14 Ocak 2011 Cuma

KIYMALI BAMYA YEMEĞİ

Kıymalı Bamya Yemeği



Yazın buzluğa atılan sebzeleri tüketmeye devam ediyoruz.Kıymalı bamya ise etli sebze yemeği tüketmek için iyi bir vesile oldu benim için. Yine yaz sonu hazırladığımız domates sosları ile yazdan kalma bir lezzet oldu desek yeridir.

Malzemeler:

  • 1/2 kg bamya
  • 100 gr kıyma (yağsız dana kıyma)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2-3 yemek kaşığı domates sosu (yoksa doğranmış domates de kullanılabilir)
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • tuz, karabiber
  • limon suyu
  • Sıvıyağ (ben mısırözü kullanıyorum)

Yapılışı:

  • Soğanımızı soyup ufak ufak yemeklik doğruyoruz.
  • Tencereye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyup, kıymayı kavurmaya başlıyoruz. Kıyma renk değiştirince soğanları da ilave ederek beraberce kavurmaya devam ediyoruz.
  • Salçaları ve domates sosunu ilave edip bir müddet beraber pişiriyoruz.
  • Ayıklanmış ve yıkanmış bamyaları ilave edip, 1-2 damla limon suyu sıkıyoruz. Baharatlarını ekliyoruz.
  • Sıcak su ilave (yaklaşık 1 su bardağı) ederek kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

15 yorum:

Rakunt ideas dedi ki...

Bu sene yapmadm ben ama şimdi görünce bin pişman oldum.Nasılda güzel olmuştur.Ellerine sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim eline sağlık. ben bu aralar kuru bamya yapıyorum oda çok lezzetli oluyor. afiyet olsun

Nesobaby dedi ki...

Müge'cim bamya seven nadir insanlardanız :)) Çoook severim ekşili ekşili
Bir de annem bazen içine nohut koyarak yapar o da çok yakışıyor , mesela kıymalı pırasaya da çok yakışıyor nohut .
Bamyanın yanına da pirinç pilavıı ohh miss gibi.
Benin de yazdan buzluğa atılmış bamyalarım var en iyisi bu vesile ile ( tabii mesaiye kalmayıp eve gidebilirsem ) güzel bol limonlu bir bamya yanına da pilav yapayım ben :)
Sevgiler !

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim benim kızımda bamya aşığı bende derin dondurucuya koyuyorum annem kıymalı senin gibi yapıyor ben ise zeytinyağlısını tercih ediyorum yarasın herkese:)) ellerine sağlık sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Ben tavuklu bamyayaya bayılıyorum. Kıymalı bamyada benim oğlan bayılır herhalde. Ellerine sağlık.

sarkaç dedi ki...

Yazdan kalma lezzetler aranıyor. Bamya da müthiş. Ellerinize sağlık

NzlGl dedi ki...

Bende seneye mutlaka atacağım biraz buzluğa
yoksa böyle bakmakla olmuyor:)))
elinize sağlık

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bamyaya ailecek bayiliriz fakat bz sulu yani corbasini yapariz,bu seklindede duymustum,ellerinize saglik,iyi hafta sonlari,simdi olsada iciversek bir bamya corbasi:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim, sana da yarasın, henüz 'kiracın' olan bebişine de:)) Ellerine sağlık canım, ne güzel olmuş..

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim ben bu sene dolaba pek birşey atamadım kısmet olmadı artık siz yaptıkça ben ah ah diyeceğim .
tatlım ellerine sağlık afiyet bal şifa olsun bol bol yavruna süt olsun
bu arada nasılsın kaçıncı ayındasın .
Allaha emanet ol
sana ve bebeğine sağlıklı günler
sevgilerimle ,

Zehra Gürgen dedi ki...

Müge akşam akşam olmadı şimdi canım çekti yaa..
yarına bende yapayım olmaz böyle birşey hakikaten canım çekti !

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok severim bamyayı ve çok lezzetli görünüyor.

Ellerinize sağlık..

dokuzuncubulut dedi ki...

En sevdiğim(iz) yemek... ailece bayılırız bamyaya:)) Yazdan koyduklarımı daha yapmaya başlamadım ama, artık zamanı geldi herhalde.
Nefis görünüyor, ellerinize sağlık olsun.

York Test dedi ki...

Aslında çok sevdiğim bir yemek ama malesef bana dokunan bitkilerden birisi bamyamış dokunmayan arkadaşlar afiyetle yesinler çok güzel oluyor ufff ne kadar canım çekti yaa:((

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok severim elinize sağlık çok güzel olmuş.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails