22 Kasım 2010 Pazartesi

MISIRLI PİRİNÇ SALATASI

Mısırlı Pirinç Salatası



Uzuunnn bir tatilin ardından hepinize tekrar merhaba dostlar. Bayramda iyi dileklerini gönderen, siteyi ziyaret eden, değerli yorumlarından mahrum bırakmayan tüm Yemekbahaneseverlere kucak dolusu teşekkürler...

Yarısı aksıra tıksıra, çoğunluğu yatarak, çok uzağa gitmeden yakınlarda takılarak bir bayram geçirdim. Hamileliğin etkisi ile hiç olmadığı kadar sık hasta oluyorum ve tabii ki ilaç içemediğim için alternatif tıp peşindeyim sürekli :) Bayram esnasında yeni öğrendiğim bir şeyi sizlerle de paylaşmak istedim.Hep yemek tarifi verecek değilim ya biraz da şifalı bitki çayı tarifi vereyim :) Tekirdağ'da dayımları ziyaretim esnasında yengemden harika bir boğaz ağrızı ve öksürük şifası öğrendim. Hastalığın kol gezdiği şu günlerde sizler de uygulayabilir, çocuklarınıza dahi gönül rahatlığı ile içirebilirsiniz. Elma kabuğu ve ayva yaprağını beraber kaynatarak hazırlanan birnevi çay bu.. İçerisine de biraz limon sıktınız mı hakikaten özellikle yüksek desibeldeki öksürüğüme birebir geldi.

Mısırlı Pirinç Salatası ise arkadaşım Şule'den öğrendiğim bir tarif. Ekonomik ve pratik oluşu bir yana, lezzeti ile de akıllarda yer ediyor.
Acemi mutfak şeflerine ise tam 12'den hitap ediyor ;)

Malzemeler:


  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • İnce kıyılmış dereotu (arzu ettiğiniz miktarda koyabilir ya da hiç eklemeyebilirsiniz)
  • 2 su bardağı sarımsaklı yoğurt (yoğurtdunuz çok sulu ise daha az koyabilirsiniz)
  • 2-3 kaşık mayonez (arzuya göre konmayadabilir)
  • tuz



Pirinci lapa kıvamına gelinceye kadar haşlıyoruz. Haşlanan pirinçleri soğuduktan sonra tuz, mısır, yoğurt, dereotu ve mayonez ile karıştırıp servis tabağına alıyoruz. Maydanoz, dereotu, kırmızı biber ya da nane ile süsleme yapabilirsiniz.


Not: Kıvam olarak koyu bir kıvamda olmalı, salatanızı yaparken yoğurdunuzun kıvamına göre işlem yapmanızı öneririm.


Afiyetle ve en önemlisi sağlıkla kalın,

19 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu aralar iştahım çok fena durduramıyorum:) bu salatada tam benlik olmuş şu an ellerine sağlık

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Salata nefis,sizede cok gecmis olsun,receteyide salatayida yazdim,tesekkürler efendim,sevgiler...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

hakikaten pratik ve lezzetli olduğuna da eminim! yoğurt ve dereotu bir araya geldi mi dayanamıyorum:) zaten bayramda açılan iştah nasıl kapanacak sonum ne olacak muallak:)) iyi geliyor bu tarifler iyiii:) Geçmiş olsun, sevgilerimle,

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

hakikaten pratik ve lezzetli olduğuna da eminim! yoğurt ve dereotu bir araya geldi mi dayanamıyorum:) zaten bayramda açılan iştah nasıl kapanacak sonum ne olacak muallak:)) iyi geliyor bu tarifler iyiii:) Geçmiş olsun, sevgilerimle,

mutfagabuyrun dedi ki...

salata çok değişik olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Birsel ve İrem dedi ki...

Bu aralar bu tarz salatalara takmış durumdayım. Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Geçmiş bayramın mübarek olsun. Sağlık, mutluluk dolu nice bayramlar diliyorum.
Sevgiler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Daha önce denemedim çokta basit gerçekten. Ellerine sağlık Yasemin. Kendine dikkat et sevgiler...

Bayram Kombesi dedi ki...

ben zaten pilavla yogurt karisimina bayilirim. Buda guzeldir eminim. Ellerine saglik.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık Müge çok iştah açıcı

Güloanne mutfakta dedi ki...

mügeciğim ellerine sağlık hiç denemediğim bir salata eminim çok lezzetlidir

anneanneninemekleri dedi ki...

HER SALATA GİBİ BU DA NEFİS ELİNE SAĞLIK.

Burcu Çalışkan dedi ki...

acemi mutfak şefi diyerek direkt dikkatimi çektin bu tarifle mügeciğim hemen not ediyorum. bu arada geçmiş olsun dikkat et hem kendine hem kuzucuğuna :))

evatolyesi dedi ki...

Salata güzel görünüyor aynı zamanda çok geçmiş olsun bebeğe ve size sağlıklı günler dilerim
Sevgiler:)

Betül KAVAL dedi ki...

mügecim çok dikkatli olmalısın bu dönemlerde. Bende bu dönemlerde hamileydim gerçekten sıkıntılı oluyo.

salata nefis gözüküyor ellerine sağlık.

sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım benim hamile olduğunu bilmiyordum. Öncelikle tebrik ederim. kendine çok dikkat et. Ben artık son haftalarımdayım biraz da gerginim ama iyiyim:) Ellerine sağlık salatan çok iştah açıcı duruyor:)

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Süper fikir bence de, bu sifalı çayı muhakkak deneyecegim. Sana da cok gecmis olsun,
Sevgiler,

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis olmuş Müge ellerine sağlık
bu mevsimde hastalıklar kol geziyor hele birde hamilelik olunca daha çabuk şifayı kapıyoruz
geçmiş olsun canım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim bu aralar tariflerini ve hayırlı haberlerini kaçırmışım:)) Hayırlısı olsun sağlıklı olsun. Et yememe olayını bende dördüncü aya kadar yaşamıştım üstelikte çok ağır geliyordu kokusu sonra geçti umarıım seninde geçer ve rahat bir hamilelik geçirirsin. Salata hemde değişik hemde hoş ellerine sağlık yarasın hepinize :)) sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

salaat seven ama pirincden haz etmeyen anneme yapmalıyım:)
belki böylece beğenir.ellerinize sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails