5 Kasım 2010 Cuma

KAKAOLU KEK

kakaolu kek



Bazı hazırlıklar içerisindeyim. Bunu sizinle çok yakında paylaşıyor olacağım. Azıcık ondan azıcık başka sebeplerden pek elim klavyeye gitmedi, affedin.
Bu keki bu kahvaltı sofrası için hazırlamıştım. Yine Softbowl etkinliğinde hediye edilen kalıbımı kullandım. Softbowl'un azıcığı kocaman yapma özelliğinden sevgili Sevilcim bahsetmişti sağolsun. Ben de dersi derste öğrenen öğrenci prensibimden ödün vermeden kulağımda öğüdüm ona girdim mutfağa, yumurta sayısını düşürdüm, taşma yapmaması adına :) Yani sizler eğer henüz şanslı Softbowl sahiplerinden değilseniz, bu malzemeye 1 yumurta daha ilave ediniz ve orta boy bir kalıp tercih ediniz.

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 çay bardağı portakal suyu
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı un
  • 1/2 çay bardağı kakao

Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.


Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Yoğurt,yağ ve portakal suyunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Tüm toz malzemeleri elekten geçirip bir kapta karıştırıyoruz. Diğer sıvı karışıma ekleyip tahta kaşıkla iyice yediriyoruz.


Kalıbımızı margarin ile yağlıyoruz. (Softbowl kullananlar ilk kez kullanmıyorsa buna gerek duymayacaklardır.)


Kek karışımımızı döküp fırına veriyoruz. Yaklaşık 30-35 dk sonra kürdanla içinin pişip pişmediğini kontrol edip fırından alıyoruz. Kekimiz ılınıp kendini çekene kadar bekliyor, sonra kalıbından çıkartıyoruz.


Ben pudra şekeri ve minik şekerlemelerle süsleyerek servis etmiştim.


Afiyetle ve sağlıkla,

22 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

anım eline sağlık. gerçekten soft bowl ile az malzemeyle güzel kekler çıkıyor. sevgiler

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık görüntü şa
hane öpüyorum.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Renkli ve Maaşallah çok da güzel kabaran bir kek olmuş.
Sevgiyle kal.

Online Decoration dedi ki...

Kekiniz harika görünüyor, süslemesi de çok neşeli ve zevkli olmuş, ellerinize sağlık...

Saliha dedi ki...

mügecim sayfanı ilk açtığımda resim öyle hosuma gitti ki...kış aylarında işim bittiğinde elimde kahvem cama başımı dayayıp kek yemeyi çok severim...ama dışarıda karda olucak:) nedense bu manzara bana çok otantik ve güzel gelir :))
kek üzerine sanki kar yağmış karın üzerine mini mini yıldızlar :)) ay ne uzun yazdım dimi :)) ellerine saglık guzel kalpli mügecim....

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor,çok güzel fotolamışsın ayrıca:)
öpüyorum

kitchenart-ist dedi ki...

Çok fotojenik bir kek olmuş Mügecim.Eline sağlık.
Sevgiler,

Cafe Pepela dedi ki...

Nefis görünüyor..! :)
Ellerine,gönlüne sağlık canım.
Kalbi selamlarımla

Şehnaz dedi ki...

canım nekadar güzel bir kek yapmışsın...ellerine sağlık..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Muge'cigim,
Hraika olmus kekin.

Sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Çok güzel özelliklede üzerindeki yıldızlar çok hoş durmuş ellerinize sağlık :)
İyi haftasonları

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim bu keki görünce adaşın kızımla bayramda tarifini yapma kararı aldık nefis olmuş ellerine sağlık sevgiler bizden...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik
goruntu harika Mmm

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bayilirim kakaolu herseye vede özellikle kekine!Elinize saglik,nefis olmus bu kek!

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Ellerine saglik pek guzel gorunuyor sanki kar yagmıs gibi, ayrıca uzerindeki renkli suslere de bayildim:)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık Müge
kakao ve portakal birarada enfes bir kek olmuş

Betül KAVAL dedi ki...

mügecim nefiss gözüküyor. ellerine sağlık canım.. hele üzerindeki şekelre bittim.

sevgiler

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , bende birazdan mutfağa girip kek yapacağım:-)
Sevgilerimle.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok şık olmuş

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok şık olmuş

Tümay Öztürk dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık sunumu ile beraber kekin çok güzel gözüküyor.:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Nefis görünüyor.albenili olmuş ellerinize sağlık.
kolay gelsin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails