26 Şubat 2013 Salı

KARDAN ADAM MAKARONLU YOĞUN ÇİKOLATALI YILBAŞI PASTASI - DEVIL'S FOOD CAKE

Kardan Adam Makaronlu Yoğun Çikolatalı Yılbaşı Pastası

Valla sevgili okurum Derya hatırlatmasa yazmayı unutacaktım bu pastayı ... Allahtan sıkı sıkı takip ediyorsunuz da bu unutkan kadının aklını başına getiriyorsunuz :)

Aylardan neredeyse Mart olmuş ben yılbaşı pastasını yeni yazacağım :) İlahi ben ..

Yılbaşı partimi hatırlarsınız. Bu parti için ben pasta yapmıştım ama bu pastanın şeker hamurlu olmamasını tercih etmiştim. Süslemesini nasıl yapsam diye düşünürken Münevver Ablacığımın harika makaronları geldi aklıma. Evet ya zaten her toplandığımızda kutu kutu makaron taşıyan Münevver Ablamdan bu sefer kardan adamlı makaron yapmasını isteyebilirdim.
Öyle de yaptım.. Pastası benden kardan adamları Münevver Ablamdan harika bir pastamız oldu.
Pasta tarifi de severek takip ettiğim Cenk'in..

Yoğun Çikolatalı Kek için Malzemeler:

  • 150 gr oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 2/3 su bardağı kakao
  • 2/3 su bardağı kaynar su
  • 1/3 su bardağı sıcak süt
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • vanilya özütü bulamadığım için tarifteki gibi kullanmadım.
Biscoff Ganaj için Malzemeler:


  • 150 gr ufak doğranmış bitter çikolata
  • 150 gr ufak doğranmış sütlü çikolata
  • 1 kavanoz Sarelle fındık kreması
  • 1 + 2/3 su bardağı krema (çiğ yemeklik krema)
Çikolata Çitleri için Malzemeler:


  • 200 gr bitter çikolata
Yapılışı :

  1. Önce çikolata çitleri için bitter çikolataları ufak ufak doğrayıp benmari usulü eritiyoruz.
  2. 40 cm boyunda iki adet yağlı kağıt keserek erittiğimiz çikolatayı her iki kağıda da  bir spatula yardımı ile yağlı kağıdın üzerine ince bir tabaka şeklinde her yerini kapatacak biçimde sürüyoruz.
  3. 2-3 cm eninde olacak şekilde yağlı kağıdı uzun kenarından katlamaya başlıyoruz. Üst üste kağıt sonlanana kadar bu katlama işlemine devam ediyoruz.
  4. Sonuçta elimizde 2 adet uzun çubuk gibi katlanmış kağıt olacaktır.
  5. Bunları buzdolabına kaldırıp 3-4 saat bekletiyoruz. (Ben bunu geceden yaptım)
  6. Kek için iki adet 20 cmlik çember ya da kelepçeli kalıp kullanıyoruz. Kalıp ise kenarlarını ve tabanlarını tereyağ ile yağlayıp bir miktar kakao serpiyoruz. İçine yağlı kağıt yerleştiriyoruz.Çember ise altına yağlı kağıt ya da folyo sabitleyip kenarlarını yağlamamız gerekir.
  7. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  8. Kakaoyu bir kaba eleyerek alıyoruz. Üzerine kaynar su döküp kakaoyu eritiyoruz. Üzerine sütü de ekleyerek karıştırıp bir kenarda soğumak üzere bırakıyoruz.
  9. Un-karbonat ve tuzu bir kaba eliyoruz.
  10. Mikserde 150 gr tereyağını iyice krema kıvamına gelene dek çırpıyoruz.
  11. Buna şekeri de ilave ederek çırpma işlemine devam ediyoruz.
  12. Yumurtaları teker teker ilave ederek çırpma işlemini sürdürüyoruz.
  13. Mikserle en düşük hızda çırparken unlu karışım ve kakaolu karışımı yavaş yavaş bir ondan bir ondan olacak şekilde ilave ediyoruz.
  14. Hazır olan kek harcını hazırladığımız iki kalıba eşit olarak bölüp fırına veriyoruz.
  15. İçine kürdan batırdığımızda temiz çıkana dek pişiriyoruz.
  16. Pişen kekleri soğuması için bir ızgaranın üzerinde bekletiyoruz.
  17. Biscoff ganaj için çikolataları yine benmari usulü eritiyoruz.
  18. Eriyen çikolatalara sarella fındık kremasını ilave ederek çırpıyoruz. Son olarak süt kremasını ekleyerek çırpıp hazırlığı tamamlıyoruz.
  19. Kekler soğuduğunda kalıplarından çıkartıp alt tabanı servis yapacağımız tabağa alıyoruz. Bu aşamada ben tabanın altına sağ ve sol kısımdan çekince kurtulabilecek şekilde iki parça yağlı kağıt seriyorum. Böylelikle krema tabağıma asla bulaşmıyor. Tüm pasta işlemim bitince o kağıtları kenarlardan çekebiliyorum.
  20. Tabanın üzerine biscoff ganaj sürüp ikinci katı kapatıyoruz.
  21. Tüm pastayı biscoff ganaj ile iyice sıvayarak pastanın oluşumunu tamamlıyoruz.
  22. Son olarak hazırladığımız çitleri yerleştireceğiz. Bunun için soğuk bir mekanda olmanızı tavsiye ederim ben balkonda yaptım :) Tabii kış olduğu için.. Yazın klimanın olduğu odanız varsa orada olmanız rahat çalışmanızı sağlayacaktır.
  23. Buzdolabında bekleyen çubukları hızlı hızlı açıyoruz. Bu hızlı açım sürecinde çikolatalar gelişi güzel kırılıyor ve güzel bir sonuç elde ediyoruz.
  24. Bir cımbız yardımı ile çitleri kenarlara, kırıkları da pastanın üzerine yerleştiriyoruz.
  25. Veee Makaronlar.. Onların yapımını anlat anlat olmaz. Münevver ablacığım 7 yılda edinmiş doğru ve kusursuz makaron deneyimini.. O yüzden süsleme kısmında malesef tarif veremiyorum. 
Olsun şeker hamurundan da yapılabilir süsleme.. Ya da zaten kendi süslü bu pastayı bu çitli hali ile de servis edebilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,

4 yorum:

Satush dedi ki...

Merhaba,
Yılbaşı sofranız mükemmeldi.Pasta tarifinizi de en kısa sürede denemeye çalışacağım..
sevgiler

Unknown dedi ki...

cok ama cok güzel olmus..

belliki ugrastirmis biraz
hemencecikde yenip bitmistir eminim

ellerine saglik canim...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Süper bir pasta olmuşşş,çok uğraşmışınız ama değmiş..ellerinize sağlık..kardanadmlara bayıldımm..

cihat dedi ki...

paylaşımlar güzel sizi de sayfama beklerim
http://egeli43.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails