31 Mart 2013 Pazar

MANTAR KURABİYE

Mantar Kurabiye

Mantar kurabiye çay davetlerinin çok eski tatlarından. Görüntüsü ile hakikaten mantara benziyor, hem sofralarda şık bir duruşu var hem tarifindeki nişasta ağızda çok farklı bir tat bırakıyor, unlu kurabiyelere kıyasla..

Malzemeleri son derece basit, ortalama bir ceviz büyüklüğünde yuvarlandığında bu ölçüden yaklaşık 35 adet kurabiye elde edilebiliyor.

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 250 gr  oda ısısında yumuşamış tereyağ ya da margarin (1 paket margarine denk geliyor) (ben Teremyağ kullandım)
  • 3 su bardağı buğday nişastası
  • 2 su bardağı un (birden konulmaması daha iyi olur, yağın kıvamından dolayı farklılaşabilir)
  • 1 su bardağı pudra şekeri (daha tatlı severseniz ilave edilebilir)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2-3 yemek kaşığı toz kakao (mantar efekti için üzerine kullanılıyor)
Yapılışı :
  • Kakao hariç tüm malzemeleri (unu daha sonra kıvam bulurken ilave etmek daha doğru) derin bir kaba koyuyoruz.
  • Ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene dek unu ilave ede ede yoğuruyoruz. (Benim hamurum 2 su bardağı unu kaldırdı)
  • Hamuru buzdolabında 10-15 dk kadar dinlendiriyoruz. (Bu elimizin ısısıyla gevşeyen hamurun toparlanmasını sağlayacaktır)
  • Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayarak tepsiye diziyoruz.
  • Bir gazoz ya da pet şişe kapağını önce toz kakaoya sürüp sonra yuvarladığımız kurabiye hamurlarının üzerine saplayıp geri çekiyoruz. Bunu tüm kurabiyelerde tekrarlıyoruz.
  • Isıttığımız fırında çok kızartmadan hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok güzel olur,ellerine sağlık..Bir zamanlar çok sık yapardım,sayende hatırladm..sevgiler..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerinize sağlık canım ne çok yapardık bir zamanlar pastanında modasımı olurmuş olur tabi bir zamanlar modaydı
nefis görünüyor
güzle bir hafta diliyorum

Unknown dedi ki...

eskimeyen bir lezzet çok ta severim ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

iyi akşamlar sizi izlemeye aldım bende sizi siteme bekliyorum
www.kendimceseyler.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails