3 Ocak 2013 Perşembe

ELMA SOSLU ÇITIR HİNDİ

Elma Soslu Çıtır Hindi

Yeni yıl.. ilk post.. Ne kadar anlamlı benim için.. 2013 bana tüm yenilikleri ile geldi..Hayatımın önemli bir kısmını geçirdiğim, 12 yıldır çalıştığım işyerimden ayrılma sürecindeydim bir kaç aydır. Artık farklı olma vakti dediğim bir dönemde aldığım bu kararla yönüm başkalaştı.. Çok sevgili arkadaşlarımın dediği gibi evrenin bana gönderdiği mesajları alıyorum artık :) Artık yepyeni bir Müge olacak, bunun için uğraşacağım.

Star'da yayınlanan Soframız programı sonrasında çok güzel yorumlar aldım sizlerden ve sevdiklerimden. Yeniliğe yelken açtığım bir döneme denk gelen bu program bana sanki bir umut oldu, hayallerimin peşinden koşma konusunda bir ışık. Elbette bilinmez, hayat önüme ne çıkaracak ama bildiğim şey bu sene her ne yapıyor olursam olayım başka olacak.. Farklı olması için elimden geleni yapacağım.Bu süreçte bana gösterdiğiniz taktir ve ilginizden dolayı hepinize çok teşekkür ediyorum. Biliyorum artık farklı okuyucularım var, bir çok blogger gibi istatistiklere baktığım için bunun farkındayım. Hitap ettiğim kitlenin sayıca artması dahi beni farklılaşma konusunda bir hayli motive etmeye yetti de arttı bile.

Bugün çenem düşük sanırım :) Neyse biz ana konumuza gelelim.. Yemeklere..
Programda yaptığım tariflerden ikisi eski ikisi yeni tarifti. Volovan ve Terine tariflerini daha önce blogda görüp beğendikleri için program akışında hemen ikisini değerlendirmeye karar verdik. İlaveten yılbaşı konseptine uıygun iki tarif daha belirledik, bunlardan biri bu hindi oldu.
Hindi aslında sağlıklı olması ile beraber bana yavan gelen bir et türü. Dolayısıyla genelde yahni ya da terbiyeli şekilde pişirmeyi tercih ediyorum. Bu sefer şinitzel tarzı bir pişirme biçimi uyguladım, üzerindeki sos ile beraber hakikaten çok lezzetli oldu.

Bu tarifi tavuk ile deneyebilirsiniz..

Malzemeler:


  • 7-8 parça ince dövülmüş hindi bonfile
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı süt
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı badem (robottan çekilecek, ince un gibi kullanılacak)
  • 4-5 adet bayat ekmek dilimi (robottan çekilecek, ince un gibi kullanılacak)
  • 1 su bardağı zeytinyağ (kızartma için)
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ (elmalı sos için)
  • 1 adet büyük boy soğan 
  • 1 adet büyük boy yeşil elma
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1 büyük su bardağı portakal suyu 
  • 1 ufak kase maydanoz (temizlenmiş yıkanmış, iri iri doğranmış)
  • Tuz , karabiber
Yapılışı :

  1. Süt ve yumurtayı geniş bir kasede çırpıyoruz.
  2. Hindileri önce una sonra yumurtaya, sonra bademe ve bayat ekmeğe buluyoruz.
  3. Bir tavada zeytinyağ ve tereyağı kızdırıp hindilerimizi kızartıyoruz.
  4. Kızaran hindileri havlu kağıt serdiğimiz bir tepsiye alarak fazla yağlarını süzdürüyoruz.
  5. Diğer tencerede yemeklik doğradığımız soğanları zeytinyağı ile soteliyoruz.
  6. Daha sonra buna küp şeklinde doğradığımız elmaları ilave ediyoruz.
  7. Tuz, karabiber ve tarçını katıp portakal suyunu da ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.
  8. Ocağın altını kısıp elmalar yumuşayıp portakal suyu hafif çekene kadar pişiriyoruz.
  9. Piştikten sonra maydanozu ilave edip kızarttığımız hindinin üzerine sosu dökerek servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

13 yorum:

Rosita Vargas dedi ki...

Se ve irresistible adoro la manzana estupenda receta para empezar el año,muchas bendiciones,abrazos y abrazos.

Gurme Şirine dedi ki...

vaaooov enfes görünüyor.....
canım ellerine sağlık.......

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Merhaba Sevgili Müge,
Yeni yıl dilerim hayal ettiklerini gerçekleştirebildiğin ve yeni enerjilerle dolu bir yıl olur.
Bloğunuzu keşfetmekten ötürü çok heyecanlı olduğumu paylaşmak isterim.
Müthiş lezzetler ve denenecek onlarca tarif beni bekliyor :))
Sevgilerimle...

daimamutfak dedi ki...

Sevgili müge hanım bu yemeginizi begenerek izledim.Başarılarınızın devamını dılerim. Yeni yılınız kutlu olsun..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Hayatınızda her şeyin yolunda gitmesini dilerim, hindi böyle de denenebilir tabii, neden olmasın :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok güzel bir tarif oluş,sosa bayıldım..ellerinize sağlık..Başarılarınızın devamını dilerim..

SiLeNT dedi ki...

Paylaşım için Teşekkürler. Film İzle

Yemekbahane dedi ki...

Sağol gurme şirine çok teşekkür ederim :)

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili lezzet senfonisi iyi dileklerin için çok teşekkür ederim blogu beğenmene çok sevindim denedikçe yorumlarını bekliyorum dört gözle

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili daima mutfak
Beğendiğine çok memnun oldum
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Belgin hnm çok teşekkür ediyorum
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Nutsen hnm size de çok teşekkür ediyorum
Sevgiler

nurten dedi ki...

Müge Hanım merhaba sizi proğramda gördüğüm an çok sevindim ve tanıdığım herkese telefon açıp eşim dahil proğramı izlemelerini istedim. Her şey çok güzeldi, her zaman çok güzel olan bir blogunuz var ben sizin sessiz takipçilerinizden biriyim. Sevgilerle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails