değil mi :)
Şeftalinin son demlerini yaşarken belki sizler de denemek istersiniz. Uygulama aslında birebir aynı ama kayıtlarda bulunması adına tarifi tekrarlayalım:

Malzemeler:

  • 3 adet orta boy yumuşak şeftali
  • 3/4 su bardağı toz şeker (Çok tatlı seviyorsanız şeker miktarını arttırabilirsiniz)
  • 5 su bardağı su

Şeftalileri soyup yarım ay şeklinde eşit büyüklüklerde dilimleyerek 5 su bardağı suda yaklaşık 20 dk kadar haşlıyoruz. Daha sonra şekeri ilave edip 5 dk daha kaynatıyoruz. Soğuk şekilde servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

16 yorum:

NzlGl dedi ki...

Şeftaliyi sevdiğim için onunla ilgili herşeyi severim
elinize sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Bugünlerde hava yeniden ısındı burda,bir komposta hiç fena olmıycak gibi.ellerine sağlık canım..mutlu günler..

Rakunt ideas dedi ki...

Yazın o sıcağında en iyi gidecek Komposto.Ellerine sağlık canım Tekar hoşgeldin.

Yemekbahane dedi ki...

Hoşgeldiniz dostlar.. Yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Sevgiler
Müge

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim merhaba tatlım
hamilelikte o kadar çok şeftali aradım ki şeftalinin hayatımdaki yeri başka benim için :)
dediğin gibi Şeftali bitmek üzere mutlaka yapıl içilmeli afiyet bal olsun
sevgiler

Bayram Kombesi dedi ki...

Hosgeldin diyeyim oncelikle. Seftali en sevdigim meyvedir. Bizim sicaklarimiz henuz 40 larin altina dusmedi. Demek ki komposto zamani :) Ellerine saglik, sevgiler.

ebru dedi ki...

Sevgili Müge öncelikle goşgeldin sefalar getirdin. Ben bu kompostoyu pek severim. Hatta oğlum doğduğu zaman o kadar çok içmiştim ki süt olacak diye. Ellerine sağlık canım.

yemekbiraşk dedi ki...

dokunamasamda aen sevdiğim meyvelerdendir ellerinize sağlık

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

Mügecim dün sayfan açılmıyordu şü
kür düzelmiş:))Komposto enfes elle
rine sağlık iftar için alabilirmi
yim öpüyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Yaz kış kompostoyu ailece çok severiz. Ellerine sağlık canım:)

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Müge şeftalinin her türlüsünü bende çok severim.. Kompostosu da çok yararlı.. Eline sağlık. Bane yzdığın değerli yorum içinde çok tyeşekkür ederim..Görüşmke üzere sevgiler.

evatolyesi dedi ki...

Yanına güzel bir domatesli pilav ne kadar güzel olur:)
Ellerinize sağlık
Sevgileriminle

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım mail attım sana

Zehra Gürgen dedi ki...

Müge serin serin canım çekti inan.
Bu sene bizde çok yaptık.Derine göre meyve suyu bu, sonra da tanelerini yiyor :)

ellerine sağlık canım

Evimin dekoratörü Esin dedi ki...

Ellerine sağlık, bu ramazan bende her hafta yapıyorum, bittikçe yine yapıyorum, kızlar bayılıyorlar. Ama ben şeftalileri öncesinde tuzlu sirkeli suda bekletiyorum ki diri diri kalsınlar diye...Bizimkiler de böyle seviyorlar...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails