4 Ocak 2011 Salı

SÜZME MERCİMEK ÇORBASI

süzme mercimek çorbası



Soğuk bir 2011 sabahından sıcacık bir merhaba hepinize :)


Evet... Ha geliyor, ha gelecek, az kaldı, iki gün var derken bitti gitti işte. Yeni yıl telaşımız, hazırlıklarımız da geride kaldı. Yine kaldık, olağan, sıradan, rutin hayatlarımızla başbaşa. Bu sene sizlere yayınlayacak yeni yılda şu sofrayı kurdum, bu tabağı koydum postum malesef yok :( Zira bu sene ilk kez kafayı dışarı çıkarttık, ev partisi olmadan girdik yeniyıla. Bu da güzelmiş :) Ohhh yorulmadan, önüne koyuyorlar yiyorsun modunda da pek güzel giriliyormuş yeni yıla. Ama yine de içim burulmadı değil... Yani "Şimdi ben yeniyılın ilk yazısında ne yazacağım?" diye düşünmeden de edemedim.Eeee düşündün de ne oldu, çıka çıka mercimek çorbası ile çıktın karşımıza mı dediniz? Evet dediniz :) duyuyorum ben :)


Mercimek çorbası ile çıktım ama neden çıktım bir sorun bakalım :) Hayat aynı, kaldığı yerden akıp gidiyor mesajı vermek için, hava soğuk içiniz ısınsın demek için... Bir de şu meşhur gofret reklamındaki soruyu sormak için...Aranızda Süzme Mercimek Çorbası sevmeyen var mı? :)


Ayyyy benim ne çenem düştü bugün...Vardır elbette, sevmeyen de vardır ama istisnadır bence. O yüzdendir ki benim bahanesi bol sevgili okurlarım, bu çorbanın da bu sayfalarda yeri olmalıdır. Bilen var, pişiren var, pişiremeyen var. Acemilerim var, onlar okuyacak pişirecek, içi ısınacak değil mi ama :)


Çenesi göbeğine düşmüş bu kadın artık susar.. Yiğit-yoğurt denklemi bu çorbada da geçerli elbette. Buyrun benim yöntemimle mercimek çorbası.

Malzemeler:


  • 1,5 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • tuz-karabiber
  • 2 adet Maggy Tavuk Bulyon (arzuya göre, istenmezse konmayabilir, taze tavuk suyu kullanılabilir)
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
Yapılışı:
  • Mercimeklerimizi bol suyla yıkıyoruz. Patatesi ve soğanı soyup gelişi güzel şekilde irice doğruyoruz.
  • Mercimek, soğan ve patatesleri üzerlerini 2-3 parmak geçecek kadar su ilave edip iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz. (Ben Tefal Clipso ile 10 dk kadar haşlıyorum)

Önemli Not: Mercimek çok su kaldırır ve çabuk dibi tutar,düdüklüde pişirecekseniz su miktarına dikkat etmenizi öneririm.


  • Tüm sebzeler iyice yumuşayınca tenceremizdeki malzemeleri ya el blenderından ya da tel süzgeçten geçirip krema kıvamına getiriyoruz.

Not : Ben blenderdan geçirsem de yine tel süzgeçten bir kere süzmeyi tercih ediyorum.


  • Süzdüğümüz çorbamızın kıvamını sıcak su katarak ayarlıyoruz. (Burada sizin çorbayı nasıl sevdiğiniz önemli, orta koyulukta olması ideal olacaktır)

  • Tuz, karabiber ve bulyonu katıp bir taşım kaynatıyoruz.

  • Bir tavada tereyağımızı erittikten sonra erimiş yağı çorbamıza ilave edip 2-3 dk kadar daha kısık ateşte kaynatıp, servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

11 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim afiyet olsun . sana ve oğluşa yarasın:) eline sağlık

reyhandan dedi ki...

SOĞUK GÜNLERDE AKŞAM ÇORBALARI ARASINDA SICACIK Bİ ÇORBA ELLERİNE SAĞLIK selametle...

gulsev dedi ki...

Yarın bende kendisinden pişireceğim, servis esnasında biraz limaon ohh nefis..
Oğlunuzu sağ sağlim kucağınıza alırsınız inşallah Müge..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim sağlıklı huzurlu mutlu sevdiklerinle birlikte olduğun bir yıl diliyorum ellerine sağlık çorbaların kralı desek fazla abatrmış olmayız bu çorba için sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim corban nefisss görünüyor..sicacik sevgilerimle..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok severim..Annem yaptığında yalnız pancar eklediği zaman işte o zaman mahvediyor beni ne yazık ki:(
rengi de kıvamı da tam benim sevdiğim gibi görünüyor inanın olsa da yesek halinde.ellerinize sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım sıcacık süzme mercimek soğuk kış günlerinde harika olur :)))
eve gidince yapsammı ne??

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hihihihi:)
öyle güzel bağlamışsın ki konuyu, portakallı ördek falan yapsan bu kadar güzel görünmez gözüme:))))

çoook severim:)ellerine sağlık mügeciğim,nefis görünüyor,
çok öpüyorum sizi:)

Gülcan dedi ki...

olsada yesek elinize sağlık.

Gülcan dedi ki...

olsada yesek elinize sağlık.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ah Mügecim, bu nefis çorbaya, bebeğin de doğup biraz büyüdüğünde nasıl bayılacak bir bilsen..Ellerine sağlık canım kardeşim..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails