11 Nisan 2012 Çarşamba

YEŞİL MERCİMEKLİ KIYMALI KIŞ BÖREĞİ

Yeşil Mercimekli Kıymalı Kış Böreği


Aslında bu böreği bekletecektim, belki de önümüzdeki kışa kadar. Dedim ki kış böreği ise soğuk-kapalı bir havada yazayım şimdi bahar bahar başka şeylere yer verelim Yemekbahane'de.. Ama ne oldu? Martta tshirt giyerken Nisan'da kabana giriverdik yeniden. Her sene aynı terane, geldi gelecek derken, bahar bize can çekiştiriyor. Şimdi oturduğum yerden gördüğüm, kapalı, gri, kasvetli bir havadan ibaret. Kimileri böyle havaları da sever ama benim için hiç uygun bir mod değil, söylemeliyim. Elim kıpırdamak istemiyor bu havada, hele ki ruhum iyice içine kapanıyor.Laf döndü dolaştı uzadı. Sözün özü diyeceğim o ki, kışı bekletmeye gerek kalmadı, kış böreği ile karşınızdayım. Yeşil mercimeğin kıyma ile dayanılmaz buluşmasını seveceksiniz eminim.. Bu böreği ben uzun uzun pişirerek pide şeklinde tüketmeyi seviyorum. Eğer siz porsiyon şeklinde yapmak isterseniz Kıymalı Bulgurlu Börek gibi tek tek de sararak hazırlayabilirsiniz. (Bu böreği de galeta ununa bulamak isterseniz o da lezzetli olacaktır.)

Malzemeler:

İç harcı için;
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 adet orta boy kuru soğan (yemeklik doğranacak)
  • 300 gr kıyma
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • karabiber, kırmızı biber, tuz
  • Sıvıyağ
  • Sıcak su
Diğer malzemeler:
  • 4 adet yufka
  • 1,5 su bardağı su
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ (mısır özü kullandım)
  • yumurta sarısı
  • susam
Yapılışı:
  1. Öncelikle iç harcını hazırlayarak başlıyoruz böreğimizin yapımına. Yeşil mercimeği üzerini geçecek kadar su ile haşlıyoruz.
  2. Bir tencereye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyarak yemeklik doğranmış soğanları kavurmaya başlıyoruz. Soğanların rengi değişince kıymayı ilave ederek kıyma iyice pişene kadar kavurmaya devam ediyoruz.
  3. Daha sonra haşladığımız mercimeği ve salçayı ilave ederek, bir miktar (2-3 yemek kaşığı) sıcak ekleyip salçanın pişmesini sağlıyoruz.
  4. Damak tadımıza göre baharatlarını da ilave ederek, harcın hazırlığını tamamlıyoruz.
  5. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz. Fırın tepsisini yağlayarak hazırlıyoruz.
  6. Bir kasede 1,5 su bardağı su ve 4 yemek kaşığı sıvıyağı karıştırıyoruz.
  7. İlk yufkayı tezhaga serip üzerine yağ-su karışımından serperek, her yanının iyice ıslanmasını sağlıyoruz. Üzerine ikinci yufkayı da serip aynı işlemi tekrarlıyoruz. Bu katın üzerine hazırladığımız iç harcın yarısını yufkanın ortasına gelecek şekilde koyup büyük bir rulo yapıyoruz. Büyük ruloyu ortadan ikiye kesip, iki parçayı yağladığımız fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
  8. Diğer iki yufkayı da aynı şekilde yapıp toplamda 4 parça uzun rulo elde ediyoruz.
  9. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptikten sonra ısıttığımız fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Tek kişilik olarak ya da dilimleyerek servis edilebilir.Ayran ile deneyin derim :)
Afiyetle & sağlıkla,

11 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim
:)
çayımın yanına harika gider ellerine sağlık.

birsence dedi ki...

böreğin her çeşidini yerim gerçekten görüntüü harika mügeciğim ellerine sağlık oğluşunu ve seni öperim...
www.birseninmutfagi.com

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayılırım mercimekli böreğe..ellerinize sağlık..sevgiler..

Hayatın Tatları dedi ki...

Bendeçok severim mercimekli böreği ellerine sağlık.

Hayatın Tatları dedi ki...

Bendeçok severim mercimekli böreği ellerine sağlık.

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Börekler çok lezzetli görünüyorlar, ellerinize sağlık:)
Sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

gerçekten öyle..buralarda soğudu tekrar..ellerine sağlık..börek nefis görünüyor..sevgiler

Hayatcemresi dedi ki...

Elde açma çıtır çıtır görünen börekler,
elinize emeğinize sağlık,
sevgiler...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık pek severim bende:)

ÖZLEMCE dedi ki...

yeşil mercımeklı yemedım ve denemedım hiç..
denenecekler arasında yerını aldı.teşekkürler..
seni bloguma devet edıyorum..
sevgiler..

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Kıyma ve mercimek ikilisi bir de börekte buluşunca tadından vazgeçilemez mutlaka !!!
Ellerine sağlık, ben de ziyarete bekliyorum sevgiler Pırıl.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails