27 Mart 2012 Salı

PATATESLİ GÜL BÖREĞİ

Patatesli Gül Böreği


Bu ara moda ya... Herkes Dukan diyeti yapıyor. Her ne kadar beni lohusalık 18 ay sürer diye kandırmış olsalar ve ben buna inanmasam da işime gelmediği için inanıyormuş gibi yapsam ve afıküfü lup lup yesem de buna bir dur demenin vaktiydi.. Dukanımsı bir şey peşindeyim 16 gündür (az önce yediğim bir dilim baklavayı saymazsak, ofiste bir arkadaş araba almış şimdi rejimdeyim demek ayıp olurdu) :)
Neyse uzatmayalım.. Böreğe çöreğe hasret bir 16 günü geride bıraktım.Ama beni bilen bilir, tatlısı değil tuzlusudur gözümde tüten. Yazılacaklar arasında dolanırken bu börekçikleri gördüm hahhhh dedim yemesem de yazayım :) Gözüm doysun bari :)
Buzlukta tuttuğum böreklerden, biri geldi mi hopp bir yumurta sarısı fırında, 15 dk sonra çıtırından börekler hazır ..
Siz de yapın, atın derin dondurucuya, pişirin pişirin yiyin :) Siz yiyin bari :)
Var mı rejimde olanlar? Klasik rejim dönemi malum, yaza kalmış şurada 2-3 ay... başlamak lazım diyenler ? Ses verin de yanlız olmadığımı anlayayım..

Malzemeler: (8 adet börek için)

  • 2 adet yufka
  • 4 adet patates (orta boy)
  • 1 adet kurusoğan
  • tuz-karabiber-kırmızı biber
  • su-sıvıyağ
  • yumurta sarısı
Yapılışı :
  1. Patatesleri haşlıyoruz. Haşlandıktan sonra bir çatalla iyice eziyoruz.
  2. Kuru soğanları ufak ufak yemeklik doğrayıp, bir tencereye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyup kavuruyoruz. Soğanlar kavrulunca patatesleri ilave ediyoruz. Tuz, karabiber ve kırmızı biber ekleyerek lezzetlendiriyoruz.
  3. Bir kasede 1 su bardağı su ve 4 yemek kaşığı sıvıyağ (mısırözü kullandım) karıştırıyoruz.
  4. Yufkalardan birini tezgaha serip su-yağ karışımı ile iyice ıslatıyoruz. Yufkayı 4 eşit parçaya bölerek, geniş kenarına iç malzemeden koyup önce rulo yapıp sonra gül şeklinde sarıyoruz.
  5. Diğer parçalara da bunu uygulayıp 8 adet börek elde ediyoruz.
  6. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  7. Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürerek ısınmış fırına veriyoruz. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

durutarifler dedi ki...

Çok güzel görünüyor
Zaten çok da severim
Ellerine sağlık arkadaşım
Sevgiler

ebru dedi ki...

Sevgili Müge bir adet baklavadan bir şey çıkmaz :)) Hımm börek nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

fatosun mutfagından... dedi ki...

bunun üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sos eklesek..nefis üstü nefiss olır..ellerine sağlıkk canımm

Dışavurum dedi ki...

Ben ne bulsam yiyorum Müge, tüm fazlalıklara rağmen :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm harika olmuş çok güzel
:)))

Unknown dedi ki...

bende bende rejimdeyim bu sebepten bu böreklere hasretim nefis gözüküyor.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ben sürekli rejimdeyim :) Patatesli böreğe de bayılırım yaaa. Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba
18 aylık bir bebeğim var
3 aydır diyetteyim .
6kg verebildim durmak yok
yola devam verilecek 10kilo var
kolaylıklar diliyorum size
sessiz takipçi

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs olmus

ozlem dedi ki...

Merhaba,

ben de bir ay rejim yaptım sonra bıraktım bir ay da böyle gitti şimdi yeniden başlıyorum, ben bunu hep yapıyorum :)) ama en fenası denemek istediğim bir sürü tatlı tarifi var ve ben hepsinden tatmak istiyorum...
börekler harika görünüyor ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

slm ben varim bugunden itibaren ciddi diyette olan :) cuma gunune kadar tartida guzel bir rakam gørmeliyim arkadaslarla kunefe yapip yiyecez:D ben herhangi bir diyet listesine bagli olmadan aksamlari karbon hidrat alimimi en aza indirerek yapmaya calisiyorum. gecen seneden bu yana alinmis 6 kilo var acilen verilmesi gereken.

ebru altin dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Kimbilir ne de güzel lezzetleri vardır bu böreklerin. Ellerinize sağlık, afiyetle yemeniz dileklerimle, sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails