6 Kasım 2015 Cuma

TAVUKLU KEREVİZ SALATASI

Tavuklu Kereviz Salatası

Kereviz kışın bizim mutfağa sıkça giriyor. Daha önce sizlerle Kereviz Salatası, Kerevizli Mercimek Çorbası, Portakallı Kereviz ve Zeytinyağlı Kereviz yemeklerinin tariflerini paylaşmıştım.

Geçenlerde katıldığımız bir doğumgününde yediğim tavuklu kereviz salatasını ise ilk yediğim an çerkeztavuğu sandım.. Hatta Poyraz'a da yedirdim ve bayıldı.. Doğumgünü sahibine "çerkeztavuğu çok güzel olmuş" diyince onun kereviz olduğunu öğrendim. Tavuk ve kereviz birbirine çok yakışmış doğrusu.. Ben Nesloştaki toplantıya giderken hemen yaptım..
Denemelisiniz..

Malzemeler:

  • 1/2 kg tavuk göğüs
  • 4 adet büyük boy kereviz
  • 100 gr ceviziçi - orta dövülmüş
  • 500 gr süzme yoğurt (ben normal yoğurdu süzgeçte bekletip kullanıyorum)
  • Tuz
  • Limonlu su
Yapılışı :
  1. Tavuğu yıkayıp düdüklü tencereye alıyoruz, üzerini geçecek kadar su koyup düdük öttükten sonra 20 dk haşlıyoruz.
  2. Haşlanan tavuğu soğumaya bırakıyoruz, soğuduktan sonra didikliyoruz.
  3. Kerevizleri soyup limonlu su dolu bir kaba alıp bekletiyoruz.
  4. Yoğurdumuz süzülünce (direk süzme yoğurt da kullanabilirsiniz) derin bir kaba alıyoruz. Kerevizleri kararmaması için yoğurdun içine rendeliyoruz. (Rendelenen kerevizleri sürekli yoğurda karıştırırsanız kararmayacaktır.)
  5. Kerevizler bitince içine tavukları ilave ediyoruz.
  6. Cevizi de kattıktan sonra tuzunu ayarlayıp iyice karıştırıyoruz.
  7. Servis tabağına alıp servis ediyoruz.
Dolapta uzun süre (bir gece mesela) bekletecekseniz, sulanabilir, servis etmeden önce tekrar karıştırmalısınız.

Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails