28 Kasım 2013 Perşembe

ŞEFTALİ REÇELİ

Şeftali Reçeli

"Huuuu kızım ne şeftalisi ya .. dışarıda gri bir hava.. kış gelmiş.. donmuş millet.. sen şeftali ile ne yapıyorsun?
Aylardan kasım hatta kasımı da yedin, olmuş sana aralık.. şeftali mi kaldı bahçelerde, pazarlarda, kim ne yapsın senin şeftali reçeli tarifini?" diye iç sesimi duymamazlıktan gelerek günaydın diyorum hepinize..

Ben de farkındayım kışın geldiğinin ama ne yapayım içimde bloguma yazma hevesi var ama yazacak malzemeler hep eskiden kalma :) Şimdi ben bu canım şeftali reçelini 8 ay bekleteyim mi :) Sizin içiniz elverir mi buna?

Yok benim elvermedi.. Hem dedim ya.. yazasım var diye.. oradan buradan buluyorum yazacak, tarife koyacak bir şeyler ben de..

Bu arada farkettim ki Yemekbahane'nin doğumgünü gelmiş, geçmiş.. ben unutmuşum.. 7 yaşını bitirmiş Yemekbahane.. 7 koca yıl.. sizlerle büyüyen.. 666 post var yazdığım.. hadi 100 tanesini çıkartın 550 civarı tarif.. Benimle büyüyen, benimle olgunlaşan, benimle öğrenen Yemekbahane'yi takip eden sizlere de buradan kucak dolusu sevgiler yine, yeniden..

Gelelim kış ortası yaz havasına :)
Şeftali reçeli yapımına ..

Şeftali, yapısı itibari ile çabuk pişen bir meyve... O yüzden hızlıca olacak reçeliniz.. başından pek ayrılmayın derim..Tatlı bir meyve olduğundan şekeri de iyi ayarlamak lazım.. Keyfinize göre azaltıp, arttırabilirsiniz..

Malzemeler:

  • 2 kg şeftali (yaklaşık 8-10 adet şeftali boyutuna göre değişiyor)
  • 650-700 gr kadar toz şeker
  • 1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı:
  1. Şeftalilerin kabuklarını soyup orta irilikte doğruyoruz ve bir tencereye alıyoruz.
  2. Üzerine şekeri döküp yaklaşık 2-3 saat kadar ılık ortamda bekletiyoruz.
  3. Suyunu salan şeftalilerimizi orta hararetteki ateşte pişiriyoruz.
  4. Suyu azalıp rengi koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz.
  5. Kapatırken şekerlenmemesi için limon suyunu ilave ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,



1 yorum:

makcig dedi ki...

Sevgili Müge Hanım ellerinize sağlık reçeliniz nefis görünüyor. Ben sabırsızlıkla bu yıl ki yeni yıl kutlamanızı bekliyorum.Acaba bu yıl kim neler yapacak diye..Şehr-i Antalya'dan sevgiler....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails