18 Mart 2013 Pazartesi

KARNABAHAR MÜCVERİ

Karnıbahar Mücveri


Yemekbahane'yi 2006 senesinde yazmaya başladığımda elimde ufacık bir Samsung cep telefonum vardı. Garibim küçücük telefonla ben blog için kare kare fotoğraf çekiyordum. Bir kaç ay geçince kendime dijital bir kamera aldım. Uzun süre beni idare etti. Emektarın hakkını yiyemem :) Ama uzun zamandır blog yazanlar bu duyguyu bilir, birileri yaptıkça sizin de yapasınız gelir. Bu kıskançlık değildir, teşviktir. Ayak uydurma, teknolojiyi yakalama ihtiyacıdır. Diyafram özelliği kullanılan fotoğrafları gördükçe ben de bu tarif ettiğim duygulara kapılmadan edemiyordum. Ancak ne nasıl olacağını biliyordum ne de makinam buna müsaitti. Sonra bir gün kocacım geldi elinde bir kocaman çanta ile. Al dedi sana makina aldım.. Ooooo benim de artık bir SLR makinam olmuştu ama uzunca bir müddet o bana ben ona baktık durduk. Otomatikte çekiyordum ama beğenmiyordum, arkadaşlarıma soruyordum ama anlamıyordum. Haydi Müge kursa dedim sonra.. 2 ay kursa gittim. Artık makinamın üzerindeki işaretler anlamlıydı benim için ve diyafram açmak - kısmak ne demek biliyordum. Lensi beğenmedim sonrasında kendime bir iki iyi lens edindim.. Süper bir fotoğrafçı değilim ama en azından çektiğim yemek kareleri daha albenili gözükebiliyordu, daha şık.. Ama ben yaptığım yemekleri daha da güzel görmek istedim.. O yüzden geçen ay aldım çantamı sırtıma bu işin ustalarının açtığını bir günlük workshopa katıldım. Gıda fotoğrafçılığının temelinde yatan bazı hususları öğrendim orada. Elbette bunun için doğru ortamı ve ekipmanı kurmam gerekiyor hala en iyi sonucu yansıtabilmek adına ancak bu bile sonuçları etkilemeye başladı sanırım, siz ne düşünüyorsunuz. Evet arada malesef iphone ile çektiğim kareler olabiliyor, zamansızlıktan ama siz sevgili Yemekbahane takipçilerine daha iyisini sunabilmek adına çalışmalarım sürüyor :)

Yukarıdaki tabak evdeki ilk denemelerimden.. Yorumlarınızı heyecanla bekliyor olacağım :)
Gelelim işimize .. Yemek pişirmeye :) 

Mücver çok sevdiğim bir yemek. Geçenlerde sevgili Sinem ve Seda bana geldiklerinde onlara karnıbaharlısını ikram ettim. Sarımsaklı yoğurt ile yedik, gayet lezzetliydi. Evde karnıbahar yemeyi sevmeyenlere de güzel bir alternatif olacaktır diye düşünüyorum.

Malzemeler:
  • 1 adet ufak boy karnabahar
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 kase ince kıyılmış maydanoz
  • 1 kase ince kıyılmış dereotu
  • 1 çay bardağı haşlanmış pirinç
  • 2 yumurta
  • Aldığı kadar un
  • tuz-karabiber-kimyon-kırmızı biber
  • kızarmak için sıvıyağ
Yapılışı :
  1. Karnabaharı çiçeklerine ayırıp haşlıyoruz. 
  2. Haşlanan karnabaharları çatalla ezip içerisine rendelenmiş soğan, maydanoz, dereotu, pirinç, yumurta ve baharatları ilave ediyoruz. 
  3. Bu karışımı koyu bir kıvama getirene kadar un ilave ediyoruz. (Karnabaharın büyüklüğü ve bırakacağı su farkı nedeniyle unun miktarı farklı olacaktır)
  4. Kaşıkladığımızda koyu ancak akıcı bir kıvam olduğunda mücverimiz hazır olacaktır.
  5. Bir tavaya bir parmak kadar yağ koyup kızdırıyoruz. 
  6. Kızan yağa kaşıkla harcımızdan koyup üzerini yine kaşıkla düzelterek kızartıyoruz.
  7. Altı kızaran mücveri bir maşa ile tersine çevirerek diğer tarafını da kızartıyoruz.
  8. Havlu kağıt ya da peçete serdiğimiz bir tabağa kızaranları alarak sıcak ya da soğuk servis edebiliriz.
Afiyetle & sağlıkla,

18 yorum:

hacer dedi ki...

Yakaladım sizii ,Merhaba Müge hanım yıllardır sizi sessiz takip ederim ses vermek şimdiye kısmetmiş, çabalarızı ve azmizi tebrik ederim ayrıca mücver de çok leziz görünüyor ellerinize sağlık sevgiler Hacer

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mügecim tebrikler bence çok güzel olmuş,bende inşallah fırsat bulup öğrenmek istiyorum..Çünkü güzel resimleri görünce benimkiler çok basit görünüyor gözüme..ellerine sağlık,bir karnıbaharsever olarak bayıldım mücverine..sevgiler..

Unknown dedi ki...

seni o kadar iyi anlıyorum ki benimde digital fotoğraf makinesi ile başladığım blog dünyasında eşimin evlilik yıldönümü hediyesi getirdiği profesyonel makine ile çekimlere devam ettim ama bir haftadır içimdeki artık manuel çekime geçme hevesi ile baş etmeye çalışıyorum her defasında bir öncekinden çok daha güzelini çekmek istiyorum:) iyi birşey galiba buda:)
fotoğraftakiler harika ellerine sağlık:)

ebru dedi ki...

Sevgili fotoğraf çok güzel. Ben de istiyorum iyi bir makine. Kısmet bakalım. Ellerine sağlık mücver nefis görünüyor. Bizim evde de çok sevilir.

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor
sevgiler..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Çok başarılı bence kursa gittiniz belli Altın oran tekniğiyle çekmişsin. Karnıbahar mücveride hiç denemedim ve merak ediyorum.Harika görünüyor ellerine sağlık

Emel Kurt dedi ki...

selam fotoğraf harika, başarılarının devamını dilerim. eminim mücverde harikadır, ellerine sağlık ;)

Yemekbahane dedi ki...

Hacer hnm merhaba ne iyi ettiniz de ses verdiniz yorumunuz için çok teşekkür ediyorum onurlandırdınız beni
Sevgiler
Müge

Yemekbahane dedi ki...

Nursencim öğren sen de gayet kolay böylelikle blogun gözüne çok daha şık gözükür
Ziyaretin için teşekkür ederim
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Evet aylincim haklısın insan hep daha iyisi olsun istiyor hele de senin gibi sıkı takipçileri olunca gelişim şart oluyor :)

Yemekbahane dedi ki...

Ebru merhaba
Sen de kısa zamanda bir makinaya kavuşursun inşallah mücveri beğendiğine çok sevindim

Yemekbahane dedi ki...

Çok teşekkür ederim
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Gülten hnm merhaba
Çok teşekkür ediyorum
Sevgiler
Müge

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ederim emel sevgiler

prensesmutfagi dedi ki...

Fotoğraf muhteşem.... Tarif de süper. her ikisi için de ellerinize sağlık.

Sedanın mutfağında dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ilhan dedi ki...

Mücver fotografi mükemmel bence sanki yanı başımızda gibi. karnıbahar mevsimi geçmeden her haliyle değerlendirmek gerek. Ellerinize sağlık.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Müge hanımcım, harika bir tarif. Sizi ilgiyle izleyenlerdenim. fakat çok sık yorum yapamıyorum :(
Ellerinize sağlık, karnabahardan mücver yapmak aklıma gelmemişti. süpersiniz. ilk fırsatta deneyeceğim :)))
Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails