15 Aralık 2010 Çarşamba

PEYNİR TOPLARI

peynir topları


Yılbaşı sofranıza renkli, pratik ve lezzetli bir ikram önerisi ...

Cumartesi günkü toplantımızın menüsünün belirlenmesi esnasında karar verdim peynir toplarını yapmaya. Yapılışı son derece pratik ama sunumu şık bu ikram aperatif olarak yanında sunduğumuz krakerlerle hayli beğenildi.
Ancak söylemem lazım ki ben peyniri biraz tuzlu seçmişim sanırım, siz hazırlarken buna dikkat ederseniz daha iyi olacaktır ya da peyniri bir süre suda bekletmenizi tavsiye edebilirim.

peynir topları



Malzemeler:

  • 1/2 kg sert beyaz peynir
  • 1 paket krem peynir (Pınar Beyaz kullandım)
  • İnce kıyılmış maydanoz
  • İnce kıyılmış akdeniz marulu
  • Kırmızı pul biber

Yapılışı:

  • Beyaz peyniri derin bir kaseye rendeliyoruz. İçerisine pınar beyazı ilave edip iyice yoğuruyoruz.
  • Ufak parçalar alıp yuvarladıktan sonra marul, maydanoz ya da pulbibere bulayıp servis ediyoruz.

Peynir toplarını kavrulmuş susam, çörekotu, ince kıyılmış dereotu ya da taze soğana da bulayabilirsiniz.


Afiyetle & sağlıkla,

10 yorum:

Nukima dedi ki...

Biri beni böle güzel şeyler yapabilmek için motive etsiiiin:))

mügepolat dedi ki...

sevgili adaşım peynir topları süper görünüyor, pazar kahvaltılaı için harika olur bence elinize sağlık...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ben seviyorum böyle cici sunumları - masa renkleniyor, gelenler şaşırıyor ama onlar için yapıldı diye keyifleniyor vs. tam cümbüş hali harika! bu arada minik kalp kara tahta çok hoşuma gitti:) Ellerinize sağlık!

GEZGIN dedi ki...

Yılbaşı soframa eklenecek. :) Teşekkürler Müge'cim.

mutfagabuyrun dedi ki...

ben tam bir peynir canavarıyım diyebilirim.harika olmuş.şimdihepsini yiyebilirim.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Mügecim bayılırım bu minik atıştır
malıklara ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

mügecim ellerine sağlık çok lezzetli olduğuna eminim.altarnatif olarakta peynirli ve patateslide birbirine çok yakışıyor denemeni tafsiye ederim.

narcicegirengi dedi ki...

Ellerinize saglik. Gercekten cok guzel gorunuyorlar. Lezzetlerini tahayyul edebiliyorum.mmmmm.... :)
Sevgi ve muhabbetle...

hepleziz.com dedi ki...

Gerçekten çok nefis görünüyorlar ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

müge hanım ,tarifinizi şimdi yaptım ama şekil vermekte biraz zorlandım; zira peynirin tuzu çıksın diye suda bekletince zaten çok sert olmayan peynirim iyice yumuşadı...bir de krem peyniri gramı ne kadar olacak bilemedim...yazarsanız sevinirim... teşekkürler şimdiden:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails