22 Şubat 2013 Cuma

KURU BÖRÜLCE SALATASI



Laptop bozulunca araya bir sessizlik girdi.. Aslında mutfakta pişen, yazılmak üzere bekleyen bir sürü tarif birikti. Uzun zamandır ağırlamak istediğim misafirlerimi çağırınca tek tek bir şeyler çıkıyor .. Laptop hala bozuk o yüzden telefonumdan yazıyorum daha fazla dayanamadım.
Geçenlerde sosyal mecrada paylaştım, aldığım mailler, eş dostun yorumları ile bir proje başlattım .. Evde beraber yapıyoruz projemin ismi.. Yaşam koçu, stil koçu falan olur da mutfak koçu neden olmasın zira aldığım maillerde genelde bunu yapıyorum zaten uzaktan uzağa mutfak denemelerine destek okuyorum bu sefer yanında olacağım arzu edenlerin ... Detayları çok daha ayrıntılı şekilde paylaşacağım bir başka yazımda, umarım hoşunuza gider ..
Gelelim bugünkü konumuza, salatamıza

Bu salatayı Sencer paşamızın doğumgününe giderken yaptım, Yasom yine döktürmüştü.. Dedim ya telefondan yazıyorum diye o sebepten çok fotoğraf ayrıntısına giremiyorum ama süslemesinden pastasına her ayrıntısı ile emek ve zevk mahsulü bir partiydi, söylemem lazım.
İşte o partide ben börülce salatasını ilk kez denedim, zaten yemesini severdim, yapmasını da sevdim :)

Malzemeler :

-300 gr kuru börülce
-1 su bardağı mısır
-3 adet taze soğan -ufak ufak doğranacak
-1 ufak kase ince kıyılmış dereotu
-1 ufak kase ince kıyılmış maydanoz
-1 su bardağı ufak doğranmış kornişon turşu
-1 su bardağı ufak doğranmış yeşil biberli zeytin
- zeytinyağı
-1 limonun suyu
-tuz

Yapılışı :
1. Börülceleri tıpkı fasulye ya da nohut ıslatır gibi ıslatır 3-4 saat şişmesini bekliyoruz (geceden ıslatabilirsiniz)
2. Börülceleri suda haşlıyoruz. Pişince suyunu süzüyoruz.
3. Derin bir kâsede börülce ve diğer tüm malzemeleri karıştırıp salatamızı hazır hale getiriyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

5 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mügecim kuru börülce salatan süper olmuş,hem sağlıklı hemde lezzetli..ellerine sağlık..

cemile basaran dedi ki...

Ben de çok severim kuru börülce salatasını.Pazı,közlenmiş kırmızı biber,sarımsak üçlüsü ile de güzel oluyor.Ellerinize sağlık...

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ederim Nursencim hem sağlıklı hem de lezzetli gerçekten

Yemekbahane dedi ki...

Cemile hnm sizinki de değişik bir tarif denemeli muhakkak
Sevgiler

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Yakın zamanda bir paket kuru börülce almıştım nasıl yapılacağını bilmeden. Deneyeceğim inş. Sevgiler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails