23 Şubat 2013 Cumartesi

YEŞİL MERCİMEKLİ MAYALI POĞAÇA

Mayalı Mercimekli Poğaça

Keşke dediğim şeyler var bir sürü hayatta. Keşke hayallerimin daha çok peşine düşseydim hayatta.. Aslında geç değil ama insan korkuyor işte. Bir düzene alışınca hele daha da devleşiyor korkuları. Hayat da biraz rüzgarı ile itmiyorsa seni yani benim gibileri geride duruyorsun bir adım uzakta olsan da. Daha cabbar olabilmek isterdim, daha girişken.. Düşmekten korkmak değil benimkisi ... Benimkisi başlamaktan korkmak yani daha kötüsü. Keşke daha az kontrollü olabilsem. İşte sanırım kilit bu.. Kontrollü olma fikri.. Bunu yıkmak gerek o zaman daha kolay yelken açarsın belki de hayallerine.
Neden bu yazıya böyle giriş yaptım..? Bilirsiniz zaman olur birden malzeme listesini yazarım zaman olur içimi dökerim size.Bugün bu tarif bana yazı yazdırdı , nedeni belli, tarifi aldığım kişi..
Keşke diyen çok insan tanıyorum aslında. Bu tarifi aldığım da keşke diyenlerden biri. Benim canım Münevver Ablam.. Onu tanıyanlar bilir, elinden taş olsa yenen insanlardan Münevver Ablamız..Bir dönem çok şükür ki blog camiasındaydı, küstürdüler çıktı ama yine çok şükür ki arşivini bizlerle paylaşmaya devam ediyor. Bakmayanlarınız, denemeyenleriniz varsa, girin bakın derim..Nadide parçalar bulacaksınız.. Münevver Ablacığım keşke hayallerinin peşinden sen de gidebilseydin, keşke beraber gidebilseydik :)

Mayalı poğaça tarifi olarak bu hamuru baz alırsanız içine ne koyarsanız koyun sonuç hep güzel olacaktır eminim..
Ben yeşil mercimekli denedim, tadına doyamadık..

Hamur için Malzemeler:
  • 3 bardak un
  • 2 yumurta
  • 1 paket kuru maya
  • 2 yemek kaşığı oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 3/4 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • üzeri için yumurta sarısı (bir miktar süt ile inceltilecek)
  • susam
İç Malzemesi:

  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası 
  • sıcak su
  • tuz - karabiber
Yapılışı :
  1. Derin bir kaba unu koyup ortasını havuz gibi açıyoruz. Unun kenarına yumurta, tuz, mahlep, şeker, zeytinyağ ve tereyağını koyuyoruz.
  2. Ortadaki havuza ılık süt ve mayayı koyup parmaklarımızla hafifçe karıştırıyoruz.
  3. Yavaş yavaş kenarlardaki malzemeleri de toparlayarak hamuru yoğuruyoruz. Hamur yoğurdukça toparlanacaktır, o nedenle bu aşamada ilave un eklememelisiniz.
  4. Hamur özleşince üzerine bir bez örtüp 1 saat kadar ılık bir ortamda mayalanmaya bırakıyoruz.(Ben ekmek makinasının hamur modunda hamurumu yoğurup mayalandırdım, sizinde varsa deneyebilirsiniz)
  5. Hamurumuz mayalanırken iç malzemesini hazırlıyoruz.
  6. Soğanımızı ufak ufak yemeklik şekilde doğruyoruz.
  7. Bir tavaya sıvıyağ ve soğanları koyup kısık ateşte soteliyoruz.
  8. Soğanlar renk değiştirince mercimekleri ilave ediyoruz.Salçaları ekleyerek bir miktar (1-2 yemek kaşığı) sıcak su koyarak hem salçaları eritiyoruz hem de salçaların yanmasını engelliyoruz.
  9. Tuz ve karabiber ile tatlandırarak iç harcımızın hazırlığını tamamlıyoruz.
  10. Mayalanan hamurlarımızı ceviz büyüklüğünde parçalara ayırarak avucumuzda rulo yapıyoruz.
  11. Bu rulonun orta kısmına iç harçtan koyarak ruloyu esneterek harcı hamurun içine gizliyoruz.
  12. Kenardan içeriye doğru sararak spiral şekli veriyoruz.
  13. Yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye poğaçalarımızı diziyoruz. 
  14. Üzerlerine süt ile seğreltilmiş yumurta sarısı sürerek 20 dk kadar da tepsi mayası alması için bekletiyoruz.
  15. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  16. Mayalanma süresi biten poğaçalarımızı fırına verip üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,





4 yorum:

YELDA dedi ki...

o Keşkeler zaten belki de bizi hayata bağlayan, risk herşeyde vardır ama gerçekten hayallerini hayata geçirmek istediğinde mutlaka desteğe ihtiyaç duyuyor insanlar, hele bizim gibi çocuk sahibi olanlar, inşallah hepimiz hayallerimizi hayata geçirebiliriz:)
bu arada ellerinize sağlık, çok leziz görünüyorlar.

munevver dedi ki...

Canımmm,

Ben yapamadim,siz cesur olup hayallerinizin pesinden gidin. Vakit gecip gitmeden.
"Hayatimda hiç keşkelerim olmadı" diyen insanlara çok imreniyorum.

Öpuyorum seni. Evdekilere selam.

ANNE GİBİSİ dedi ki...

Keyifle takip ediyorum.Elinize emeğinize sağlık

TL Yükeleme Merkezi dedi ki...


Sitenizi yakından takip etmekteyiz okuduğumuz makaleleri arkadaşlarımızla paylaşıyoruz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails