1 Mart 2016 Salı

NARLI MISIRLI TABULE

Narlı Mısırlı Tabule

Aslında daha önce burada bir tabule tarifi paylaşmıştım. Cumartesi gelen misafirlerim için menü oluştururken web de gezindiğimde Arda'nın Mutfağı'nda görünce "katıldığım etkinlik sonrasında hiç evde yapmadım bunu, hadi bu sefer de bu olsun" dedim ve yazdım malzemelerini alışveriş listeme.
Yapımı kısırla kıyaslandığında son derece pratik.Tadı kısıra benzemiyor yani kısırın da yeri elbette ayrı. Daha yeşillik ağırlıklı bir salata, ferah bir tadı var.
Deneyip yorumlarınızı iletirseniz beni çok mutlu edersiniz.

Malzemeler: (6-8 kişilik)
  • 2 su bardağı bulgur
  • 2,5 su bardağı kaynamış sıcak su
  • 1 adet narın taneleri
  • 1 ufak kutu konserve mısır
  • 6-7 adet taze soğan 
  • 2 bağ maydanoz
  • 1/2 bağ dereotu
  • 1 adet kırmızı kambo biber
  • 1 adet limon
  • 3 yemek kaşığı koruk ekşisi (bu evde vardı, siz ilaveten yarım limon daha kullanabilirsiniz ya da nar ekşisi dökebilirsiniz, şart değil)
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ (daha az ya da daha çok kullanabilirsiniz)
  • tuz
Yapılışı :

  1. Bulguru bir kaba koyup, üzerine sıcak suyu döküp bir kapak ile kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.
  2. Tüm yeşillikleri ve kırmızı biberi ufak ufak ince şekilde doğruyoruz.
  3. Demlenen ve şişen bulgurun üzerine limon suyu, koruk ekşisi, zeytinyağ ve tuz ilave edip tadını tuzunu iyice ayarlayıp bulgura iyice yediriyoruz.
  4. Bulguru yeşilliklerle nar ve mısırı da ilave ederek karıştırıp servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails