30 Kasım 2010 Salı

MERCİMEK KÖFTESİ TAKLİDİ YAPAN PATATES KÖFTESİ

Patates Köftesi



Bu nasıl bir başlıktır? Ama yalan mı, baksanıza :) Kim bu fotoğrafa bakıp "Mercimek Köftesi" demez ... Bırakın fotoğrafa bakmayı yiyince bile diyemiyorsunuz :) O zaman neden bu köfteyi yapayım mercimek köftesini yapmak dururken dediğinizi duyar gibiyim :) Canım size bahane mi yok :)

Evde mercimeğiniz yok olabilir,mercimek köftesi yapıp kıvam sorunu yaşamaktan korkuyor olabilirsiniz, psikopatça konuklarınıza "ye bakalım bu ne" şeklinde sorular sorasınız gelmiştir vesair vesaire ...

Neden yapıyor olursanız olun, sonuçtan memnun kalacağınıza şüpheniz olmasın.

Malzemeler:

  • 5 adet büyük boy patates
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 büyük boy kurusoğan
  • 2 yemek kaşığı domates salçası (seviyorsanız bir miktar biber salçası da ilave edebilirsiniz)
  • İnce kıyılmış maydanoz
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber
  • Limon suyu
  • Servis etmek için marul yaprakları

Yapılışı:
  • Patatesleri soyup, iri iri doğrayarak üzerlerini geçecek kadar suyun içerisinde haşlıyoruz. Böyle yapmanız ezme işleminde size rahatlık sağlayacaktır.
  • İnce bulguru 1 su bardağı sıcak su ile ıslatıp şişmeye bırakıyoruz. (Normal mercimek köftesinde belki bulguru daha fazla su ile ıslatmanız gerekebilir ancak patatesin nemi ve sıcaklığı da bulguru şişireceği için şekil vermekte zorlanmamak adına bu aşamada çok su kullanmamanızı tavsiye ederim.)
  • Patatesler haşlanırken ve bulgur beklerken, bir tencerede ufak ufak doğranmış kurusoğanları sıvıyağda soteliyoruz. Soğanlar yumuşayınca salçayı ve baharatları ilave edip kısık ateşte bir süre salçayı da pişiriyoruz.
  • Patatesleri sıcakken ezip, bulgur ile iyice karıştırıyoruz. Salçalı sosu ekleyip bir süre kapağı kapalı bir kapta kendisini iyice çekmesini bekliyoruz.
  • Ilındıktan sonra maydanozları da ekleyip, arzu ettiğimiz miktarda limon ile tatlandırarak (kıvamını sulandırmamaya dikkat etmeliyiz) elimizle şekil verip, marul yapraklarının içerisinde servise hazır hale getiriyoruz.

İşte mercimek köftesi taklidi yapan patates köfteniz hazır ....


Afiyetle & sağlıkla,

17 yorum:

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

HAHAAA!!! konuklara psikopatça davranmak işte ben! yerelmalı humus ile kaç kişiye yaptım:) "ye yeeee bak bakalım ne?" Harika olmuş bence tarif, patates mercimek farketmez leziz malzemeler bunlar:) yaratıcılık ama işte farkeden o:) sevgilerimle,

lezzet sarayı dedi ki...

ilahi... gülmekten öldüm.
ama harika olmuş ellerine sağlık.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Müge,

Bence görüntü harika.Patatesi severim lezzetide güzeldir diyorum.Ellerine sağlık.Aklımda olsun.

Sevgiler*

Unknown dedi ki...

Ne desem ben simdi yaa... Fevkuledenin fevkuledesi olmus... Bu ne yaraticilik !! Bayildim bayildim !!! Ellerine saglik !!!

mintinin dünyası dedi ki...

mügecim o maharetli ellerine sağlık evvela.eşim pek sever bu köfteyi.ben mercimeklisini daha çok severim.lakin bu taklitçi köfte de yenmeyecek gibi durmuyor hani.sevgiler arkadaşıma...

Unknown dedi ki...

Gerçekten de mercimek köftesi gibi görünüyor!Ama ister mercimek köftesi olsun,ister patates,enfes görünüyor enfes!

Nehir Butik Pasta dedi ki...

valla harika bir fikir denenmesi gereken bir lezzet
ellerine sağlık

BETÜLCE dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten mercimek köftesi gibi duruyor.Ama ben ikisinide çok severim.

Unknown dedi ki...

harika görünüyor,ellerinize sağlık.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim, şahsen ben de mercimektense bunu yapmayı tercih ediyorum. Bahanem de çok mühim üstelik: Mercimeğin haşlandığı su miktarı önemli..Katı veya cıvık olabiliyor, tutmama riski var yani. Ama bunda öyle bir risk yok. Kıvam da lezzet de garanti..Ellerine sağlık kardeşim..

kalpkurabiye dedi ki...

:))
hem pratik hemde lezzetli bir aperatif ellerinize sağlık Müge Hanım..
sevgiler..

nesrin galatalı dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok iyi fikir, yarın hemen deneyeceğim, eminim çok güzel olacak.

GEZGIN dedi ki...

Süper olmuş. Yılbaşı için düşünülebilir :)

Hülya dedi ki...

Mügecim harika gözüküyo, ellerine sağlık. Daha önce ben denememiştim, ilk fırsatta yapacağım : )

Bayram Kombesi dedi ki...

Hay Allah iyiligini versin. Oldum gulmekten yaaaa. Bu nasil basliktir.
Ellerine saglik ama patatesli kofteye de bayilirim hani.

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

başlık çok hoşşş.ellerinize sağlık.:)

evatolyesi dedi ki...

İçine konulan malzemelerden ziyade el lezzeti önemli
ellerinize sağlık:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails